یک فعال رسانه‌ای مطرح کرد:

تندرویهای روزهای اخیر، از روی جهالت یا در اثر نفوذ؟

یک فعال رسانه‌ای نوشت: اگر سیستم های اطلاعاتی کشور دنبال سرنخ حملات به خودی‌ها بروند، می توانند پیگیری کنند و متوجه شوند چه کسانی آب به آسیاب دشمن می ریزند.

تندرویهای روزهای اخیر، از روی جهالت یا در اثر نفوذ؟

محمد مهاجری در خبر آنلاین نوشت:
اگر فرض بگیریم که اسرائیل ترور شهید فخری‌زاده را با هدف تضعیف ایران در حوزه فناوری هسته ای و دفاعی انجام داده است، به نظر می آید بعضی افراد و جناح های سیاسی کشور همان کاری را می کنند که رژیم اسرائیل می خواهد.
در خوشبینانه ترین حالت، این افراد به جای هدف گرفتن اسراییل، از روی جهل یا ساده لوحی‌شان به خودی‌ها، دولت و برجام حمله می کنند اما اگر واقع بینانه خواسته باشیم به آن نگاه کنیم، به نظر می‌رسد دستهایی در کار است که حکایت از نفوذ دارد .
برای رژیم اسرائیل ساده است که آدم هایی داشته باشد تا از طریق آنها به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند چون طراحی یک عملیات تروریستی به مراتب سخت تر و پرهزینه تر از جذب افراد برای پیگیری اهدافشان است. این واقعیت تلخ در میان برخی افراد تندرو، هستند کسانی که به دلیل جاسوسی برای اسرائیل در زندان هستند؛ قرینه ای است بر اینکه تندروی و برخی افراد تندرو گزینه مطلوبی برای عامل نفوذی بودن هستند . به نظر می‌رسد سیستم های اطلاعاتی در این زمینه سکوت کرده و شورای امنیت ملی هم کاملا بی تفاوت است وگرنه باید نسبت به هشدارهایی که از سوی دلسوزان بیان می‌شود، واکنشی از سویشان دیده شود.
خاطرم هست در زمان آقای سعید جلیلی ، وقتی مذاکرات هسته ای انجام می شد، رسانه ها اجازه نداشتند حتی یک کلمه بیشتر از خبری که شورای عالی امنیت ملی اعلام می کرد، منتشر کنند. در واقع دبیرخانه شورای امنیت ملی چه درست چه غلط، اقتدار خود را نشان می داد اما اکنون می بینیم که بعد از ترور شهید فخری زاده، بعضی افراد تندرو در سمت ها و لباس های مختلف در راستای منافع اسرائیل حرکت می کنند و کسی هم به آنها حتی تذکر نمی‌دهد.
متاسفانه دانشمندانی از کشورمان در زمان دولت احمدی نژاد ترور شدند . در آن زمان نه برجام بود، نه روحانی و نه ظریف. آیا مسئولان آن دوره می پذیرند که ترورها نتیجه رفتار خودشان بود؟ آیا آقای سعیدجلیلی چنین اتهامی را می‌پذیرد؟ البته که چنین اتهامی نه آن موقع درست بود، نه الان. برای همین واقعا سخت است تصور کنیم همه کسانی که به برجام و دولت حمله می کنند، جاهل بوده و متوجه نیستند حرفها و اقداماتشان چه تبعاتی دارد.
معتقدم اگر سیستم های اطلاعاتی کشور دنبال سرنخ حملات به خودی‌ها بروند، می توانند پیگیری کنند و متوجه شوند چه کسانی آب به آسیاب دشمن می ریزند. در آن صورت حتما می توانند اطلاعات خوبی در مورد نفوذ رژیم اسرائیل در کشور پیدا کنند.
بسیاری از این تندروی‌ها با تاکید بر انتقام خون شهید فخری زاده انجام می‌شود و تندروها اقداماتشان را واکنشی به آن ترور می‌دانند اما اگر قرار به اتخاذ بهترین واکنش است، رهبری معظم در این زمینه بهترین واکنش را نشان دادند که می تواند به عنوان سرمشقی برای ما باشد. ایشان در پیام خود اشاره کردند که آمران و عاملان باید مجازات شوند در حالیکه اسم آمریکا و اسرائیل و زمان مجازات را نیاوردند. بنابراین سایر مسئولان هم باید پیام رهبری را سرمشق خود قرار دهند زیرا واکنش احساسی به نفع کشورمان نیست و تهدیدی جدی برای منافع ملی است.
مصوبه اخیر مجلس را که طرحی برای خروج از برجام است، نمونه یک واکنش احساسی می‌دانم چون برجام موضوعی است که هر تصمیم درباره آن باید در شورای عالی امنیت ملی گرفته شود. اگر خوش بین باشیم باید بگوییم نمایندگان متوجه اهمیت موضوع و تبعات اقدامشان نیستند زیرا این طرح همان طور که پیش بینی می شد موجب افزایش قیمت ارز ، سکه و خودرو شد که قطعا به نفع کشور نیست و مسئولیت مستقیم آن با مجلس است. البته شورای نگهبان هم شریک مجلس یازدهم در ایجاد مشقت برای مردم است. مردمی که کشورشان بیش از دو سال است بخاطر خروج ترامپ از برجام و اِعمال تحریم‌های آمریکا با جنگ اقتصادی مواجه هستند و روا نیست با دست خودمان روزگار سخت‌تری را برایشان رقم بزنیم.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • فرقان
    0

    تندرو‌باباته‌وقت‌‌نابودی‌انگل‌و‌انگل‌زاده‌است

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      اقای ابوجهل دیگه نمی تونی مردمرا قول بزنی

    • علی
      0

      آقای مهاجری متاسفانه شما شبیه کرمی هستی که فقط میخوای زمینو سوراخ کنی،اصلا ببین برای نظر تو کسی تره خوردمیکنه،چرا خودتو نخود هرآشی میکنی

  • فرقان
    0

    خانه‌های‌احتکاری‌متعلق‌به‌مستاجرین‌وتهی‌دستان‌است بزودی‌تصرف‌وحراج‌میشوند‌

  • کیان
    0

    از روی خریت... شاعر میگه خریت نه تنها غلف خوردن است

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      تندرو معلوم کیه خودشمایید وبه دلسوزان این مملکت تندرو میگید اقای به ظاهر اصول گرا مکر نکن وحرف نزن

  • محمدی
    0

    طرح مجلس درسته پس از شهادت دانشمندمون بجا وبحق به تصویب رسید ولی خیلی قبل در مجلس مطرح شده بود اما دردستورکاردوفوریتی نبودضمنا چرا اینقدر از برجامی که پس از خروج آمریکا از آن که هیچ خیری جز ضرر برای کشور نداشته حمایت می کنید؟تازه این طرح فقط میگه همه طرفها بیآن پای تعهدشون؛ خوب به نظرتون این؛ حرفه بدیه؟ تعهد دربرابر تعهد عین عدالته. ولی تزریق ترس وپذیرشق زور عین ذلته.

  • کاربر ناشناس
    0

    اقای ابوجهل دیگر نمی توانید مردم را قول بزنید وبه دلسوزان واقعی تهمت بزنی ومردم باور کنند

  • شروین
    0

    اقای به ظاهر اصول گرا شما ودوستان اصلاحات دیگر نمیتوانید مردم رافریب دهید

  • شروین
    0

    حرف نزن اقای به ظاهر اصولگرا

  • ایرانی
    0

    نرمش و باج دادن شماها چه گلی به سر مردم زد که تندرویش بخواد بدترش کنه برجامی وجود نداشت، از چی انقد سوختین؟

  • نامی
    0

    به خدا همه ازهم بدتریم مشت نمونه خلوار است اینقدر سنگ این جناح واون جناحو به سینه نزنید توی این مملکت هرکسی از دستش بیاد میخوره اونیم که ازدستش نمیاد میشه تحلیلگر

  • منصف
    0

    این ابو موسی اشعری دو باره سرو کله اش پیدا شد این آدم مزد بگیر طیف خاصیه اصلا نمی‌داند چی داره میگه ،فقط کوکش‌میکنن میاد وراجی میکنه،شاید خود این بابانفوذی باشه هیچ بعید نیس

  • هه هه
    0

    دشمن شماييد دزدان نابكار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها