کدام علائم کرونا ماندگار نیست؟

مدیر کل حوزه ریاست سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به از دست دادن حس بویایی و چشایی در ابتلا به کرونا گفت: این علائم معمولا در مراحل اولیه بیماری نمود پیدا می‌کند، این علائم خوش خیم است و ماندگار نیست.

کدام علائم کرونا ماندگار نیست؟

بابک پورقلیچ مدیرکل حوزه ریاست سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به از دست دادن حس بویایی و چشایی در ابتلا به کرونا گفت: این علائم معمولا در مراحل اولیه بیماری نمود پیدا می‌کند . این علائم خوش خیم است و ماندگار نیست. بیماران حتما با پزشک مشورت کنند. از دست رفتم حس بویایی و چشایی از علائم کوتاه مدت کرونا است و طی دو تا سه هفته از بین می رود اما اگر ادامه دار باشد باید از موادی که عصب بویایی را تحریک می کند استفاده کرد.

وی با تاکید بر الزام قرنطینه دوهفتگی بیماران کرونایی در منزل اظهار داشت: عموما تمام افرادی که تشخیص اولیه کرونا را داشته اند یعنی با پزشک مشورت کردند و با استفاده از مشاوره سامانه های تشخیص کرونا متوجه شدند به احتمال زیاد به کرونا مبتلا هستند باید 14 روز در خانه بمانند.

پورقلیچ درباره افرادی که علائم شدید کووید 19 دارند اظهار داشت: مدت قرنطینه بستگی به شدت بیماری دارد. برخی مجبورند به واسطه این بیماری در بیمارستان بستری شوند و بهبود دیرتری داشته باشند. این افراد باید یک یا دو هفته بیشتر از افراد دیگر در قرنطینه بمانند ولی چون بیش از 80 درصد افراد بی علامت یا با علامت کم و متوسط هستند همان دو هفته قرنطینه کفایت می کند.

منبع: فارس

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها