عذرخواهی شطرنج باز آمریکایی به دلیل قهرمانی مقابل کارلسن!

وسلی سو نفر نهم شطرنج جهان در اولین رویداد از تور ۱.۵ میلیون دلاری شطرنج مقابل کارلسن پیروز شد و به قهرمانی رسید. سو به دلیل اینکه مقابل کارلسن پیروز شد و جشن تولد او را خراب کرد از کارلسن عذر خواهی کرد!

عذرخواهی شطرنج باز آمریکایی به دلیل قهرمانی مقابل کارلسن!

فینال اولین رویداد تور ۱.۵ میلیون دلاری شطرنج برگزار شد و در طی آن وسلی سو و مگنوس کارلسن به مصاف یکدیگر رفتند. وسلی سو موفق شد کارلسن را شکست دهد و قهرمان اولین رویداد از تور ۱.۵ میلیون دلاری شطرنج شود.

شکست مگنوس کارلسن درحالی رخ داد که او تولد سی امین سال زندگی خود را جشن گرفته بود و با این باخت بسیار غافلگیر شد.

واکنش ها به باخت کارلسن بسیار جالب بود و بسیاری هواداران شطرنج معتقد بودند که سو جشن تولد کارلسن را خراب کرده است.
وسلی سو آمریکایی در اظهار نظر جالبی گفت: من باید از مگنوس عذرخواهی کنم که چرا که تولدش با این باخت خراب شد!

وسلی که توانست با قهرمانی در این رقابت ها ۳۰ هزار دلار کسب کند، بعد از عذرخواهی کردن از کارلسن گفت: باید سعی کنم من هم قهرمان شوم چرا که ما نمی خواهیم کارلسن ۱۰ تورنمنت متوالی را پیروز شود! من از پیروزی مقابل کارلسن شوکه شدم چرا که او بهترین بازیکن جهان است. تمام هدفم از حضور در این مسابقات، ارائه یک مبارزه خوب بود و دوست داشتم که بازی ها را جذاب کنم. هر دو نفر ما در مسابقه اشتباهاتی انجام دادیم اما فکر نمی کنم که مگنوس در حال حاضر در بهترین حالت خود باشد چرا که او اشتباهات زیادی کرد و موقعیت های زیادی از دست داد.

کارلسن هم پیروزی شایسته سو را تبریک گفت و بیان کرد که سو یکی از جدی ترین حریف های او در مسابقات است.

او بیان کرد: قطعاً بهترین بازیکن در این تورنمنت ها هستم اما بازیکنان قدرتمند زیادی حضور دارند و فکر می کنم در حال حاضر سو بهترین بازیکن در این نوع فرمت از مسابقات است. صراحتاً می گویم که شکست مقابل سو شرم آور نبود. من فقط احساس تاسف می کنم که در این مسابقات نتوانستم بهترین عملکرد خود را نشان دهم و این تنها موردی است که من از آن خشنود نیستم. من اشتباهاتی را انجام دادم اما در کل روز خوبی داشتم. در آخر باید بگویم که این بار من به اندازه کافی خوب نبودم.

با این تفاسیر مرد شماره یک شطرنج جهان در این مسابقات از نفر نهم رده بندی جهانی شکست خورد و دوم شد. کارلسن با نایب قهرمانی در این رقابتها ۱۵ هزار دلار جایزه به جیب زد.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها