معاون وزیر راه:

فاز سوم آزادراه شرق اصفهان تا پایان ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می رسد

معاون وزیر راه گفت: فاز سوم پروژه آزادراه شرق اصفهان وارد فاز عملیات اجرایی شده و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

فاز سوم آزادراه شرق اصفهان تا پایان ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می رسد

خیرالله خادمی اظهار داشت: هفته گذشته با دستور رئیس‌ جمهور تعدادی از پروژه‌های آزادراهی و بزرگراهی در استان‌های مختلف کشور مورد بهره برداری قرار گرفت و نزدیک به 121 کیلومتر مسیر بزرگراهی در دو استان هرمزگان و همچنین استان کرمان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و اما محوری‌ترین پروژه، پروژه آزادراهی شرق شهر اصفهان بود که به عنوان نخستین پروژه آزادراهی ما در سال 99 به بهره برداری رسید و زیر ترافیک رفت.

وی افزود: این آزادراه در قالب پکیجی از آزادراه‌هایی که به عنوان اولویت نخست در بهره‌برداری پیش‌بینی شده است. طول این آزادراه حدود 63 کیلومتر در مرحله نخست است که بهره‌برداری شد و هدف بعدی این است که بتوانیم این پروژه را به بهره‌برداری کامل برسانیم.

معاون وزیر راه با اشاره به هزینه‌های پروژه آزادراه شرق اصفهان گفت: مبلغ هزینه شده برای این آزادراه با ارزش به روز آن نزدیک به یک هزار و 800 میلیارد تومان بوده و دو سرمایه‌گذاری صورت گرفته که سرمایه‌گذاری فعلی به ارزش 1300 میلیارد و سرمایه‌گذاران قبلی 500 میلیارد برای این آزادراه هزینه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: این آزادراه عملاً به صورت شش خطه آزادراهی به در دو باند رفت و برگشت احداث شده و در طول مسیر و تمام مسیرهای ارتباطی شرق اصفهان، تقاطع غیرهمسطح ساخته شده که در چهار تقاطع پل بزرگ قرار است.

خادمی با بیان اینکه آزادراه شرق اصفهان حلقه ارتباطی شبکه آزادراهی ما در مرکز کشور است خاطرنشان کرد: شبکه آزادراهی از تهران به سمت قم، از قم به سمت اصفهان و از اصفهان به سمت استان فارس و بوشهر می‌رود که در محدوده استان اصفهان یک حلقه اتصال اجرا شده است.

وی افزود: این آزادراه در مجموعه شهر اصفهان است که امیدواریم تبادل آزاد ترافیک را در شمال و جنوب اصفهان برقرار کند و بدین ترتیب ترافیک عبوری که از طریق استان فارس و خراسان جنوبی می‌آید به داخل شهر اصفهان نخواهد آمد.

معاون وزیر راه با اشاره به طول مسیر این پروژه افزود: از نظر طول مسیر حدود 35 کیلومتر مسیر فعلی را کوتاه‌تر و از نظر زمان سفر در کل کوریدور شاهد کاهش زمان سیر و سفر 80 دقیقه‌ای خواهیم بود و نیز برای مردم اصفهان نزدیک به نیم ساعت در قسمت شرقی شهر اصفهان کاهش طول زمان سفر خواهد داشت.

وی با بیان اینکه آزادراه شرق اصفهان بار ترافیکی سنگین شهر اصفهان را به خارج از شهر هدایت می‌کند، ادامه داد: مردم از این پس می‌توانند بدون گرفتاری در معابر شهری رفت و آمد سریع داشته باشند.

خادمی با اشاره به زمینه‌سازی پروژه آزادراهی شرق اصفهان برای شکوفایی اقتصادی در شرق گفت: در واقع تردد سریع و امن برای مردم شرق اصفهان یک زمینه خوب برای سرمایه‌گذاری اقتصادی بیشتری است.

وی با بیان اینکه تکمیل شبکه آزادراهی کشور به عنوان یک کار ملی در جهت روانی ترافیک ملی است، تصریح کرد: آزادراه شرق اصفهان مسیر دروازه جنوب کشور و شمال کشور را تکمیل می‌کند که قطعات یک و دوم به بهره‌برداری رسید و امیدوار هستیم مردم اصفهان و کشور از آن استفاده کنند.

معاون وزیر راه گفت: خوشبختانه با سرمایه‌گذاری که بخش خصوصی، استانداری و سازمان همیاری شهرداری شهر اصفهان در حال انجام است، فاز سوم این پروژه وارد فاز عملیات اجرایی شده و امیدواریم تا پایان سال 1400 مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • صبر علی
    0

    حالا کو تا اخر سال ۱۴۰۰

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها