رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

غربالگری و شناسایی بیماران کرونایی وضعیت استان ایلام را "نارنجی" کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از مؤثربودن غربالگری، آموزش و شناسایی بیماران کرونایی در استان خبرداد و گفت: اجرای طرح به تغییر وضعیت ایلام از قرمز به نارنجی منتج شده است.

غربالگری و شناسایی بیماران کرونایی وضعیت استان ایلام را "نارنجی" کرد

محمد کریمیان از مؤثر بودن اقدامات غربالگری آموزش و شناسایی بیماران کرونایی در استان خبرداد و اظهار داشت: اجرای طرح به تغییر وضعیت ایلام از قرمز به نارنجی منتج شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: این تغییر وضعیت نباید موجب آن شود که مردم از بیماری کرونا غافل شوند و آن را تمام‌شده تلقی کنند، بلکه باید با استمرار اقدامات پیشگیرانه زیست با کرونا را تجربه کنند.

وی تغییر سبک زندگی در مبارزه و اقدامات پیشگیرانه با کرونا، تغییری لازم و غیرقابل‌انکار دانست و گفت: ایجاد دورهمی‌ها، حضور در مراسم عزا و شادی به سبک ایام ماقبل کرونا، بازار گردی و هر آنچه جنبه تجمع انسانی را در پی داشته باشد در شرایط موجود و سال‌ها بعد از کرونا نیز ممکن نخواهد بود.

این مقام بهداشتی، درمانی با بیان اینکه زیست با کرونا مستلزم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است را یادآور کرد و افزود: استمرار آموزش، غربالگری و شناسایی در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام است و این اقدام تا نوروز امسال ادامه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: اقدامات غربالگری آموزش و شناسایی بیماران کرونایی در استان با همکاری سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در حال انجام است و حضور نیروهای بسیجی حاضر در میدان نبرد با این ویروس مؤثر در کاهش تغیر وضعیت ایلام بوده است.

وی استمرار آموزش در جهت پیشگیری از کرونا را ضروری دانست و یادآور شد: بسیاری از شهروندان هنوز هم راهکار مقابله با کرونا را نمی‌دانند و این نیاز آموزشی را دوچندان می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام مؤثر بودن آموزش و نقش حافظان سلامت را در کاهش آمار ابتلا و بستری در استان ایلام ستودنی دانست و گفت: نتیجه این حضور کاهش 50 درصدی ابتلا، مرگ و بستری ناشی از کرونا در ایلام است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها