نامه نماینده ایران در ژنو به رئیس جنبش عدم تعهد در مورد ترور شهید فخری‌زاده

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در ژنو، با ارسال نامه ای به نمایندگی جمهوری آذربایجان بعنوان رئیس جنبش عدم تعهد، واکنش قاطع جنبش عدم تعهد در قبال ترور دانشمند برجسته کشورمان شهید محسن فخری زاده را خواستار شد.

نامه نماینده ایران در ژنو به رئیس جنبش عدم تعهد در مورد ترور شهید فخری‌زاده

در این یادداشت، نمایندگی ایران با اشاره به وجود قرینه های جدی مبنی بر دست داشتن رژیم صهیونیستی در این اقدام شنیع، آن را "نقض فاحش حقوق بین الملل، حقوق بشر و همه ارزش های اخلاقی" توصیف نموده و نسبت به عواقب خطرناک تروریسم دولتی جنگ طلب بر حاکمیت قانون و صلح و امنیت بین المللی هشدار داد.

در بخشی از این یادداشت آمده است: "کمتر از یک سال پس از ترور وحشیانه شهید قاسم سلیمانی توسط ایالات متحده، یکی مقام رسمی دیگر ایرانی، آقای محسن فخری زاده، یک دانشمند برجسته و رئیس گروه تحقیقات و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران، قربانی تروریسم وحشیانه دولتی شد."

نمایندگی ایران در فرازی از این یادداشت با تشریح خدمات علمی و پژوهشی شهید فخری زاده از جمله در تولید کیت های تشخیص کرونا و همچنین مدیریت پروژه تولید واکسن کووید ۱۹ در ایران، ترور سبعانه وی را نشانه بارز خبث باطن بانیان این ترور برای ممانعت از رشد و شکوفایی علمی و تکنولوژیک ایران دانسته و تاکید کرده است که جمهوری اسلامی ایران به رغم همه فشارها و تضییقات تحمیلی مسیر بالندگی علمی خود را ادامه خواهد داد.

نمایندگی ایران مسئولیت همه کشورها در برابر چنین اقداماتی که مصداق واقعی تروریسم دولتی بوده و با نقض حق حیات انسان های بیگناه همه موازین و قواعد حقوق بشری و اخلاقی را زیر پا گذارده است یادآور گردید و از همه کشورها خواست این ترور را محکوم نماید.

در بخشی دیگر از این یادداشت تاکید شده است که سکوت در برابر این ظلم، تنها موجب عادی شدن و اشاعه آن خواهد شد. اقدام سبعانه تروریسم دولتی نشان از بی اعتنایی عاملان آن به حقوق بشر و ارزش های اساسی مدنی دارد که مستلزم محکومیت قاطع آن از سوی همه کشورها است.

شایان ذکر است خانم اگنس کالامارد گزارشگر قتل های خودسرانه سازمان ملل متحد دو روز قبل در رشته توییت هایی ترور دکتر فخری زاده را مصداق بارز قتل خودسرانه و نقض صریح حقوق بین الملل دانسته بود.

منبع: خبرآنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها