گزارشی از «کوچه ملی»، ۱۰ ماه پس از پیروزی انقلاب

شاید برای‌تان جالب باشد بدانید پس از پیروزی انقلاب بر سر «کوچه ملی»، چه آمد، همان کوچه نوستالژیک خیابان لاله‌زار که پیش از انقلاب کانون سینماهای پایتخت بود و پاتوق همیشگی جوانان.

گزارشی از «کوچه ملی»، ۱۰ ماه پس از پیروزی انقلاب

این کوچه امروز ظاهرا نامش «باربد» است و جز گرد و غباری از گذشته چیزی برای تماشا ندارد. اما در آذرماه ۱۳۵۸ مجله جوانان امروز [۱۹ آذر شماره ۶۷۱] گزارشی کوتاه و خواندنی از این کوچه خاطره‌انگیز منتشر کرد، این گزارش نشان می‌داد که هنوز پای انقلاب به این مکان نرسیده بود:

کوچه سینما ملی یا به عبارتی «برادوی» [از خیابان‌های مشهور نیویورک] ایران چه قبل و چه بعد از انقلاب از نظر ظاهر هیچ‌گونه تفاوتی نکرده و این کوچه همچنان شاهد حضور جمعیت فراوان و سینماهایی است که هر کدام دو یا سه فیلم را یکجا و در یک سانس نشان می‌دهند!

در این کوچه با عرض و طول بسیار کم تعدادی سینما و رستوران وجود دارد که از اول صبح الی پایان شب مملو از جمعیت می‌باشد و به خاطر شلوغی بیش از حد و وضع خاص خود در گذشته به برادوی ایران معروف شده بود.

اینک در زمان پیروزی انقلاب همان جمعیت و ازدحام در کوچه مذکور وجود دارد و سینماها هم از ابتدای صبح تا پایان شب با نمایش دو یا سه فیلم البته با یک بلیط مشتریان بیکار را به درون خود می‌کشند.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها