دستور بازداشت ۸۲ پرسنل نظامی در ترکیه به ظن ارتباط با فتح‌الله گولن

خبرگزاری دولتی آناتولی روز سه‌شنبه اعلام کرد، ترکیه دستور بازداشت ۸۲ پرسنل ارتش را در عملیاتی که طرفداران فتح‌الله گولن را هدف قرار داده، صادر کرده است.

دستور بازداشت ۸۲ پرسنل نظامی در ترکیه به ظن ارتباط با فتح‌الله گولن

عملیات هدف قرار دادن شبکه "فتح‌الله گولن"، روحانی مستقر در آمریکا از زمان اقدام برای کودتا در ژوئیه ۲۰۱۶ طی یک سرکوب چهارساله، ادامه داشته است. گولن مشارکت در تلاش برای کودتا را که حدود ۲۵۰ کشته بر جای گذاشت، رد کرده است.

بنا بر اعلام خبرگزاری آناتولی، عملیات روز سه‌شنبه در بیش از ۳۹ استان گسترش یافت و ۶۳ نفر هم تاکنون دستگیر شده‌اند. از بین این مظنونان، ۷۰ نفر مشغول انجام وظیفه هستند.

بازداشت‌ها به دستور دادستان ارشد در استان ساحلی غربی ازمیر انجام شد و وی همچنین اقداماتی برای اخراج ۸۴۸ پرسنل نظامی- شامل مقامات درجه بالا- بابت ارتباط با شبکه گولن انجام داد.

از زمان تلاش برای کودتا، حدود ۸۰ هزار نفر در صف محاکمه هستند و حدود ۱۵۰ هزار کارمند دولتی، پرسنل ارتش و دیگران اخراج یا تعلیق شده‌اند. تنها از ارتش ترکیه، بیش از ۲۰ هزار نفر اخراج شده‌اند.

هفته گذشته، دادگاه ترکیه رهبران اقدام به کودتا را به حبس ابد محکوم کرد و صدها نفر از مأموران ارتش، خلبانان و غیرنظامیان را به خاطر تلاش ناکام برای سرنگونی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، محاکمه کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها