اولین واکنش عربستان به ترور شهید فخری زاده

دیپلمات سعودی: ریاض سیاست ترور را قبول ندارد

نماینده عربستان در سازمان ملل متحد در اولین واکنش رسمی سعودی ها به ترور دانشمند صنعت دفاعی ایران گفت که ریاض سیاست ترور را قبول ندارد و ایران نباید احساسی با ترور دانشمند هسته‌ای خود برخورد کند.

دیپلمات سعودی: ریاض سیاست ترور را قبول ندارد

"عبدالله المعلمی" در گفت وگو با شبکه روسیه الیوم اظهار داشت که کشورش جنایت ترور دانشمند برجسته هسته ی ایران را مردود می داند.

نماینده دائم عربستان در سازمان ملل افزود: ما سیاست ترور را به هیچ وجه تایید نمی کنیم و از دست دادن یک دانشمند مسلمان را خسارتی برای تمام جهان اسلام می دانیم .
عبدالله المعلمی درعین حال ایران را به خویشتنداری و "عدم ایجاد تنش " دعوت کرد زیرا به گفته وی " واکنش های عاطفی نتایج مثبتی به همراه ندارد."
وی با تکرار ادعای سابق دولت سعودی درباره برنامه صلح آمیز هسته ای کشورمان ادامه داد: ما از ایران می خواهیم تا به جامعه بین الملل حسن نیت خود را در خصوص برنامه هسته ی اش به اثبات برساند تا شهروندان و دانشمندان ایرانی به واسطه چنین حوادثی و یا سایر حوادث در معرض خطر قرار نگیرند.
دیپلمات سعودی بدون در نظر گرفتن همکاری تهران با نهادهای بین المللی از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمی که بارها این همکاری به تایید رییس این نهاد بین المللی رسیده است بار دیگر از ایران خواست تا " به عنوان یک اقدام لازم و ضروری سلامت برنامه های هسته ای خود را به اثبات برساند و در این خصوص دنباله رو خواست و اراده نهادهای بین المللی باشد."

نماینده سعودی ها در سازمان ملل در ادامه ادعاهای خود، گفت که دولت سعودی همواره برای آشتی و صلح در منطقه تلاش کرده اما طرف مقابل با اقدامات مخرب خود و ارسال سلاح و موشک به متحدانش مانع به ثمر نشستن این تلاش‌ها شده است.

واکنش دیرهنگام این دیپلمات سعودی بدون محکوم کردن اقدام تروریستی روز جمعه گذشته در حالی است که سایر اعضای شورای همکاری خلیج فارس ( کویت ،‌امارات ،‌بحرین ، عمان و قطر ) با صدور بیانیه های جداگانه یا در تماس تلفنی با مقامات جمهوری اسلامی ترور دانشمند صنعت دفاعی کشور را تسلیت گفتند و این اقدام را محکوم کردند.

شهید محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع بعدازظهر روز جمعه هفتم آذر ماه در یک اقدام تروریستی به شهادت رسید.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • محمد
    0

    آخه کشور سعودی به قول ترامپ گاو

  • ازادی وطن
    0

    المعلمی کشورت شریک اسراییل شده ودرهراقدام جنایتکارانه اسراییل کشورت همدست میباشدو باید منتظرانتقام سخت باشیددیروزوددارداماسوخت وسوز نداردبیعت کردی باتروریست حالامیگی تونبودی منتظر باش تاروزش برسه

  • ایرانی
    0

    اول بگید که کشتن قاشقچی ترور بود یا چیز دیگر . بعد

  • علی
    0

    عجب ! اسرائیل و امریکا و عربستان تاریخ انقضاء شونو عجیب جلو انداختند ان شاءالله ....

  • ناشناس
    0

    مطمئن باشید اگه به بهانه وهیاهوی مرتب رسانه ای همین تروردانشمندان شیک و مجلسی از برجام و پروتکل الحاقی و اخراج کارشناسان اژانس و خارج کردن دوربین های مداربسته از نظارت انها ببینید به چه غلط کردنی بیفتن و راهی به غیر این نیست چون انتقام مستقیم خون دانشمندان چندان در حال حاضر شدنی نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها