طرح تولید منیزیت و منیزیم در چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌شود

رییس اداره طرح و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: تنها طرح تولید منیزیت و منیزیم کشور از سوی بخش خصوصی به‌زودی در این استان راه‌اندازی می‌شود.

طرح تولید منیزیت و منیزیم در چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌شود

بهنام خسروی روز سه‌شنبه تاکید کرد: برای اجرای این طرح سه هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی در استان هزینه می‌شود.
وی افزود: با راه‌اندازی این پروژه، تعداد طرح‌های تولیدی حوزه مواد معدنی استان به هفت مورد افزایش می‌یابد.
خسروی تصریح کرد: تولید منیزیت و منیزیم به‌عنوان یک ماده معدنی راهبردی و صادراتی در این استان به‌شمار می‌رود.
وی یادآور شد: سرمایه‌گذار بخش خصوصی، عملیات اجرایی این طرح را در سفیددشت شهرستان بروجن آغاز کرده است که با راه‌اندازی و بهره‌برداری از این طرح زمینه اشتغال مستقیم برای ۳۰۰ نفر در استان فراهم خواهد شد.
خسروی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی طرح تولید منیزیت و منیزیم در استان گفت: این طرح اواخر سال‌جاری یا ابتدای سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
تاکنون سرمایه‌گذاری در تولید ۶ ماده معدنی در چهارمحال و بختیاری شامل دولومیت، سنگ گچ، سیمان، سلیس، خاک نسوز و شن و ماسه انجام شده است.
هدف‌گذاری سال‌جاری سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری برای صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری صنعتی در این استان ۵۰۰ مورد بوده که از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۳۲۰ مجوز آن برابر ۶۴ درصد صادر و زمینه اشتغال ۶ هزار و ۴۵۰ نفر با سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریالی فراهم شده است.
در نیمه نخست سال‌جاری با صدور ۵۴ پروانه بهره‌برداری، دو هزار و ۱۵۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری با ۸۲۲ نفر اشتغال‌زایی در بخش صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری جذب شد.
در این مدت ۴۸ میلیارد ریال کمک‌های فنی و اعتباری چهارمحال و بختیاری، رشد سه برابری و جذب ۱۰۰ درصدی داشته است.
هم‌اینک ۹۰۰ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعال است که برخی محصولات تولیدی این واحدها مانند ورق خودرو، چادر مشکی، آجرنسوز، مالت، موکت، خوراک آبزیان و لوازم خانگی در کشور از جایگاه و اهمیت مهمی برخوردار است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها