واکنش غریب‌آبادی به اظهارات مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

آژانس، ترور شهید فخری‌زاده را قویا محکوم کند

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، به اظهارات مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که گفته است هیچکس و از جمله ایران از کاهش یا محدودیت بازرسی‌ها برنده نمی‌شود، واکنش نشان داد.

آژانس، ترور شهید فخری‌زاده را قویا محکوم کند

کاظم غریب‌آبادی در همین رابطه گفت: از آژانس در وهله اول انتظار می‌رود که به‌طور شفاف موضع خود را در ارتباط با اقدام تروریستی{ترور شهید محسن فخری‌زاده} اعلام کند و قویا این عمل را محکوم نماید.

نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه داد: آژانس در برابر کشور عضوی که پذیرای بیشترین بازرسی‌های آن است و از طریق اجرای تعهدات مختلف، شفاف‌ترین برنامه هسته‌ای را دارد، اما دانشمندان آن در معرض تهدید ترور قرار دارند و یا ترور می‌شوند، و تاسیسات هسته‌ای آن نیز در معرض تعرض قرار دارند و یا مورد خرابکاری قرار می‌گیرند، مسئولیت فوری و اساسی دارد.

لازم به توضیح است که مدیرکل آژانس طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرانس‌پرس گفته است: ما اضطراب موجود را درک می‌کنیم، اما همزمان واضح است که هیچکس و خود ایران از کاهش، محدودیت یا انقطاع در کاری که با هم انجام می‌دهیم، هیچ بردی نخواهد کرد.

وی در مورد اقدام تروریستی اخیر در ایران نیز گفت: ما از خشونت از هر نوع آن اعلام انزجار می‌کنیم. ما یک سازمان بین‌المللی برای صلح و امنیت هستیم.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مجیدخدایار
    0

    وقتی دولت دانشمندان خود را همانند میوه در بشقاب میوه خوری قرار میدهد ودر معرض نمایش قرار میدهد انتظاری جز این نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها