افزایش ۵۰۰ تنی تولید روزانه آسفالت پروژه فرودگاه کیش

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش گفت: برای تسریع عملیات اجرایی باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش، کارخانه جدید تولید آسفالت راه اندازی شد تا حجم تولید از ۵۰۰ تن در روز به ۱ هزار تن افزایش یابد.

افزایش ۵۰۰ تنی تولید روزانه آسفالت پروژه فرودگاه کیش

علی عرب با تاکید بر اینکه نوسازی و ایجاد فضای مطلوب فرودگاهی یکی از زیرساخت های ضروری جزیره گردشگر پذیر کیش است گفت: عملیات اجرایی باند جنوبی فرودگاه جزیره با پیشرفت ۵۰ درصدی، برای ارتقای کیفیت خدمات حمل و نقل هوایی تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: در حال حاضر نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه تنها بر روی یک باند انجام می‌شود و افزایش پهنا و تعداد باندها، از نیازهای اصلی برای توسعه و پیشبرد اهداف بلند مدت سازمان منطقه آزاد کیش است.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش در زمینه تامین مصالح مورد نیاز و حجم بالایی از مصالح سنگی برای آسفالت و زیر سازی این طرح عمرانی گفت : پس از انجام آزمایش های فیزیکی و شیمیایی بر روی بیش از ۱۰۰ هزار تن مصالح معادن اطراف هرمزگان در آزمایشگاه مکانیک خاک وزارت راه و ترابری وکسب تاییدیه مشاور طرح ، این مصالح به بندر شهید رجایی حمل و سپس به کیش انتقال می یابد.

وی در ادامه عنوان کرد: به منظور اطمینان از کیفیت ساخت ، نوعی قیر با مشخصات فنی خاص با عنوان pg۷۶-۱۰ به صورت اختصاصی برای این طرح توسعه ای در پالایشگاه تولید می شود. همچنین اورران این طرح به روش تثبیت بستر با سیمان و با دستگاه WR ساخته شده و برای تکمیل زیر ساخت ها ۲۵۰۰ متر مکعب بتن ریزی انجام شده است.

عرب میزان آسفالت مصرفی توسعه باند جنوبی فرودگاه را بالغ بر ۸۰ هزار تن برآورد کرد و افزود: در صورت تامین هزار تن آسفالت درآینده ای نزدیک، عملیات ساخت و تامین روشنایی این طرح همزمان به اتمام رسیده و طبق پیش بینی باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها