حادثه چهارشنبه سیاه اهواز واقعه‌ای تاثیرگذار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بود

حادثه چهارشنبه سیاه اهواز واقعه‌ای تاثیرگذار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بود

به گزارش خبرگزاری تسنیم آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری امروز در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز که در مصلی این شهرستان برگزار شد با اشاره به رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: داغ از دست دادن یکی از یاوران انقلاب بسیار سخت است. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به دلیل سلامت روحی و روانی که در کار و زندگی داشتند کمتر کسی باور می‌کند که به این زودی از میان ما برود.

وی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را یکی از مبارزان ثابت قدم انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: ایشان مجاهدت برای پیروزی انقلاب اسلامی را برای حفظ دین و تفکرات اسلامی انجام داد و در این راه فداکاری‌های زیادی انجام داد. ایشان یکی از مبارزانی بودند که در برابر شکنجه‌های بی‌رحمانه دشمن حاضر نشدند برخلاف تحقق آرمان‌ها و ارزش‌های امام راحل و انقلاب اسلامی گام بردارند.

نماینده ولی‌فقیه خوزستان با اشاره به سالروز انتصاب مقام معظم رهبری از سوی امام(ره) به عنوان امام جمعه تهران اظهار داشت: جوهر بسیار ارزشمند مقام معظم رهبری سبب شد که حضرت امام(ره) مقام معظم رهبری را به عنوان امام جمعه تهران انتخاب کنند و ایشان با عنایت از پروردگار متعال توانستند آینده‌ای روشن برای انقلاب اسلامی رقم بزنند و ما باید از داشتن چنین رهبر فرزانه‌ای شاکر باشیم.

وی عنوان‌کرد: 27 دی2ماه در اهواز خاطره یک واقعه‌ای را در اهواز ماندگار کرده است که آن روز به حادثه چهارشنبه سیاه اهواز معروف شد زیرا روز قبل مردم با شنیدن خبر فرار شاه از کشور به شکرانه پیروزی به خیابان‌ها ریختند اما متاسفانه نیروهای رژیم شاه مردم را به گلوله بستند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان تصریح‌کرد: با فرار شاه از کشور جامعه روحانیت خوزستان مصوباتی را در نظر گرفتند که متاسفانه هنگام قرائت این مصوبه در حسینیه مردم زیادی توسط رژیم شاه به شهادت رسیدند که شهید خوانساری از جمله شهدای این واقعه بود.

وی گفت: امیدوارم روز 27 دی ماه روز حادثه چهارشنبه سیاه اهواز که در تاریخ انقلاب جمهوری اسلامی ایران روز مهم و اثرگذار بود در سطح کشور مطرح و مراسمی به این مناسبت گرفته شود و در آن‌سال‌ها شهید نواب صفوی و همکاران وی خدمات ارزشمندی برای تحقق انقلاب اسلامی داشتند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها