سپاهان به دنبال کشیدن ترمز سایپا در نقش جهان/ ذوب آهن در عطش گرفتن اولین ۳ امتیازی در آبادان

اصفهان سپاهان بعد از پیروزی دلچسب مقابل تراکتور و ۳ امتیاز برفی آن، خود را برای یک میزبانی دیگر در نقش جهان خالی از تماشاگر مقابل سایپا آماده می کند، ذوب آهن نیز در آبادان میهمان صنعت نفت خواهد بود.

سپاهان به دنبال کشیدن ترمز سایپا در نقش جهان/ ذوب آهن در عطش گرفتن اولین ۳ امتیازی در آبادان

دیدار سپاهان و تراکتور این بار علاوه بر حساسیت های همیشگی تاخیر یک روزه آن به دلیل بارش برف آن را حساس تر از قبل کرد، هوای برفی پنجشنبه تبریز به یکباره آفتابی شد و اثری از برف های روز قبل نبود، دیداری که علاوه بر برخوردها و موضوعات همیشگی محلی برای حضور بازیکنان محبوب هر باشگاه در تیم مقابل هم به خصوص مهدی کیانی و احسان حاج صفی بود.

سایپا- سپاهان، مسلمان با سایپا در نقش جهان

سپاهانی ها مثل بازی های قبل تحت هدایت نویدکیا بازی را روی زمین و با پاسکاری فراوان پیش می بردند و به جز چند دقیقه محدود برتری نسبی برابر سرخ پوشان تبریز داشتند و این برتری را در نیمه اول با تک گل مهدی نژاد که با ضربه سر به ثمر رسید به حریف خود دیکته کردند. نیمه دوم برخلاف آنچه که پیش بینی می شد طلایی پوشان به میزان زیادی تحت هجوم تراکتورسازان قرار نگرفتند تا تک گل مهدی نژاد برای یک برتری شیرین خارج از خانه کافی باشد.

شاگردان نویدکیا با این پیروزی، ۶ امتیازی شدند تا خود را در رده سوم نگه دارند، آنچه در بازی سپاهان مقابل تراکتور بیشتر نمایان بود، بازی نسبتا هماهنگ و حرکات خوب پا به توپ بازیکنان سپاهان بود، دقت طلایی پوشان در پاسکاری ها بیشتر از قبل شده بود و نشان دادند، می توانند در گردش توپ در فضاهای مختلف زمین موفق عمل کنند، نکته دیگر این دیدار امتیازات خوبی بود که بازیکنان سپاهان از متریکا گرفتند.

بازیکنانی چون محبی، منصوری، نورافکن و شهباززاده می توانند در سیستم مربیگری نویدکیا و تفکرات مرزبان بیشتر میدان ببینند و توانایی هایی آنها بیشتر از قبل نمایان شود.

در مقابل شاگردان صادقی که مقابل پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان متوقف شدند و هفته گذشته مقابل نساجی به اولین ۳ امتیاز خود رسیدند با ۵ امتیازی که گرفتند در رده پنجم قرار گرفتند، صادقی و نویدکیا به خوبی می دادند که تیم هایشان برای ماندن در بالای جدول و رفتن به سمت مدعیان باید از این میدان ۳ امتیازی خارج شوند. برتری در این میدان برای سپاهان ثبات در بالای جدول و برای سایپای جوان بهبود جایگاه است. نکته دیگر در مورد تیم سایپا حضور محسن مسلمان بازیکن فصل گذشته سپاهان است که قلعه نویی او را به سپاهان آورد و با مصدومیتی که پیدا کرد به یک نیمکت نشین تبدیل شد، مسلمان بعد از جدایی از سپاهان در حالی که بسیاری مقصد بعدی او را تیم های دیگری حدس می زدند سر از سایپا در آورد.

ذوب آهن- صنعت نفت آبادان در کنار کارون

ذوب آهن که از ابتدای فصل درگیر سریال ادامه دار اشتباهات داوری و کسب تک امتیازهای حاصل از تساوی شده است، در بازی مقابل پیکان در حالی که همانند بازی های قبل از حریف عقب ماند، اما دوباره به بازی برگشت و توانست گل تساوی را به شاگردان تارتار بزند، شاگردان رضایی نشان دادند که می توانند خوب بجنگند و بازی را در اختیار بگیرند، اما شانس با آنها یار نیست.

هرچند در بازی های گذشته ذوبی ها توانستند با جبران گل های خورده به بازی بازگردند، اما نباید به این سبک بازی عادت کنند؛ چرا که این سیستم همیشه جوابگو نیست و می تواند تمام انرژی تیم را بگیرد.

حاشیه مهم و به جا مانده از بازی ذوب آهن و پیکان اشتباه داور در گرفتن پنالتی علیه ذوب آهن در دقایق پایانی بود که می رفت دوباره ذوب آهن را قربانی کند که داور چهارم و دوربین های موجود در استادیوم به کمک سبزپوشان اصفهانی آمد.

شاگردان رضایی از این دیدار هم حداقل امتیاز را گرفتند تا خود را آماده بازی هفته چهارم مقابل صنعت نفت آبادان کنند، تیمی که با ۴ امتیاز از یک برد و دو شکست در بالای سر ذوبی ها در رده دهم قرار دارد، دو تیمی که به لحاظ بازیکن می توان آن ها را هم سطح هم دانست و انگیزه های زیادی برای گرفتن ۳ امتیاز این دیدار دارند، اما به نظر می رسد عطش سبزپوشان اصفهانی برای گرفتن اولین ۳ امتیاز این فصل بیشتر باشد تا بتوانند خود را به رده های بالاتر جدول برسانند، ۳ امتیازی که در صورت کسب آن برای روحیه حساس شده هم تیم های حدادی فر بسیار لازم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

77

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها