مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی:

زمانِ پالایش از درون است/ مفهوم ترور فخری‌زاده این است که دشمن در میان خودی‌ها عوامل نفوذی دارد

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: حالا که یک نیروی ارزشمند را از دست داده‌ایم، با گفتن اینکه انتقام می‌گیریم و پدر درمی‌آوریم، مشکل ناامنی مراکز حساس حل نمی‌شود.

زمانِ پالایش از درون است/ مفهوم ترور فخری‌زاده این است که دشمن در میان خودی‌ها عوامل نفوذی دارد

این روزنامه در سرمقاله خود با عنوان«زمانِ پالایش از درون است» به قلم مدیرمسئول، حجت الاسلام مسیح مهاجری این گونه آورده است:

پیام‌های فوری، متعدد و متنوع مسئولان سیاسی، قضائی، تقنینی، امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و انتظامی را به مناسبت ترور شهید محسن فخری‌زاده دیدیم و خواندیم و شنیدیم، ولی چه سود؟

نمی‌توانیم به کسی بگوئیم پیام صادر نکنید ولی می‌توانیم بپرسیم چرا برای حفاظت از سرمایه‌های بزرگ انسانی کشور، سرمایه‌گذاری بیشتری نمی‌کنید؟

از انفجار محل تأسیسات هسته‌ای در نطنز کاملاً مشهود بود که عوامل نفوذی صهیونیست‌ها تا عمق بعضی از دستگاه‌های حساس کشورمان رسوخ کرده‌اند. همان زمان در میان انکارها و توجیهات رنگارنگ مسئولین مربوطه، در همین روزنامه هشدار دادیم و نوشتیم عوامل نفوذی دشمن در میان شما حضور دارند، مسائل امنیتی و حفاظتی را بالا ببرید و دستگاه‌ها را از وجود نفوذی‌ها پاکسازی کنید. هرچند بعد از مدتی همان‌ها که این واقعیت را انکار یا توجیه می‌کردند، سرانجام اعتراف کردند که انفجار نطنز کار عوامل نفوذی بوده، ولی ترور تأسف‌بار شهید فخری‌زاده نشان داد برای پاکسازی مجموعه‌های حساس کشور از وجود نفوذی‌های دشمن، کاری صورت نگرفته است.

ترور فخری‌زاده را دست‌کم نگیرید. اینهمه اطلاعات از مسیر رفت و آمد و زمان و مکان حضور او که توانست زمینه را برای این جنایت بزرگ فراهم کند و اینگونه با دقت این ترور انجام شود، مفهوم مهمی دارد. مفهوم دقیق این ترور فقط این نیست که یک گروه تروریستی با پول و امکانات دشمن توانسته اقدام به این کار کند. ماجرا فراتر از این است. مفهوم دقیق این ترور اینست که دشمن در میان خودی‌ها عوامل نفوذی دارد که می‌تواند اینهمه اطلاعات دقیق را از جزئیات رفت و آمدها و ساعت و دقیقه و تمام مسیرهای هدف مورد نظر خود به دست بیاورد و با این دقت، جنایت مورد نظر خود را انجام دهد.

بارها به بعضی عزیزان که در سخنرانی بحمدالله ید طولائی دارند تذکر دوستانه و خیرخواهانه دادیم و درخواست کردیم به جای رجزخوانی به وظایف خود عمل کنید و بعد از عمل گزارش آن را به مردم بدهید. اینکه بگوئید بالاترین امنیت را داریم و حتی بگوئید آنقدر امنیت زیاد است که حفاظت‌ها هم باید برچیده شوند و یا بگوئید هیچکس نمی‌تواند یک مو از سر یک ایرانی کم کند، اینها همه شعارهای خوبی هستند ولی با شعار نمی‌توان امنیت برقرار کرد. حالا هم که نیروی ارزشمندی مثل فخری‌زاده را از دست داده‌ایم، با صدور پیام و گفتن اینکه انتقام می‌گیریم و پدر درمی‌آوریم، نه فخری‌زاده به ما برمی‌گردد و نه مشکل ناامنی مراکز حساس و عناصر کلیدی ما حل می‌شود.

دیدید که درست در کوران بگومگوهای زودهنگام مربوط به تصاحب قدرت و خیز برداشتن عناصر سیاسی و نظامی برای به دست آوردن کرسی ریاست جمهوری در انتخابات ۱۴۰۰، دشمن، توانست همه را به عزای یکی از بهترین فرزندان این ملت و این کشور بنشاند. آیا این ترور نباید هشداری به تمام کسانی باشد که به جای تشکیل اطاق‌های تأمین امنیت و اقدام برای پالایش دستگاه‌های حساس کشور از عوامل نفوذی دشمنان خارجی، به تشکیل اطاق‌های تمهید جنگ قدرت برای تصاحب صندلی دوست‌داشتنی ریاست جمهوری مشغولند؟ آیا تجربه تلخ تشکیل اطاق‌های تمهید جنگ قدرت در سال‌های آخر دفاع مقدس که منجر به از دست رفتن فاو شد و دشمن بعثی در لاک خود فرورفته را جرأت و جسارت دوباره داد و شد آنچه نمی‌بایست می‌شد، کافی نیست؟!

باور کنید مردمی که از جنگ قدرت و کرونا و بحران اقتصادی خسته هستند، استحقاق مشاهده پرپر شدن بهترین سرمایه‌های علمی و فکری کشور را ندارند. لطفاً شعار دادن را متوقف کنید و پالایش دستگاه‌های حساس کشور از لوث وجود نفوذی‌های دشمنان خارجی را با اولویت در دستور کار خود قرار دهید.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 20
  • کاربر ناشناس
    0

    یاصاحبالزمان بزودی شاهدخون این شهیدفداکارودانشمندعزیزکشورباش تاچندروزدیگرهمه چیزدرباره تروراوروشن ومنافقین وجنایتکاران به سزای اعمالشان برسنند بحق ابوالفصل قسمت میدهم معجزه کن

  • تاجیک
    0

    آفرین بر مسیح مهاجری باید از رفقای شما یعنی روحانی وبرادرش جهانگیری وبرادرش خود جنابعالی شروع کرد ا ز آیت الله رئیسی استدعا دارم از اینها شروع کنند

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      تاجیک جان ازتوگذشته خدابه بچه های شماعقل وشعوربده.

  • محمدی
    0

    دعا خوبی است بخصوص در ۹۹/۹/۹ خدایا ترا به عزّتت قسم کمکمان بفرما تا جنایتکاران دستگیر شوند وخون پاک این شهید و محافظش بر زمین نمونه. خدایا نوکرتم و عاجزانه به درگاهت اومده ام ناامید مان نفرما.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      آمین یا رب العالمین

  • کاربر ناشناس
    0

    راست میگه اول از خودش شروع کنید

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      شماچراوقتی یک نفرحرف حق میزنه بجای تاییدویاحداقل سوکت به اوتهمت می زنیدحرف آقای مهاجری بسیاردرست وبجاست.

  • رضا.
    0

    صد در صد درسته. همچین عملیاتی در قلب ایران بدون نفوذ و داشتن اطلاعات دقیق میسر نبود همانطور که در قضیه سردار سلیمانی قطعا آمریکایی ها از درون دولت یا نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و فرودگاهی عراق نفوذ و اطلاعات دقیق داشتند.

  • مرتضی
    0

    بچه های اینا همه اونطرف آب هستن میخواستی عامل نفوذی نداشته باشن تو مملکت .

  • کاربر ناشناس
    0

    تا وقتی نفوذی های داخلی و کاسه لیسا هستند کسی از بیرون نمی یاد اول باید نفوذی های کثیف رو محاکمه کرد طرف بچه اش آون ور دنیاست اینجا دایه دلسوز تر از مادر واسه ما شده نخ بچه هاشونو بکشید می رسید به نفوذی های خائن

  • حسنعلی سجادی
    0

    باسلام؛ حضرت امام خمینی کبیر رحمه الله علیه فرمودند دشمن را نبایددست کم بگیرید واز آن غافل نباشید. ؛ ازآنموقع که خط امام خمینی عزیز دراین مملکت کم رنگ شد. شکست پشت سر شکست نصیبمان شد!!! شهیدقاسم سلیمانی و شهیدفخری زاده ازفرندان راستین حضرت روح الله بودند که متاسفانه کسی دراین مملکت قدرآنهارانمیدانست و حق آنها ادا نشد.

  • داروغه
    0

    اول از همه هرکسی که تابعیت کشور های دیگر را دارد از دولت بیرون کنید ‌‌.چه خودش و چه اقوام درجه یک .

  • متفاوت
    0

    هرکسی نباید طرف مقابلشو ، خ، فرض کنه.این اولین اصله زندگیه.

  • ع
    0

    بخش اول سخنان جناب مهاجری درست است و می بایست نفوذی ها را از پست ها و مسئولیت های مهم پالایش کرد. اما بخش دوم سخنان ایشان که بحث عناصر نظامی و انتخابات را به میان آورد صحیح نیست. چون در هفته های اخیر گروه ها و سایت های متمایل به دوستان ایشان با هیاهو از بایدن یک قدیس ساختند و مذاکره با ابلیس را امری مقدس جلوه دادند. یاد روزنامه جمهوری اسلامی دردهه 70 و موضعگیری های انقلابی آن - به عنوان نمونه سرمقاله زنگ انشا - به خیر باشد، نمیدانم چرا در سال های پایانی دهه 80 تاکنون موضع گیری های انقلابی قبلی کمتر از این روزنامه دیده می شود.

  • جان اسمیت
    0

    آدم از کشته شدن هر انسانی ناراحت می شود چه برسد از کشتن ناجوانمردانه یک هموطن... سرنخ نفوذی ها در داخل نظام مشخص است بگردید و سراغ یهودی های مسلمان شده که به ظاهر خیلی هم مذهبی هستند نفوذی ها را پیدا می کنید تقریبا ۶۰ تا ۴۰ سال پیش یهودی بوده و به ظاهر مسلمان شده اند در رده های معاونت وزیر و حتی اساتید دانشگاه نیز هستند حتی در معاونان رئیس های بانک های دولتی نیز هستند نمونه اش سعید امامی یا همان سعید قوامی سابق یا... در سپاه تا رده های ارشد سپاه نفوذ دارند از نشانه هایشان این است که پرونده های فوق العاده سالم و هیچ مورد ضد اطلاعاتی به ظاهر در پرونده شأن نیست....مسافرت به سوریه و لبنان و عراق در سنوات قبل داشتند...حتی بعضی ملاقات هایشان را در آذربایجان و دبی و گرجستان با خانواده شأن انجام می دادند بازهم می خواهید بدانید.... همیشه حمایت‌هایی خارج از سیستم کاری عادی به ایشان می شده بطوریکه هیچ کس نمی داند از کجا سفارش شده اند حتی بالا دست‌هایشان... زبان انگلیسی و عربی و...خوب بردند جالبه حتی بین مداحان معروف نیز هستند... حفره اطلاعاتی مربوط به ترور دکتر فخری زاده از داخل حفاظت سپاه است شناسایی شده اما می خواهند رابط های داخلی و خارجی اش شناسایی شود بعد بازداشتش می کنند...الان هم سر پستش است

  • حسین گلشن
    0

    آنکه که ریشش بیش و با انگشتر فیروزه و پیشانی پر پینه و فریاد مرگ و لعن و نفرین آمده او نفوذی باشد و آن صاف صورت بیگناه

  • نادر
    0

    اشتباه نکنید، اتفاقن این وضعیت نتیجه پالایش وحشتناک درونی از نوع استصوابی و کنار گذاشتن افراد متخصص و میهن پرست و سر کار آوردن افراد نالایق در کشور است.

    نظرات شما -
    • علی
      0

      این دولت لانه جاسوسان و منافقین است اقا نادرالبته نه روشن فکر و متخصصی که مثل ابو موسی اشعری فقط کتاب خوانده اند و مثل خر آن را حمل میکند ..

  • یک فارغ التحصیل جویای کار پسر
    0

    وقتی در گزینش به ریش و نماز جمعه رفتن بسنده بشه این میشه که خاوریا تربیت بشن باید به تخصص و تبحر و وجدان و میزان وطن پرستی فرد تکیه کرد

  • حزب الله
    0

    امام ره (حجتیه ای های دیروز انقلابی تر از انقلابی ها ی امروزمیشوند) (نگذارید کشور به دست نااهلان ونامحرمان بفتد)

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها