ساخت یک بازی اکتشافی در مورد مریخ!

یک شرکت انگلیسی با همکاری

ساخت یک بازی اکتشافی در مورد مریخ!

بازی افق مریخ (Mars Horizon) نوعی بازی ویدئویی است که شرکت انگلیسی "Auroch Digital" به تولید آن می‌پردازد. این بازی که با کمک پژوهشگران "آژانس فضایی اروپا"(ESA) طراحی شده است، همه جنبه‌های ورای توسعه فناوری‌های لازم برای اکتشافات انسان در مریخ را به بازیکنان نشان می‌دهد.

بازیکنان در بازی افق مریخ، تمرکز علمی، حمایت عمومی و بودجه را مدیریت می‌کنند تا به هدف نهایی خود یعنی تکمیل ماموریت و فرستادن فضانوردان به فضا دست یابند.

مدیران آژانس فضایی اروپا در حال صحبت با دیگر آژانس‌های فضایی مهم هستند که اهداف مشابهی دارند تا تصمیم بگیرند که به همکاری بپردازند و یا به تنهایی کار کنند.

بازیکنان طی ماموریت‌ها، با بازی‌های پرتنشی روبرو می‌شوند که موفقیت یا شکست آنها را تعیین می‌کند. هر یک از تصمیم‌هایی که در این بازی گرفته می‌شوند، مهم هستند. برای مثال، این که بازیکن قصد دارد زمان خود را به تعمیر آنتن چندمنظوره اختصاص دهد و یا به حل کردن مشکل نشت گاز بپردازد و یا این که شاید سپری کردن سه ماه دیگر در ماموریت بتواند به پیشگیری از وقوع یک فاجعه کمک کند.

ساخت یک بازی اکتشافی در مورد مریخ!

بازی افق مریخ، با همکاری آژانس فضایی اروپا و کارمندان این آژانس از جمله اعضای گروه ماموریت "اگزومارس"(ExoMars) طراحی و ابداع شده است تا مشورت‌های را در مورد فرآیند برنامه‌ریزی و اجرای ماموریت‌های مریخ ارائه دهند.

در ساخت این بازی، با گروه توسعه آژانس فضایی اروپا در کارخانه‌های واقع در آلمان و هلند نیز مشورت شده است تا از تجربیات آنها در مورد نحوه مدیریت برنامه‌های فضایی استفاده شود.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها