پرونده اکبر طبری در دیوان عالی کشور چه شرایطی دارد؟

وکیل مدافع اکبر طبری گفت: رسیدگی به فرجام‌خواهی موکل به صورت محرمانه در دیوان عالی درحال انجام است و از اعلام شعبه رسیدگی‌کننده امتناع می‌کنند.

پرونده اکبر طبری در دیوان عالی کشور چه شرایطی دارد؟

محمدعلی داداشی در خصوص آخرین وضعیت پرونده اکبر طبری اظهار کرد: پس از یک ماه پیگیری، اطلاع یافتیم رسیدگی به فرجام‌خواهی موکل به صورت محرمانه در دیوان عالی درحال انجام است و از اعلام شعبه رسیدگی‌کننده امتناع می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز اعتراض و نگرانی شدید موکل از این شیوه رسیدگی و مغایرت آن با قانون را طی ۲۰ صفحه لایحه اعتراضیه تقدیم معاونت نظارت دیوان عالی کشور کردم.

لازم به ذکر است، سخنگوی قوه قضائیه در تشریح جزئیات حکم پرونده اکبر طبری اظهار کرد: اکبر طبری به ۳۱ سال حبس تعزیری و ضبط اموال ناشی از ارتشا و انفصال دائم از خدمات دولتی و همچنین بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است. همچنین در عنوان دوم اتهامی تحت عنوان پولشویی، اکبر طبری به ۱۲ سال و نیم حبس تعزیری قریب به ۶۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی و ضبط اموال موضوع پولشویی و ضبط اموال ناشی از ارتشا در نظر گرفته شد. در مجموع از حیث جزای نقدی این متهم قریب به هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است و علاوه بر آن حدود ۱۷۹ میلیارد ریال جزای نقدی ضبط وجوه نقدی که بابت ارتشا اخذ کرده بود.

به گفته اسماعیلی در صورتی که این دادنامه قطعی شود،‌ مجازات اشد قابل اجراست که مجازات اشد همان ۳۱ سال حبس و ضبط اموال ناشی از ارتشا و جزاهای نقدی و انفصال ابد از خدمات دولتی به مرحله اجرا درخواهد آمد.

منبع: ایلنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • کاربر ناشناس
    0

    خدایا دانشمندان گرانقدرزحمتکش کشورمان را ترورمیکنندولی درایران اخلاسگران رااعدام نمی کنند واقعا بی انصافی همینطوره که درکشورمنافق وقتل وقارت وشهادت عزیزان نظامی درکوارومرزها ایجادمیشود افسوس

  • کاربر ناشناس
    0

    حقش فقط اعدامه کمتر از اعدام ظلم به خلق الله است

  • یک فارغ التحصیل جویای کار پسر
    0

    طبری و امثال اینها زالو هایی هستند که اعدام باید بشن تا خیانت در کشور نابود بشه اینها خائن ملت و کشورند

  • حسن
    0

    چرا افرادی که جرمشان کمتر از طبری بود اعدام شدند(سلطان سکه ) ولی این شخص اعدام نمی شود ؟

  • کاربر ناشناس
    0

    چراانگلهای خونخوارجامعه مثل بابک زنجانی وطبری وبقیه اونهاکه کشوررابه نامیدی وسرنگونی کشیدنند مثل منافقی وخاینی عیسی کلانتری راازسرراه برنمیدارید حرامخورهای نامردوقارتگر هستنند

  • کاربر ناشناس
    0

    طبری کچل وجلاد اعدام بایدگردد لعنت براودارودستش

  • کاربر ناشناس
    0

    آقای طبری ازکجا حمایت می شد؟؟؟؟!!!!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها