زنجان برای مقابله با خطرات احتمالی بارش برف و باران آماده است

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: تمام دستگاه‌های ذیربط این استان با توجه به هشدارهای هواشناسی در خصوص بارش قابل ملاحظه برف و باران برای مقابله با خطرات و تهدیدهای احتمالی از آمادگی لازم برخوردار هستند.

زنجان برای مقابله با خطرات احتمالی بارش برف و باران آماده است

صفی الله کرامتی، روز یکشنبه افزود: اطلاع رسانی، هشدار و توصیه های لازم، مناسب و به موقع از سوی رسانه ها و اداره کل هواشناسی زنجان صورت گرفته است که اگر به آنها عمل شود، خسارات مالی و تلفات جانی اتفاق نخواهد افتاد و مشکلی برای استان پیش نخواهد آمد.

وی با تاکید براینکه از این رحمت و برکت الهی باید حداکثر استفاده را کرد، اظهار داشت: برای اینکه دستگاه ها و مسوؤلان ذیربط استان برای مقابله با تهدیدات احتمالی آماده تر باشند شامگاه سه شنبه هفته گذشته جلسه اضطراری مدیریت بحران استان زنجان به ریاست استاندار و با حضور مسوؤلان دستگاه های مختلف تشکیل شد.

کرامتی تصریح کرد: در این جلسه تاکیدات لازم به دستگاه های مسوؤل برای مقابله با حوادث احتمالی صورت گرفت شد و در کنار این، سطح آمادگی شهرستان های استان نیز رصد شده و به تمامی فرمانداری ها، شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها نیز توصیه های لازم ارایه شده است.

وی با بیان اینکه هشدار جوی زنجان به رنگ نارنجی است و با این حساب میزان تهدیدات احتمالی نیز پایین خواهد بود، تصریح کرد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته از سوی کارشناسان هواشناسی، بارندگی ها در این استان بین ۲۰ تا ۶۰ میلمتر خواهد بود که امید است بارش ها در تمام نقاط استان قابل ملاحظه باشد.

کرامتی با بیان اینکه پیش بینی ها نشان می دهد ارتفاعات و مناطق کوهستانی این استان با برف و کولاک همراه خواهد بود، اظهار داشت: راهداران زنجان با استقرار در ۳۲ راهدارخانه، آماده خدمت رسانی به حادثه دیدگان احتمالی هستند و در صورت بسته شدن و یخ زدگی جاده های ارتباطی، بلافاصله وارد عمل خواهند شد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها