با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم؛

رحمانی فضلی: نشانه های موفقیت طرح محدودیت های کرونایی آشکار شده است

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا گفت: بیش از ۸۰ درصد مردم خودشان شیوه نامه ها را راعایت کردند و نتایج موفق طرح خود را نشان داد.

رحمانی فضلی: نشانه های موفقیت طرح محدودیت های کرونایی آشکار شده است

وزیر کشور شنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی به ارائه گزارش به مردم از یک هفته اجرای محدویت های کرونایی پرداخت.

وی با بیان این که با اجرای این طرح همه دستگاه های اجرایی متولی همدیگر را پیدا کردند، گفت: در اجرای طرح دو هفته ای محدویت های کرونایی تمامی هماهنگی های مورد نیاز در سطح اجرای وسیع ملی صورت گرفت.

او با اشاره به اینکه عملکرد و هماهنگی بیش از ۳۳ دستگاه اجرایی در هفته اول محدودیت ها خوب بوده است، افزود: طرح محدودیت های دو هفته ای ۷حلقه اجرایی دارد و لذا روند بستری بیماران کرونایی رو به کم شدن است.

رحمانی فضلی ادامه داد: هم اکنون و پس از یک هفته از اجرای طرح، مسیر برای همه کاملا مشخص است و این موضوع باعث هم افزایی و همکاری‌های بسیار خوب شده که نتایج آن خود را نشان می‌دهد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا همچنین با اشاره به اینکه بحث ممنوعیت فعالیت‌ها و تردد خودروها یکی از هفت قسمت طرح است، گفت: در ۱۶۰ شهر که طرح محدودیت تردد و فعالیت صنوف اجرا می‌شود، روند ابتلای بیماری کرونا رو به پایین است و اکنون در استان بوشهر فوتی‌ها به صفر رسیده و در خراسان جنوبی از ۱۶ تا ۱۷ فوتی در روز به ۶ و ۷ نفر رسیده ایم و روند خوبی در حال اجرا است.

رحمانی فضلی افزود: در هفته اول مردم به خوبی در اجرای این طرح کمک و ۸۰ درصد از آنها خودشان ممنوعیت فعالیت صنوف و ترددها را رعایت کردند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا در ادامه به موضوع تعطیلی ادارات در پایتخت اشاره کرد و با تاکید بر اینکه اصلا موضوع تعطیلی ادارات در تهران مطرح نیست، گفت: امروز در جلسه ستاد تصریح شد که روسای ادارات می‌توانند کمتر از یک سوم هم از کارمندان خود استفاده کنند.

او در ادامه با بیان اینکه طی ماه‌های گذشته نقاط ضعف و آسیب‌ها مشخص شده است، افزود: در ۳۸ جلسه ستاد بیش از ۳۴۰یا ۳۵۰ مصوبه به ۳۳ دستگاه اجرایی ارائه شد و همه دستگاه‌ها گزارش ها، ایرادها و اشکالات را دادند و متناسب با آن برنامه‌ریزی انجام شد.

وزیر کشور گفت: برای ۴۳ شهر و ۴۶ شهری که در دو مقطع ۵ و ۱۴ آبان محدودیت‌ها اتفاق افتاد، گزارش ها نشان دهنده این است که بیش از ۶۰ درصد شهرها مسیر خودشان را از سمت قرمز به نارنجی سوق دادند و لذا بستری‌ها رو به کاهش است.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها