مدیرکل هواشناسی استان خبر داد

پیش‌بینی سیل در مناطق کوهستانی خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی وقوع سیل در مناطق مستعد و کوهستانی و آبگرفتگی معابر در مناطق شهری در بارندگی روزهای پیش رو خبر داد.

پیش‌بینی سیل در مناطق کوهستانی خوزستان

محمد سبزه‌زاری با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در خوزستان اظهار کرد: طبق آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی، انتظار می‌رود بارش‌ها از شدت بسیار خوبی برخوردار باشند؛ بیشترین شدت بارش‌ها را در حوضه‌های آبریز دز، کارون و مارون خواهیم داشت.

وی افزود: انتظار می‌رود بیشترین حجم بارش‌ها در مناطقی مانند احمدفداله، حسینیه اندیمشک، اندیکا، قلعه خواجه، دهدز، بهبهان و هندیجان باشد اما در اغلب مناطق استان خوزستان انتظار بارندگی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: انتظار وقوع سیل در مناطق مستعد به ویژه مناطق کوهستانی وجود دارد. همچنین در مناطق شهری انتظار می‌رود شاهد آبگرفتگی معابر باشیم.

سبزه‌زاری بیان کرد: با توجه به این پیش‌بینی‌ها، روز چهارشنبه هفته گذشته بالاترین سطح پیش‌بینی را در اخطاریه سطح قرمز صادر کردیم.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد هسته‌ای پرقدرت و قوی در مناطق شمال شرقی استان خوزستان یعنی اندیکا و قلعه خواجه خواهیم داشت. بیشترین حجم بارش‌ها در استان از اواسط روز شنبه تا اواسط روز یکشنبه خواهد بود. در این مدت احتمال بارندگی شدید و حتی احتمال استقرار هسته بارشی ۲۰۰ میلیمتری در اندیکا را خواهیم داشت.

منبع: ایسنا

74

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها