قتل عام پرندگان مهاجر در گیلان

فرمانده یگاه حفاظت محیط زیست گیلان از قتل عام گسترده پرندگان مهاجر در حوزه استحفاظی شهرستان بندرانزلی خبر داد.

قتل عام پرندگان مهاجر در گیلان

ساسان اکبری‌پوراظهار کرد: امسال شکار پرندگان مهاجر ممنوع است و تاکنون مجوزی برای شکار صادر نشده است به این ترتیب با شکارچیان و خاطیان به جدیت برخورد می‌شود.

وی با اشاره به حضور جمعیت مناسب پرندگان مهاجر در گیلان افزود: حفاظت از پرندگان مهاجر در اولویت برنامه کاری ما قرار دارد و با متخلفین در این زمینه برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

اکبری‌پور ادامه داد: اغلب پرندگان مهاجر در زیستگاه‌های امن شهرستان انزلی، صومعه‌سرا، لنگرود و لاهیجان و به خصوص در پارک ملی بوجاق زمستان‌گذرانی می‌کنند.

فرمانده یگاه حفاظت محیط زیست گیلان خاطرنشان کرد: مناطق تالابی و شالیزارها بیش از دیگر اماکن گیلان مورد تخلف و ورود شکارچیان برای شکار پرندگان مهاجر است و پرندگان از نوع مرغابی‌سانان نظیر خوتکا بیش از دیگر پرندگان شکار می‌شوند.

وی با بیان اینکه باکلان در استان مصرف چندانی ندارند، تصریح کرد: گزارش ها حاکی از آنست که باکلان در مازندارن طرفدار دارد و به همین دلیل شکارچیان بیشتری برای شکار باکلان در گیلان اقدام می‌کنند و این شکارچیان باکلان‌های شکار شده را برای فروش و مصرف به اسان مازندران می‌برند.

اکبری‌پور با اشاره به اقدام بی رحمانه و مجرمانه فردی با هویت مشخص در قتل عام گسترده پرندگان مهاجر در حوزه استحفاظی شهرستان بندرانزلی، گفت: اکیپی از یگان حفاظت محیط زیست و پاسگاه حسن رود پس از ردگیری شکارچی متخلف در محل اختفای فرد، موفق به کشف و ضبط ۴۲ قطعه لاشه ذبح شده پرنده حمایت شده باکلان شدند که مراتب پس از تنظیم صورت جلسه جهت طی مراحل قانونی و برخورد قضایی به دادگستری شهرستان ارسال شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها