رئیس دادگستری سیریک:

داماد و پدرش در روستای‌گزپیر در سیریک بازداشت شدند

رئیس دادگستری سیریک گفت: در راستای مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی و پیشگیری از برگزاری مراسم عروسی و عزاداری در روستای گزپیر پدر و داماد بازداشت شدند.

داماد و پدرش در روستای‌گزپیر در سیریک بازداشت شدند

مجید حسینقلی اظهارداشت: در راستای سیاست‌های ستاد ملی و تأکیدات رئیس کل محترم دادگستری استان هرمزگان به رؤسای حوزه‌های قضایی، مبنی بر برخورد با برگزار کنندگان تجمعات مانند مراسم عروسی، حکم جلب پدر داماد و داماد به دلیل عدم تمکین به قانون صادر شد.

حسینقلی افزود: پس از صدور دستور قضایی به مرجع انتظامی، مأموران به محل برگزاری جشن عروسی اعزام شدند که داماد و پدرش جلب و بازداشت شدند.

وی با اشاره به اینکه اقدام این فرد، خلاف ستاد ملی و عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی صورت گرفته بود، تصریح کرد: بنابراین دستورات لازم جهت بازداشت داماد و متولیان برنامه سریعاً صادر شد، که مشارالیه جلب و با قرار تأمین کیفری روانه بازداشتگاه شد.

رئیس دادگستری سیریک تأکید کرد: برگزاری هرگونه مراسم عزا و عروسی و تجمع دیگر، تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شود، در راستای اعلام مصوبه ستاد ملی و شرایط حاد کنونی، و در جهت جلوگیری از بالا رفتن میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری، از هرگونه تجمعی جلوگیری خواهد شد.

وی مردم شهرستان سیریک را به رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا توصیه و بیان داشت: با توجه به افزایش شیوع بیماری کرونا، از مردم شهرستان انتظار داریم ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از تجمعات خودداری و از ماسک استفاده کنند.

رئیس دادگستری سیریک به نص صریح قانون در این زمینه اشاره نمود و گفت: برابر ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، برگزاری هرگونه مراسم عزا و عروسی در این ایام ممنوع و به منزله تهدید سلامت جامعه است و با صاحبان مراسمات عزا و عروسی و تجمعات غیرقانونی برخورد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها