مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان:

محیط زیست کرمان نسبت به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هشدار داد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در برخی مناطق کشور، نسبت به ورود افراد به عرصه های محیط زیست و شکار حیوانات و پرندگان هشدار داد.

محیط زیست کرمان نسبت به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هشدار داد

مرجان شاکری روز شنبه افزود: ۲۵۴ مورد لاشه پرندگان درگیر شده با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اراک مشاهده شده که خود دلیلی برای مراقبت و پیشگیری از شیوع این بیماری در استان کرمان است.

وی با بیان اینکه بسیاری از پرندگان مهاجر هستند و امکان انتشار ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تمام نقاط کشور وجود دارد تصریح کرد: کرمان یکی از کریدورهای مهاجرت پرندگان به شمار می رود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان ادامه داد: شکارچیان قانونمند نسبت به رعایت این مهم توجه کنند هر چند طی سال جاری مجوزی برای شکار در این استان صادر نشده است و اولویت ما حفظ سلامت جامعه است.
وی تصریح کرد: شکارچیان ضمن تمکین به قانون در صورت مشاهده تلفات پرندگان مراتب را به پایگاه های حفاظت محیط زیست واقع در مناطق اطلاع دهند.

شاکری با بیان اینکه اخیرا افزایش چشمگیری در شکار بی رویه داشته ایم گفت: چابک‌، جوان و سالم‌سازی در بخش‌های مختلف این سازمان اجرا شده و آموزش محیط‌ بانان، تقویت، ارتقای یگان خودرویی و مسلح شدن ماموران حفاظت محیط زیست از جمله اقدامات در دست اجرا است.

وی از تعطیلات کرونایی، وضعیت اقتصادی مردم و توصیه های اشتباه برخی افراد به منظور استفاده از گوشت حیوانات شکار شده برای درمان کرونا به عنوان دلایل افزایش شکار نام برد و تاکید کرد: طی سال جاری کشفیات سلاح غیرمجاز در عرصه حفاظت محیط زست کرمان از ۳۶ تفنگ غیرمجاز در سال گذشته به ۳۷ مورد طی سال جاری و به مدت هشت ماه رسیده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان بیان کرد: ماموران حفاظت محیط زیست طی سال گذشته یک سلاح جنگی و امسال چهار تفنگ غیرمجاز جنگی را از شکارچیان غیر مجاز کشف کرده اند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها