مسئول دفتر مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

آماده‌باش بیمارستان‌های کرمانشاه برای مقابله با "زایمانِ بی وقت" در 9 آذر

مسئول دفتر مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آماده باش بیمارستانها و بلوک های زایمانی برای مقابله با

آماده‌باش بیمارستان‌های کرمانشاه برای مقابله با "زایمانِ بی وقت" در 9 آذر

شیوا کاظمی با اشاره به شیوع فرهنگ تاریخ تولد لاکچری گفت: متاسفانه بسیاری مادران باردار به دلیل فقر فرهنگی اصرار دارند فرزند خود را در یک تاریخ رُند به دنیا بیاورند و با این کار هم جان خود و هم جان نوزادشان را به خطر می اندازند.

وی به خطرات این اقدام اشاره کرد و افزود: بسیاری مادران تولد نوزاد خود را جلو می اندازند تا فقط یک تاریخ تولد رُند داشته باشد و این درحالیست که این زایمان زودرس تهدید کننده جان و سلامت نوزاد آنها است.

این مسئول افزود: نوزاد نارس تکمیل لازم را پیدا نکرده و اندام های حیاتی او مانند مغز و قلب و کبد آنچنان که باید کامل نشده و از همه مهمتر ریه نوزادان است که کامل نشده و تولد چنین نوزاد نارسی، مشکلات بسیاری برای او به همراه دارد که مهمترین آن مشکلات تنفسی است.

وی تصریح کرد: از طرفی برخی مادران را هم داریم که تولد نوزاد خود را به تاخیر می اندازند و این درحالی است که تاخیر در این زمینه می تواند به قیمت جان نوزادشان تمام شود و واقعا درک این مسئله سخت است که یک مادر چطور با جان فرزند خود تنها برای داشتن یک تاریخ تولد رُند بازی می کند.

کاظمی تصریح کرد: تاریخ تولد هیچ تاثیری در شخصیت و سرنوشت نوزادان ندارد و این دسته مادران باید به بلوغ فکری و فرهنگی برسند که جان فرزند خود را برای داشتن یک تاریخ تولد رُند به خطر نیندازند.

کاظمی در ادامه از آماده باش تمام بیمارستانهای استان برای مقابله با "زایمان بی وقت" در تاریخ 99/9/9 خبر داد وافزود: در همین راستا اقدامات از یک ماه پیش شروع شده و از دوم آبان به تمام متخصصان زنان و زایمان نامه زده ایم که نباید ختم بارداری الکتیو چه برای زایمان طبیعی و چه سزارین در تاریخ 99/9/9 اعلام کنند.

مسئول دفتر مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: به مسئولین بلوک های زایمانی هم هشدار داده ایم که امروز و فردا باید آماده باش بوده و مراقب تمام موارد بستری باشند و اگر مورد بستری مادر باردار غیرالزامی است، باید لغو کنند.

کاظمی خاطرنشان کرد: به تمام بیمارستانهای استان هم نامه جداگانه زده ایم که در این دو روز آمار زایمان در آنها بررسی می شود و اگر بیش از حد نرمال آن بیمارستان باشد، تخلفات به نظام پزشکی ارجاع می شود.

وی افزود: همچنین به تک تک متخصصان زنان و زایمان که امروز و فردا آنکال بیمارستان هستند نامه زده ایم که برای هیچ مادری که نیاز ندارد، ختم بارداری اعلام نکنند.

وی تصریح کرد: اقدام دیگری که در این زمینه انجام داده ایم این است که آمار تولد در تاریخ 9 آذر سال گذشته هر بیمارستان را استخراج کرده ایم و اگر بیمارستانی در همین تاریخ بیش از حد نرمال آمار داشته باشد، از طریق مراجع ذیربط برخورد خواهد شد.

کاظمی خاطرنشان کرد: تیم های نظارتی معاونت درمان امروز و فردا(9 آذر) تمام بیمارستان های کرمانشاه را رصد خواهند کرد و در شهرستان ها نیز این مسئولیت به مسئول بلوک های زایمانی و روسای بیمارستان ها سپرده شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها