وزیر آموزش و پرورش:

اصل برگزاری امتحانات به صورت حضوری است

وزیر آموزش و پرورش گفت: اصل برای ما برگزاری امتحانات به صورت حضوری است چرا که از وقتی که ارتباط ما با دانش‌آموز مجازی شده باید میزان فراگیری او از درس و ارزیابی ما دقیق تر باشد. 

اصل برگزاری امتحانات به صورت حضوری است

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه صبحگاهی «یه روز تازه» شبکه سیما گفت: آموزش و پرورش در طول این ماه ها هر چیزی که در طول ده ها سال گذشته فرا گرفته بود را باید به گونه‌ای دیگر پیش می گرفت. در حال حاضر همه نقش ها در این فرایند تغییر کرده است؛ از روش آموزش و ارزشیابی و ارتباط گرفتن دانشش آموز و معلم تا روش نظارت مدیران بر انجام ماموریت های مدرسه. به یک تعبیری می شود گفت روشی که ما در پیش گرفته ایم روش آموزش ئر بحران است چرا که حال هیچ کس طبیعی نیست در این روزها.

وی ادامه داد: ما همه تلاشمان را می کنیم تا شرایط محیط کار را برای همکارانمان مهیا کنیم و همچنین کمک کنیم دانش آموزان دچار افت تحصیلی یا ترک تحصیل نشوند.

وی در ادامه درباره شبکه شاد و ایرادات آن نیز بیان کرد: وقتی امکان حضور در کلاس درس تعطیل شد باید راهی پیدا می‌کردیم که جوابگوی نیاز ۱۵ میلیون دانش اموز و یک میلیون معلم باشد و در آن شرایط گزینه شاد یک راه حلی برای پاسخ به یک مشکل بسیار مهم و جدی بود، اما طول عمر آن ۷ ماه است. بخش مهمی از تمام اپلیکیشن‌های کشور ما خارجی است و آنها که داخلی هستند شاید نیاز ۵۰ مدرسه را بتوانند حل کنند. یکی از اپراتورهای داخلی این زیرساخت را به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری فراهم کرد تا ما شاد را برقرار کنیم. همچنین بهترین متخصصین ایران در این صنعت تبحر دارند و درگیر کار بر روی شاد هستند.

وزیر آموزش پرورش ادامه داد: مشکلی که اکنون شبکه شاد دارد بخشی مربوط به زیرساخت فنی و بخش دیگر مربوط به کاستی‌های نرم افزاری است. هر دو بخش تشخیص داده شده و مشکلات در حال ترمیم است. نویدی که مسئولین فنی، مجموعه آموزش و پرورش، همراه اول و وزارت ارتباطات به ما دادند این است که ظرف یکی دو هفته آینده این مشکل نیز حل خواهد شد. ما روزانه ۶۰۰ هزار ارتباط زنده در شبکه شاد داریم. ما ساعت‌هایی در روز ترافیک کلی برای برگزاری کلاس‌ها داشتیم و توان پاسخگویی در آن ساعت‌ها کم و سرعت آپلود و دانلود کاهش پیدا می‌کرده است لذا دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه را در ساعت‌های مختلف توزیع کردیم تا بتوانیم بار ترافیک را کنترل کنیم.

وی با عنوان اینکه استفاده از شبکه شاد برای افراد نابینا در همین هفته فراهم می‌شودف بیان کرد: اکنون در شاد این امکان فراهم است که با یک گوشی دو یا سه فرزند بتوانند از شبکه شاد استفاده کنند اما درباره اینکه عده‌ای اکنون ابزار هوشمند ندارند امکان تامین آن از ناحیه ما نیست زیرا نیازمند واردات و تامین ارز است اما این کار نیز به همت خیرین در حال انجام و در بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی‌هایی برای این کار انجام شده است.

حاجی میرزایی در ادامه درباره برگزاری امتحانات گفت: اصل ما برگزاری امتحانات به صورت حضوری است چرا که از وقتی که ارتباط ما با دانش‌آموز مجازی شده باید میزان فراگیری او از درس و ارزیابی ما دقیق تر باشد. پس امتحان حضوری است مگر اینکه در زمان امتحانات با وضعیت‌هایی مواجه شویم که متخصصان بهداشت اجازه این موضوع را ندهند. به محض خارج شدن از این تعطیلی توصیه به آموزش حضوری داریم.

وزیر آموزش و پرورش درباره لایحه رتبه بندی گفت: این لایحه به دولت تقدیم شده و اعتباری نیز در بودجه ۱۴۰۰ برای آن پیش بینی شده است انشالله سال آینده این لایحه اجرا می‌شود. رتبه بندی که قبلاً اجرا شده بود از ظرفیت فصل ۱۰ قانون خدمات استفاده شده بود وقتی این فصل به تمام کارکنان تعمیم داده شد در لایحه جدید این موضوع پیش بینی شده است.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    0

    دوباره شروع شد تواين همه مشكلات مردم

  • ملایی
    0

    سلام خداوکیلی به مردم رحم کنید

  • ...
    0

    کرونا با تجمعات ،مترو و اتوبوس و ...به خانواده ها آمد و از طریق کودکان بدون علامت در مدارس بین دانش اموزان منتشر شد و این چرخه معیوب به خانواده معلمها و خانواده های دیگر وارد شد واین چرخه معیوب نباید دوباره تکرار شود به خصوص درشهرهایی که امکان تدریس مجازی وجود دارد و حداقل تا اسفند ۱۴۰۰ادامه یابد.

  • معلم
    0

    این برنامه هنوزنتونسته بعضی ها را احراز هویت کنه اونوقت وزیرمیگه هیچ مشکلی نداره

  • معلم
    0

    خانواده هایی که نگران برگزاری امتحانات به صورت حضوری هستند به من معلم بگن که بنده به عنوان معلم از اول سال نتونستم دانش اموز خودم را ببینم چون ۵۰درصد دانش اموزانم گوشی نداشتن واز برنامه شاد هیچ استفاده ای نکردن وبنده اطلاع ندارم که ایا برنامه تلویزون را هم نگاه کردن یا نه ؟ خوب شما بگویید بنده چگونه برای این دانش اموزانم نمره بدهم . چگونه انها را ارزشیابی بکنم در حالی که گوشی ندارند ودر ارتباط با معلم نیستند . انشا الله با توکل برخدا ورعایت دستورالعمل های بهداشتی ومراقبت شما خانواده های محترم امتحانات را حضوری برگزارمی کنیم وبه خواست خداوند متعال مشکلی پیش نخواهد امد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مگه میشه با این اوضاع مشکلی پیش نیاد بیشترمون کرونا میگیریم و تمام.....

  • نیما
    0

    خانم معلم به اصطلاح محترم ۱۰ میلیون نفر تو شاد هستن چه برسه به گوشی داشتن ، شما معلم روستا یا جاهایی هیتین که ابن مشکلاتو داره، الان بیشتر روستا ها یا در شرایط قرمز و یا زرد و نارنجی کرونایی هستن و شما حق ندارین برای داشن اموز تعیین تکلیف کنی که بیاد مدرسه یا نه چون الزامی نیست و فقط ۱۰ درصد دانش اموزان همانطور که وزیر اموزش و پروش گفتن میان مدرسه، که همین ادمها هم بعضی هایشان کرونا رگفتن و فوت کردن، باید بگویم بعضی روستا ها هم مشکلی از نظر کرونایی ندارن که البته نسبت به روستاهای کرونایی کمترن، پس نیلین برای کل کشور اینو بگین و اینکه اصن نظر شما اونم تنهایی در برابر ۹۰ درصد والدین چیست؟ بعدم مگه الکیه که شما میگین انشا الله با رعایت دستور و العمل، یعنی خود وزیر بهداشتم میگه بچه ها بسیاریشون رعایت نمیکنن چون بچه ان بعد شما میگی ان شا الله ؟ شما از کرونا چیزی میدونی ؟ مطمئنن در روستا یا جایی هستین که این مشکلاتو داره چون ۱۰ میلیون نفر تو شادن و برنامه های دی،ر نیاین برای ۳۰ یا ۴۰ نفر که در روستا هستن و کرونا شاید نباشد این حرفو بزنین، چون یک نظر در برابر این همه نظر عددم حساب نمیشود چون همه گوشی دارن و ۹۰ درصد ادمها هم نمیاین اصن عقبم بیوفتیم بهتره تا سلامت به خطر بیوفته ، خجالب بکش

  • یه نفر
    0

    من یه دانش اموز هستم واقعا که دارید با جون ما بچه ها بازی میکنید این چه تصمیمیه اخه اون اولا که مدرسه شروع شد یکهو مدرسه رو باز کردید دید که نمیشه! الان هم همینطوره با این کار با جونمون بازی میکنید!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها