چند درصد از مبتلایان به کرونا که به ICU می‌روند، بهبود می‌یابند؟

پزشک فوق تخصص بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری به بیان توضیحاتی در این خصوص که چند درصد از مبتلایان به کرونا که به ICU می‌روند، بهبود می‌یابند، پرداخت.

چند درصد از مبتلایان به کرونا که به ICU می‌روند، بهبود می‌یابند؟

محمدرضا هاشمیان در پاسخ به این سوال که چند درصد از مبتلایان به کرونا که به ICU می‌روند، بهبود می‌یابند؟، گفت: ICU جای سختی است و به هر حال مسائل مهمی در آن اتفاق می‌افتد و بر اساس مطالعه‌ای که چند ماه پیش در اروپا منتشر شد، در دنیا ۲۴ تا ۹۷ درصد بیماران توانستند از ICU کرونا خارج شوند.

وی ضمن اشاره به اینکه نوع بیمارانی که به ICU می‌رسند در هر قسمتی متفاوت است، متذکر شد: اگر بیمار را خوشحال بگیریم قاعدتاً فرد مبتلا خوشحال خارج می‌شود و اگر بیمار را بدحال‌تر بگیریم و یا اینکه دیرتر به ما مراجعه کند و درمانش عقب بیفتد، احتمال بدحال‌تر شدنش بیشتر است و بنابراین این امر تا حد زیادی به این موضوع بستگی دارد که هنگام مراجعه، شدت وخامت بیماری چه قدر است.

پزشک فوق تخصص بخش مراقبت‌های ویژه اظهار کرد: ما قاعدتاً دنبال این هستیم که بیماران در شرایط بهتری قرار گیرند، ولی عفونت شدید چه از نوع باکتریایی و چه از نوع ویروسی کشنده است و همه عملیات قطعا برای این انجام می‌گردد که مرگ و میر کمتر شود.

هاشمیان توضیح داد: هم شیوع بیماری در ایران و هم تشخیص‌ها بیشتر شده است و با توجه به مرگ و میری که نسبت به آمار ابتلا محاسبه می‌کنیم، قطعاً درمان‌ها بهتر شده است و پروتوکل‌ها جدی‌تر رعایت می‌شود.

وی افزود: اگر قرار بود با این میزان شیوع اتفاقات ابتدای ورود کرونا به ایران رخ دهد، بسیار بیش از این مقدار مرگ‌و‌میر داشتیم و این آمار به روزی هزار نفر می‌رسید، اگر این درمان‌ها نبود مرگ‌ومیر‌ها وحشتناک بالا بود و خدا را شکر که این درمان‌ها در حال حاضر وجود دارد.

منبع: میزان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها