خبرفوری احتمال آغاز موج دوم ترور دانشمندان ایرانی را بررسی می کند

داستان 11 سال ترور زنجیره ای؛ اسرائیل از انتقام هوشمندانه می ترسد / ایران چگونه موج نخست ترورهای هسته ای را متوقف کرد؟

مجید شهریاری، مصطفی احمدی روشن، مسعود علیمحمدی، داریوش رضایی‌نژاد و محسن فخری‌زاده؛ این فهرست بلندبالای ترورهای زنجیره ای است که با هدف توقف برنامه هسته ای ایران صورت گرفته است.

داستان 11 سال ترور زنجیره ای؛ اسرائیل از انتقام هوشمندانه می ترسد / ایران چگونه موج نخست ترورهای هسته ای را متوقف کرد؟

از سال 1388 اکنون در مدت بیش از یک دهه، ترور دانشمندان هسته ای کشورمان به صورت بی وقفه صورت گرفته و ابعاد طراحی و اجرای این ترورها هنوز سرپوشیده مانده است.

برخی منابع آمریکایی تایید کرده اند که سازمان منافقین با حمایت سازمان سیا در این ترورها دست داشته و برخی، از هدفگذاری موساد بر روی این ترورها صحبت کرده اند اما به نظر می رسد با توجه به آزادی برخی از متهمان پرونده این ترورها در سالهای پیشین، هنوز روشن نیست کدام شبکه داخلی با حمایت کدام سرویس های خارجی در این ترورها نقش آفرینی کرده است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیروز در توئیتی گفت که نشانه های زیادی درباره دخالت اسرائیل در این ترورها در اختیار است اما آنچه هنوز بی پاسخ مانده، این است که چطور هنوز پس از 11 سال در قلب ایران این ترورها با موفقیت انجام می شود و چهره های اصلی برنامه هسته ای ایران چگونه هدف عملیات تروریستی می شوند؟

اولین ترور، درست 11 سال قبل

اولین ترور مربوط به شهادت مسعود علی محمدی است. استاد فیزیک دانشگاه تهران که در بامداد ۲۲ دی ماه ۱۳۸۸ به هنگام بیرون آمدن از منزلش بر اثر انفجار یک بمب کنترل از راه دور ترور شد و به شهادت رسید.

در ادامه این ترورهای زنجیره ای، اقدام به ترور دو دانشمند هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی در تهران در ۸ آذر ۱۳۸۹ درست 10 سال قبل باعث به شهادت رسیدن یکی از این استادان شد. این انفجارها که برای ترور مجید شهریاری و فریدون عباسی دو تن از استادان فیزیک دانشگاه شهید بهشتی انجام شد منجر به شهادت مجید شهریاری و مجروح شدن دو نفر از همراهان وی گردید. فریدون عباسی که سابقه ریاست سازمان انرژی اتمی را در کارنامه خود دارد، اکنون نماینده مجلس است.

ترورهای قبلی درست در زمانی اتفاق افتاد که باراک اوباما در راس کار بود و دموکراتها کاخ سفید را اداره می کردند. بنابراین برخلاف این تصور که ممکن است تغییر رئیس جمهور آمریکا، ماشین ترور رژیم صهیونیستی را متوقف کند، حضور بایدن ممکن است حتی تل آویو را ترغیب به ترورهای بیشتر کند

این دو حادثه در بلوار ارتش و میدان دانشگاه شهید بهشتی در ولنجک روی داد. به گفته رسانه‌ها افراد موتور سوار با چسباندن یک وسیله انفجاری به خودروی پژو ۴۰۵ مجید شهریاری او را به شهادت رساندند. به گفته شاهدان عینی دو دستگاه موتورسیکلت با نزدیک شدن به خودروی یکی از استادان دانشگاه بمبی را به سمت خودرو او پرتاب نموده و سپس از محل حادثه گریخته‌است. انفجار دوم نیز با نحوه مشابهی بر روی خودروی پژو ۲۰۶ فریدون عباسی روی داد که او از این انفجار جان سالم به در برد.

یک سال بعد داریوش رضایی‌نژاد دانشجوی 35 ساله دکترای مهندسی برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در اول مرداد ۱۳۹۰ در مقابل منزلش به شهادت رسید. ساعاتی بعد مجید قاسمی رئیس وقت دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در تهران اعلام کرد که فرد کشته شده دانشجوی دکترا رشته برق این دانشگاه بوده و با وزارت دفاع ایران همکاری می‌کرده‌است. البته حیدر مصلحی وزیر وقت اطلاعات گفت که دانشجوی ترور شده در پروژه‌های هسته‌ای (فعال) نبوده‌است و ربطی به موضوع هسته‌ای ندارد. اما خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی به نقل از یک مقام خارجی و یک بازرس هسته‌ای پیشین سازمان ملل، مدعی شد که تحقیق رضایی‌نژاد دربارهٔ سوئیچ‌های ولتاژ بالا بوده که قطعه مهمی در برنامه هسته ای کشورمان به کار می‌رود.

در دی ماه همان سال مصطفی احمدی روشن نیز به شیوه ای کاملا مشابه ترور شد. او معاون بازرگانی سایت هسته‌ای نطنز بود که پس از خروج از منزل در ساعت ۸:۳۰ صبح توسط یک موتورسیکلت سوار با چسباندن یک بمب مغناطیسی در خیابان گل نبی تهران (میدان کتابی) ترور شد.

پای چه کسی در میان است؟

به این ترتیب در فاصله ای دو ساله، 5 دانشمند هسته ای هدف ترور قرار گرفتند که چهار ترور موفقیت آمیز بود. افزون بر آنها تعدادی از همراهان این دانشمندان نیز بر اثر ترورها به شهادت رسیدند.

نه تنها مقامات کشورمان، بلکه رسانه های غربی نیز به نقش موساد در این ترورها اذعان داشتند. نقشی که در تداوم دیگر اقدامات خرابکارانه علیه برنامه هسته ای کشورمان تعریف می شد. روز پیش از اولین این ترورها، فرمانده وقت ارتش اسرائیل گفته بود، سال ۲۰۱۲ سالی بحرانی برای ایران خواهد بود و اتفاقاتی غیرطبیعی برای این کشور رخ خواهد داد. درست مانند اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو که با جملاتی مبهم گفته بود نمی تواند درباره همه حوادثی که رخ خواهد داد صحبت کند.

چند منبع اروپایی به دست داشتن موساد در این ترورها اشاره کرده‌اند. از جمله روزنامه انگلیسی زبان ایندیپندنت در مقاله‌ای تحت عنوان «کشنده‌ترین ترور کنندگان جهان» از موساد با نام «ماشین قاتل بی‌رحم اسرائیل» نام برده‌است و با برشمردن ترورها گفته‌است که «در همه این ترورها امضای سرویس مخفی اسرائیل دیده می‌شود».

نویسنده کتاب «برخیز و اول او را بکش» مدعی شده موساد 15 دانشمند ایرانی را شناسایی کرده است. اگر به 5 ترور اولیه و ترور دیروز توجه کنیم، آنگاه روشن است که هنوز دستکم 9 هدف دیگر ترور وجود دارد که هدف قرار نگرفته اند

رونن برگمن که دیروز مطلبی از او درباره ادامه دار بودن ترورها منتشر شد نیز در کتاب «برخیز و اول او را بکش» می‌نویسد، پس از آنکه آریل شارون داگان را به عنوان ریاست موساد منصوب کرد او را مسوول برهم زدن برنامه هسته‌ای ایران قرارداد، چرا که از دید هر دوی آنها یک تهدید علیه اسرائیل محسوب می‌شد. داگان برای به انجام رساندن این مهم به شیوه‌های مختلفی دست زد. دشوارترین و البته کارآترین آنها به اعتقاد داگان شناسایی دانشمندان کلیدی در صنعت موشکی و هسته‌ای و سپس کشتن آنها بود. موساد پانزده تن از این افراد را شناسایی کرد و از بین آنها شش تا را حذف نمود. عملیات حذف بیشتر اوقات در هنگام صبح که در راه رفتن به سر کار بودند بوسیله بمبهای سریع‌الانفجاری که توسط یک موتور سیکلت‌سوار به خودروی آنها می‌چسبیدند انجام می‌شد. این عملیاتها و بسیاری دیگر که توسط موساد کلید زده شده و در بعضی اوقات با همکاری ایالات متحده انجام می‌شدند همگی موفقیت‌آمیز بودند.

موج تازه ای از ترورها آغاز شده است؟

ترور دیروز شهید محسن فخری زاده که با شیوه هایی شبیه به ترورهای قبلی از طریق انفجار و شلیک صورت گرفت، نشان می دهد که در روزهای پایانی حضور ترامپ و تیم افراطی او در کاخ سفید، اسرائیل بار دیگر تلاش می کند تا نقشه ترور دانشمندان هسته ای را عملیاتی کند. بنابراین اگر گفته های برگمن را مبنا قرار دهیم، ممکن است ترور دیروز اولین ترور از موج تازه ترورها باشد.

برخی نکات اثبات می کند که این ترورها می تواند زنجیره وار ادامه یابد. اولین نکته این است که نویسنده کتاب «برخیز و اول او را بکش» مدعی شده موساد 15 دانشمند ایرانی را شناسایی کرده است. اگر به 5 ترور اولیه و ترور دیروز توجه کنیم، آنگاه روشن است که هنوز دستکم 9 هدف دیگر ترور وجود دارد که هدف قرار نگرفته اند.

صهیونیست ها می پندارند عواملی مانند تلاش برای بهبود رابطه ایران و غرب ممکن است مانع از به کار بردن این ابزارهای بازدارنده شود. پنداری که باید دید چقدر می تواند درست باشد، چراکه کشوری که انتقام ترور پیشین را از آمریکا گرفت، بعید است ملاحظه ای برای گرفتن انتقام ترور دیگر داشته باشد

نکته دوم این است که ترورهای قبلی درست در زمانی اتفاق افتاد که باراک اوباما در راس کار بود و دموکراتها کاخ سفید را اداره می کردند. بنابراین برخلاف این تصور که ممکن است تغییر رئیس جمهور آمریکا، ماشین ترور رژیم صهیونیستی را متوقف کند، حضور بایدن ممکن است حتی تل آویو را ترغیب به ترورهای بیشتر کند، چراکه این ترورها به جای آمریکا، اسرائیل را در خط مقدم رویارویی با تهران قرار می دهد.

از یاد نباید برد که مذاکرات غیرعلنی ایران و آمریکا که در دولت حسن روحانی رسانه ای شد، تنها چند ماه پس از آخرین ترور و درست در ماه های پایانی دولت محمود احمدی نژاد آغاز شد. بنابراین ممکن است این ترورها اساسا راهبرد دموکراتها برای فشار پنهان بر ایران برای مذاکره باشد. نشانه ای از اینکه بار دیگر سناریوی فشار برای گفتگو در حال تکرار است.

گام های بازدارنده ایران در برابر موج دوم ترورها

با این حال برخی تفاوت ها میان معادلات منطقه ای این روزها با آنچه یک دهه قبل در جریان بود، ممکن است بتواند اسرائیل را متوقف کند.

ایران در حال حاضر از نفوذ منطقه ای بالایی برخوردار است و گروه های مقاومت در کشورهای مختلف می توانند هر یک تهدیدی برای منافع اسرائیل باشند. یک دهه قبل اسرائیل گمان می برد که به زودی می تواند دولت بشار اسد در سوریه را سرنگون کند اما حالا دولت او از خاکستر جنگ داخلی زنده برخاسته است.

یک دهه قبل گروه های مردمی یمن یا بسیج مردمی عراق حضور نداشتند و صهیونیستها رویای نیل تا فرات را در سر می پروراندند اما امروز کشورهای مختلف منطقه صحنه قدرتنمایی نیروهای مقاومت است.

ایران ترور شهید فخری زاده را نیز جبران می کند، اما نه مانند برخی سناریوهای هالیوودی که رسانه های غربی این سو و آن سوی جهان پیش بینی می کنند. آنچه تهران پیش می برد، یک استراتژی بلندمدت حساب شده است و همین امر تل آویو را همیشه هراسان و ضعیف نگه خواهد داشت

یک دهه قبل آمریکا شاهد آن نبود که نیروهایش در خلیج فارس توسط ایران دستگیر شوند، پهپاد نظامی اش از سوی ایران ردیابی و ساقط شده و حتی پایگاه نظامی اش در عین الاسد هدف مستقیم موشک های ایران قرار گیرد اما امروز همه این اتفاقات رخ داده است.

به این ترتیب اسرائیل اگر بخواهد با چراغ سبز آمریکا ترورهای ده سال قبل را تکرار کند، نخواهد توانست چشم بر روی عوامل بازدارنده ببندد. با این حال صهیونیست ها می پندارند عواملی مانند تلاش برای بهبود رابطه ایران و غرب ممکن است مانع از به کار بردن این ابزارهای بازدارنده شود. پنداری که باید دید چقدر می تواند درست باشد، چراکه کشوری که انتقام ترور پیشین را از آمریکا گرفت، بعید است ملاحظه ای برای گرفتن انتقام ترور دیگر داشته باشد.

انتقام های ایران، هوشمندانه و گاه کم سروصدا

برخلاف صهیونیست ها که اقدامات تروریستی خود را با پروپاگاندای رسانه ای صورت می دهند، ایران ضربه های کلیدی و هوشمدانه ای به تروریست ها می زند که از چشم انها پنهان نمی ماند.

پس از ترور دانشمندان هسته ای در دهه گذشته، ایران موفق شد غنی سازی اورانیوم در خاک خود را به یک سند مشروع بین المللی تبدیل کند و پس از ترور سردار سلیمانی، با مجموعه اقدامات هوشمندانه ای که مهمترین انها نفی مذاکره بود، نگذاشت دونالد ترامپ بار دیگر در کاخ سفید بماند. اقداماتی که حتی دونالد ترامپ نیز خشمگینانه به آن اذعان داشت.

ایران پس از ترور دانشمندان هسته ای با در اختیار گرفتن نبض تحولات منطقه، اسرائیل را منزوی کرد و با اینکه حالا چند دولت کوچک عربی که خود برای حفظ امنیت شان وابسته به سایر کشورها هستند روابط خود را با تل آویو عادی کرده اند، اما صهیونیست ها به خوبی می دانند که اگر یک دهه قبل فقط در مرز لبنان ایرانی ها را کنار خود می دیدند، حالا این مرزها بسیار وسیع تر شده و اسرائیل عملا در محاصره نیروهای مقاومت درآمده است.

ایران ترور شهید فخری زاده را نیز جبران می کند، اما نه مانند برخی سناریوهای هالیوودی که رسانه های غربی این سو و آن سوی جهان پیش بینی می کنند ( درباره اتهامات ترور دیپلماتهای اسرائیلی در تایلند بیشتر بخوانید ). ایران آنقدر هوشمند هست که بداند نباید در تله جنگ طلبی «گروه بی» بیفتد. ترورهای کور چنان که یک دهه قبل رهبر انقلاب فرمودند، نشانه درماندگی است، آنچه تهران پیش می برد، یک استراتژی بلندمدت حساب شده است و همین امر تل آویو را همیشه هراسان و ضعیف نگه خواهد داشت.

منبع: خبرفوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 49
  • غریبه
    0

    شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه

    نظرات شما -
    • مهدی
      0

      شتر!!اون موقع هم سفیر اسرائیل در هند با کلی محافظ ترور شد

  • محمد
    0

    و این است سیاست ذلیلانه

  • ثريا
    0

    چرا الان دست به ترور زدن ؟ بوي توطئه بيشتر مياد تا ترور دانشمند هسته اي بخاطر اتم . مراقب باشيم در اين دوران سرنوشت كاري نكنيم هم دو طرف باخت باشيم . زمان و برنامه و امكانات لازم براي انتقام هست ولي...

  • محسن
    0

    دو راه داریم راه اول شروع جنگ و به قول شما افتادن در تله گروه بی , راه دوم سکوت و یا یک اقدام کوچک پنهان , البته در حال حاضر هم در تله افتاده ایم و اگر اقدامی نکنیم اقتدار نیروهای مسلح در جهان و بین مردم از بین می رود و یکی میزنند ده تا میخورند ها فقط در حد شعار و رپورتاژ می مانند و نظام عملا توجه و اعتماد حامیان خودش اعم از نیروهای نیابتی رو از دست میده و باید شاهد ترور افراد بیشتر و حتی مردم در خیابان ها باشیم . ولی راه اول هم خطراتی جبران ناپذیر دارد از بمباران هایی که انجام میشه تا تلفات سنگین برای همه ی طرفین جنگ و بسته شدن راه دیپلماسی که البته راه دیپلماسی در حال حاضر هم بسته است... درکل هر کار بکنیم طبق نقشه اسرائیل پیش بینی شده و احتمالات اون ها رو بازی میکنیم , دو راهی بسیار سخت و تاریخی است انتخاب بین مرگ با ذلت یا بقای با عزت و انتخاب بین عمل و شعار ... هر دو راه عواقب سنگینی دارد ولی در راه اول امکان ضربه زدن به دشمن هست و در راه دوم تنها ما پذیرای ضربات هستیم , در ضمن نباید مانند انتقام سخت به آینده نامعلوم موکول شود یا فقط موشک در توالت ها فرود بیاید , اقدام سریع و خشن با تلفات سنگین جانی نیاز است.. متذکر شوم که بایدن هم بیاید مانع این اقدامات گروه بی نیست و خود طالب ترور و جنگ است

  • احمد کرمانشاهی
    0

    بایدازانسان ها(الاغ های)وطن فروش ترسیدنه از اسرائیل یا آمریکا

  • سجاد دلاور
    0

    عربستان کشور کوچک عربیه!؟ یا امارات؟! بهتره یکم فقط اقتصاد و بهداشت این دو تا کشور کوچک عربی!! رو با اقتصاد و بهداشت بزرگ خودتون مقایسه کنید شما بعد این همه ترور و عملیات تروریستی هنوز سیستم امنیتی اطلاعاتی انتظامی کشورتون ضعف داره و جالبه که هر بارم از یه روش استفاده میشه اما ... یکم به خودتون نگاه کنید چون چشماتون مشکل داره بقیه رو کوچیک میبینه!! پر از ضعف و حماقت شدید

  • حسین
    0

    انشالله مردان مومن این سرزمین و محافظان واقعی این انقلاب الهی به زودی به این عمال ظلم تو دهنی خواهند زد

  • ناصر
    0

    ضعف سیستم اطلاعاتی ماست.

  • مهدی
    0

    هوشمندانه چیه شورش رو در اوردین هوشمندانه هوشمندانه میان میزنن میرن ما بگیم هوشمندانه انجام میدیم مثلا میریم با امریکا مذاکره کنیم چششون دراد مگه دعوا عروس و خواهر شوهر خجالت بکشید

  • ناشناس
    0

    نمیخوان فکری بحال نفوذی ها کنن !!!! هم در اقتصاد هستن هم در وزارت بهداشت ظاهرا در اطلاعات ایران هم هستن این چه وضع مملکت داری است این کشور کی روی آرامش میبیند.

  • Dvd
    0

    نه جانم ، ما با این تفکرات بجایی نخواهیم رسید ، انها باجرات و قدرت ترور می کنند ، تحریم می کنند و دنیارا برعلیه ما بسیج می کنند ، این هنر سیاستمداران شان است . ومردمان و مسئولین شان ازادانه می چرخند و زندگی می کنند وما مردممان در حسرت یک روز بی دغدغه واسترس ازفشارهای روحی و شرایط سخت اقتصادی ونامیدی و عمر بی نتیجه ودانشمندانمان ترور میشوند چون ما حق نداریم خلاف سیاست و خواست انها رفتار کنیم پس مرگ یکبار وشیون هم یکبار نه یک عمر

  • باقر قربانی
    0

    سلام خواهش میکنم نیرویایی امنیتی کاری بکنند همین طوری که نمیشه دیوانه شیم روحشان شاد راهشان پررهر باد

  • نصرت
    0

    شرفمون رو پای میز مذکره گذاشتیم

  • محمد
    0

    چقدرم مشخصه که اسراییل از انتقام هوشمندانه ما میترسه!!!! سالی 1 دانشمند بزرگمون رو دارن ترور میکنن! از چی میترسن دقیقا دیگه میخاین چکار کنن؟!! خسته نشدین اینقدر شعار پوچ و توخالی دادین؟ فقط حرف میزنین ولی جرات عمل ندارین!

    نظرات شما -
    • ممد
      0

      واقعا حرف حقیقت رو زدی

    • محسن
      0

      اینها زورشون به داخلیها و خودیها میرسه. فقط بلدند انگ به مردم خودمون بچسبونند که اسراییلی هستید. همینجا ،خیلی از دوستان در همین رسانه، تایک کلمه حرف حق میزنی که به مزاجشون خوش نمیاد،انگ صهیونیست بهت میچسبونند. علی الخصوص تندروهایی که هیچی از جنگ و سود و زیانش نمیفهمند. عزیزان،مهمترین مساله درحال حاضر نفوذ اطلاعاتی اسراییلیهاست.این خیلی خیلی خطرناکتراز ترور شهید فخری زاده است.

  • علیرضا
    0

    ضعف اقتصادی .ضعف اجتماعی .ضعف فرهنگی .ضعف امنیتی واین همه بلوف واینکه ماابر قدرت منطقه هستیم.

    نظرات شما -
    • اریابرزن
      0

      کسی نیست بگه کو پس اون موشک که روش نوشتن اسرایل باید محو سود تو کشور خودمون بزرکترین دانشمند را شهید کردن محو کنید دیگه ..سردار را شهید کردن پس کی میخاید محو کنید به یک ماه نمیزنه که نوبت یکی دیگه هست ..کورک وپرشونا بریز پس اقای سردار سپاه

  • کمالی
    0

    اصلاح طلبان و دولتی ها میگن جواب بدی خواست اسرائیلیه!!! خب جواب نده تا مدام بمب و ترور شورش رو نصیب ملت و کشورت کنن. اونا مطمئنن ما جواب نمیدیم ایران تشنه امتیاز دادنه ایران تشنه امضای برجامه. ایران جنگ طلب است یا آنها برای پرچم سوزاندن و شعار عبری نوشتن روی موشک مطهری و رفقایش چقدر جنجال کردن. اما درقبال اینهمه ترور و خرابکاری ....

  • مهدی
    0

    سازمان های اطلاعاتی و امنیتی داخل کشور نا کارامد هستند و بعضا مشاهده میشود از وظایف اصلی خود منحرف شده اند و دنبال قاچاقچی و مختلسگر و دله دزد هستند و این رفتارها همگی باعث از دست رفتن فرزندان متخصص کشور میشود و یکجای کار می لنگد که اثری از عوامل ترور ها فعلا نیست نکند داخل سیستم موریانه وارد شده و به این راحتی کشتار می کنند !

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      دوست عزیز،وظیفه حفظ امنیت شهیدفخری زاده با اطلاعات سپاه بوده. لطفا وقتی بال و پر الکی می دید، ضعفها را هم عنوان کنید.

    • بینام
      0

      عوامل اطلاعاتی دنبال دزد اختلاسگر نیستن بلکه خود اختلاس می‌کنند آنقدر دنبال حساب کتاب خودشون هستند وقتی برای حراست وامنیت باقی نمیمونه والبته اگر حرفای شما درست بود الان وضع مردم اینگونه نبود وزیر فشار کمر شکن نبودن

  • بنی آدم
    0

    انتقام هوشمندانه مثل مذاکرات هوشمندانه و نتیجه هوشمندانش برجام. هوشمندانه منتظر زمان مناسب بشینیم تا هوشمندانه سایر دانشمندان کشور ترور بشن. مثل انتظار هوشمندانه پینیکیو بعداز دفن پولش برای رشد درخت پول. مثل انتظار هوشمندانه ما برای گلابی دادن درخت برجام و انتظار هوشمندانه برای رئیس جمهوری جو بایدن

  • هم وطن
    0

    دیگه این داره به واقعیت تبدیل میشه که توان مقابله نظامی با اسراییل رو نداریم و همیشه میگیم انتقام میکیریم!!! حالا که به اهدافشون رسیدن دیپلمات های امریکایی میگن صبر کنید بایدن بیاد!!!! واقعا اینا مارو چی فرض کردن

  • حسین
    0

    اقتدار نیروهای مسلح هست اگه شورای امنیت ملی اجازشو بده که تو راس این شورا شخصی بنام حسن روحانی هست!!!!!و مشخصه هیچ اجازه ای نمیده! پس الکی خودمون رو خسته نکنیم هیچ کاری نمیشه. فقط میتونیم بگیم انتقام میگیریم

  • نادر
    0

    اینکه مسولین ما از پشت خط مرزی لبنان از پشت سیم خاردار به یک سرباز عادی اسراییلی فحش بدن و بعد بیایند با کلی پز دادن بگویند شما نمیفهمید یک بلایی سرشون اوردیم که بعدها خودشون تغعریف میکنند تازه بعدش ظریف میپره جلوی خبرنگارهای خارجی و با ترس و لرز میگه این دیگه اخر عکس العمل ما بوده دیگه تعریف کردن نداره.تازه بعدش هم گندش در میاد که به اون سرباز عادی اسراییلی وقت فحش دادن گفته بودند که یک هدفون بذار روی گوشهات.

  • اکبر
    0

    سلام عزیزان بله عزیزان به زیر‌ کشیدن رئیس جمهور قمار باز و‌ قُلدر‌ ایالات متحده آمریکا آنهم ترامپ و مهمتر اینکه با خفت و خواری به دست فرمانروای عالم اسلام ولی امر مسلمین حضرت آقا سید علی خامنه ای هزینه دارد اگر بخواهیم می توانیم جانم فدای رهبر

    نظرات شما -
    • بینام
      0

      خیلی حرف خنده داری زدی

  • سید ابو رسول
    0

    این همه ترور اسرائیل کرد وشما ساکت هستین جرا ترس دارین سوریه پادکان سپا تو سوریه زد شما سکوت کردی ..ترور دانشمدان ایرانی کرد شما سکوت کردی جرا ..توهین کرد سکوت کردی ..امریکا هم توهین کرد سکوت کردی اخ جرا .. نترسین انتقام انتقام بکرین هاله وقتشه اتو افتاد بست شما .بکو یا حسین ع بزن اسرائیل هاله وقتشه

  • خدایی
    0

    خواهشا اینقدر بلف نزنید ...اونی که میترسه و شجاعت نداره ما هستیم ...اگر زره ای فکر میکنید ترسی از،اسرائیل ندارید تا خون شهید خشک نشده با پنجاه تا موشک تمام تاسیسات اسرائیل رو هدف بگیرید ...یا زنگی زنگی یا رومی رومی ...یکبار برای همیشه باید اسرائیل و این اعرابی که در خیمه دشمن ما هستند رو باید سرجاشون بنشانیم ....موشکی که الان برای آبرو و کیان ما شلیک نشده نمیخواییم صد سال دیگه شلیک بشه ...عمر همه ما داره به سر میاد ...دیگه خسته شدیم از این همه سکوت و ترس ....ما مرد میدان هستیم اگر کسی حس میکنه مرد میدان و نبرد نیست همین امشب استعفا بده ...ما حاضریم برای وطن و تک تک شهروندان این سرزمین فدا بشیم ...اگر تلافی نکنیم شک نکنید ترور دیگری رو دارند برنامه ریزی میکنند ...از بلف هایی که بعضی آقایان میدهند من یکی دیگه خسته شدم ...هر هفته چند تا سرباز مارو در مرزها ترور میکنند ...هر ننه قمری برای ما شاخ شده ...تا کی باید بهشون رو بدیم ...امارات ملوان مارو میکشه و ما دنبال دیه هستیم ...کار به کجا رسیده که برای خونی که ریخته شده باید صدها ملوان اماراتی رو آتیش میزدیم تا بفهمند که منطقه صاحب داره .

    نظرات شما -
    • بینام
      0

      زیاد تند نرو افراد مخلص قبلا با دادن جانشان رفتند وکسای که جا موندن کفتار های هستند که با سهم خواهی دمار از روزگار مردم در آوردن اگه جنگی بشه اول از همه اونهای در میرن که ادعای انقلاب گریشان گوش فلک رو کر کرده تا بحال از خودت پرسیدی پس از اینهمه دزدی اختلاس بالایی‌ها چرا یک نفرشون اعدام نشد چون همه جرم دارن والکی زیاد شلوغش نکن

  • عبداله اسدی
    0

    با سلام و عرض تسلیت بمناسبت ترور دانشمند با تقوی و مدیر و مدیر شهید دکتر محسن فخری زاده به مقام معظم رهبری ، و همکاران مومن ،و خانواده شهید و ملت بزرگوا ر ایران اسلامی،مسلمانان باغیرت جهان یهودیان صهیو نیست باید بدانند که پاسخ این جنایت ها را انشا اله در ایند ه ای نزدیک دریافت خو اهد کرد. و اینکه بعضی یهودیان اسرائیل می گویند ما می ترسیم این یک دروغ بزرگ است موضوع مظلوم نمائی جز سیاست های یهودیان است که هر روز فلسطینی هارا می کشند بعد اعلام می کنند ما می ترسیم و این دروغ آنها بر همه آشکار است لعن ابدی خدا و ملائکه بر همه یهودیان جنایتکار اسرائیل باد.

  • رضا
    0

    آقا فرمودند دوره بزن در رو تمام شده!!!پس انتقامو سپاه عزیز باید بگیره!!! این خواسته مردمه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ولی پس ای مجلس انقلابی چرا سکوت کرده!!!!آقای روحانی معاون وزیرتو ترور کردن یبار نگفتی انتقام خونشو میگیریم!!!! چی شده پس قوه مجریه و مقننه سکوت کردند!!!

    نظرات شما -
    • بینام
      0

      جم کن بساطتتو هی دروغ بزرگ نمایی از روزی که نیروهای نظامی واطلاعات افتادن تو کار اقتصادی هوش هواسشون دنبال حساب کردن‌های اموال نامشروعی که بدست آوردن هست وتمرکزشونو ازدست دادن دیگه به فکر جامعه نیستن همه فشارهایاقتصادی وارده به مردم زیر سر این‌هاست وترور ها نیز بدلیل دل‌مشغولی های دنیایشان است

  • حسین اسماعیلی نیا
    0

    جای شهدا همیشه خالیه اینها به معنای واقعی کلمه میهن پرستان واقعی هستند بدون شعار ریا کا ش درداخل خودرو یک سپر امنیتی فولادی درست بشه به محض چنین حملاتی ضد ضربه و ضد گلوکه کارکنه مثل استوانه قلتکی سریع باکوچکترین احساس خطر واکنش نشان بده و کامل شخص داخلش جابگیره وهیچ ضربه و انفجاری بهش کار نکنه

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      بفهمند تو هم مغزت کار میکنه میان سراغت

  • برزنجی
    0

    این انتقام هوشمندانه من در آوردی را از کجا اوردی؟ کی باور میکند کدام انتقام هوشمندانه؟،اینکه مردم آمریکا به ترامپ رای نداده‌اند انتقام هوشمندانه است؟ اینکه ترامپ رای نیاورده ،چه سودی به حال مادارد یعنی بایدن با خودش خیر و برکت برای ما به ارمغان می اورد،این تحلیل‌های بی خود چه ارزشی دارد ،ایا این انتقام‌های به اصطلاح هوشمند اسرائیل ی امریکا را از تجاوز باز داشته است،خواهشا اینقدر مردم را نادان وبی اطلاع از تحولات فرض نکنید

  • سرداردلها سلیمانی
    0

    اسراییل از چیزی واهمه ندارد چو نخست وزیری دیوانه دارد همین امسال دوتا مهره کلیدی ما را به شهادت رسانده که هردو را نتانیاهو طرحریزی کرده هست...و اگر جواب دندان شکن نبیند که همه رسانه ها اعلام نکنند باز هم تکرار خواهد شددر همین امسال... تنها کاری که هم امریکا وهم اسراییل را سر جایشان مینشاند جنگ نیست فقط کشتن نتانیاهو حلال تمام مشکلات هست.قبلا هم زمانی که سردار سلیمانی را شهید کردن این پیشنهاد را دادم دست بکار بشید تا دیر نشده..چون انموقه باید حتما جنگ شود زمانی که ان کشورها درست با هم اتلاف کردن ونیروی نظامی درست سازماندهی کردن...جنگ میشه تحمیلی

  • علی
    0

    ملت عزیز و نازنین که خواهان سربلندی و عزت کشورند چه مسلمان و چه غیر مسلمان فقط و فقط یک راه درپیش دارند وآن اینکه بطور جدی و راستی برای همدل و همصدا شدن و غلبه بر هر مشکل کوچک و بزرگی تنها عامل وحدت و یکپارچگی را ولی فقیه بدانند و به حرفش جدا گوش کنند و بدنبال شخصی دیگر راه نیافتند . درمقابل نیز راه برون رفت از مشکلات و برنامه ریزی برای پیشرفت کشور و مبارزه بسیاربسیار جدی با فساد و اصلاح وضع نابسامان موجود را از او مطالبه نمایند و برای رسیدن به قله های قدرت و اقتدار و پیشرفت رهبری را حمایت کرده و از او پاسخ بخواهند. در این صورت دست خدا که بالاترین قدرت است ملت بزرگوار را کمک میکند

  • گ .و
    0

    باید برای اینجور دانشمندان حداقل اسکورتی که می ذارن دوتا ماشین ویک موتوری مسلح پشت ماشین دانشمندان ودوتا ماشین ویک موتوری مسلح جلو باشن تا کسی نتواند انها را ترور کند باید اینجوری از شون محا فظت بشه ،نه دو نفر یا یه ماشین .

  • حاج کاطم
    0

    من دیگه مخم نمیکشه هر چی باداباد ، سر برج کلی قسط دارم باید یه فکری کنم آبروم نره ، ما تابع تصمیم جمعیم

  • حاج کاطم
    0

    اقا من پشیمون شدم من تابع تصمیم جمع نیستم ،چو ایران نباشد تن من مباد آبرومیخوام چیکار ، تا انتقام سخت نگیرید ما آروم نمیشینیم ،از آقای روحانی و ظریف انتظاری نیست مرا به خیر تو امید نیست شر مرسان ، من تعجبم از وزیر دفاع امیر حاتمی هست ،آقای حاتمی شما وزیر دفاع این مملکت هستید انکارد کردن و خوشتیپ بودن لازم است اما کافی نیست ،مدل که نیستین ، والا الان دلم یه وزیر دفاع خاکی و با فرنچ و پوتین پاره میخواد اما مردمی ،شما چرا اینقدر واکنش ضعیفی نشون دادید چرا پیام ضعف میرستین برای دشمن ، شما وزیر دفاع هستین باید دفاع کنید از حق این مردم از غرور این کشور ،این ابوشیصبانی عامل اطلاعاتی غرب پیش بینی کرده ی برج بلند تو منطقه فرو میریزه، ضعف نشون بدید که برج میلادو بریزن پایین کلی ادم خونه های اطراف کشته شه ،اونوقتم میخواید مماشات کنید؟ الله اکبر ،مرگ بر امریکا مرگ بر اسراییل بزنید حاجی بزنید بترکونیدشون،اونام میزنن مارو میترکونن خیالی نیست ،پیام ضعف بفرستید شیش هیچ باختیم بازیو مساوی کنید،

  • ممد
    0

    الان میفهمن که قبلیا چی کشیدن

  • مهری
    0

    برادر دستت نره لای در

  • داروغه
    0

    مال حرام انسانهارو ترسو میکنه

  • صداقت
    0

    ملت ایران ۴۰ سال است باتحریم وترور دانشمندان ومقاماتی که دلسوزند.مواجه است.درداخل کسانی برماحکومت می کنند که با پروتکل الحاقی و اجازه بازدیدازدوسایت جدیدبه آژانس شهیدراشناسایی عکسش رابه موساددادندتاترورشد.چرا از۱۵سال پیش ترورنشدچون عکس اورانداشتند.انقلابیون باآدرس روسای جاسوس داخلی ترورمی شوند.تا خودشان همچنان حکومت کنند.انگشت اتهام مردم به سوی دولت منفعل غربزده است.کسانی که دوتابعیتی هستند.پس تاکل نظام را ازدست ندادیدشما که می دانید جاسوس کلیست اورابه سزای اعمالش برسانید.ودست ازچاپلوسی بردارید.مادوراه درویش داریم یابه رسمیت شناختن رژیم کودک کش صهیونیسم وتحویل وخلع سلاح کامل مثل لیبی زندگی زیرچتراسرائیل وآمریکا...یا دست ازدورویی برداریدباملت روراست باشید اندازه ای که افراد وابسته به صاحبان قدرت دزیده اندباهمان مبالغ هم معیشت مردم رادرست کنیدوهم قدرت موشکی و دریایی مردم موشک قاره پیما وهسته ای می خواهند تا کشوری جرأت تحریم مارا نداشته باشد.اگربامردم روراست باشید منافقان را،رسوامی کنندحتی اگرمقام مسؤل باشند.چون مابیشترازخودی ضربه خورده ایم .رئیس جمهور دوتابعیتی یا انحصارواردات نهاله دامی دردست دامادفلان آیت الله در کرمانشاه.این نشانه ها نظام رادرخطرقرارداده است.مگربامفسدین و منافقین حتی اگردامادمان باشد مبارزه کنیم

  • صداقت
    0

    شهدا می کارندتابعضی ها بخورند.اگرقصاص علنی انجام نشود.مردم می ترکند.باید انتقام زودوبه جا وشخصیتی هم رده شهید ترورشود.درغیراینصورت صورت مردم دیگر از شماها حمایتی نخواهند.کرد.چون دروغ گفتن مسؤلان ما ازحدگذشته اگرازاسرائل می ترسید.چرا مردم را گرسنه نگه داشته اید.واگرمجلس درمورد پروتکل الحاقی وغنی سازی بازمصلحت اندیشی کند.ازچشم مردم می افتند.اما محدودیت های هسته ای وموشکی وبرجامی باید برداشته شود.هرمقامی عمل نکردجاسوس غرب است.ای دیدگاه مردم زجرکشیده است.که چهل سال است باشکم خالی می خوابند.بازی موش و گربه بس است.خیانت بس است

  • کاربر ناشناس
    0

    تحلیلتان کاملا اشتباه هست،سیاست خارجی ما در برابر اسراییل کاملا منفعلانه است،ویک نوع وحشت بنهان در باسخگویی به تهدیدات عملی اسراییل وجود داردشاید یکدلیل آن کشیده شدن آمریکا به درگیری است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها