در این صورت وارد موج چهارم کرونا می‌شویم

رئیس بیمارستان امام خمینی گفت: اگر محدودیت‌ها هدفمند باشد و مردم هم رعایت کنند، آذر و زمستان را می‌توانیم با کاهش ابتلا و مرگ پشت سر بگذاریم، در غیر این صورت در زمستان ممکن است شاهد موج چهارم بیماری باشیم.

در این صورت وارد موج چهارم کرونا می‌شویم

«خسرو صادق نیت» با اشاره به اثر محدودیت‌ها بر کنترل اپیدمی کرونا، بیان کرد: هر زمان که همراهی و کمک مردم در اجرای محدودیت‌ها وجود داشت، این محدودیت‌ها تاثیر گذار بود، اما هر زمان که همراهی در اجرای محدودیت‌ها جدی گرفته نشد، محدودیت‌ها اثر چندانی بر کاهش شیوع نداشته است.

وی ادامه داد: اگر همین روال ادامه پیدا کند و محدودیت‌ها به صورت هدفمند با کمترین فشار بر مردم، همراه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام بگیرد به نظرم نه تنها آذر ماه را با کاهش ابتلا به پایان می بریم، بلکه زمستان را هم می‌توانیم با کاهش ابتلا و مرگ پشت سر بگذاریم، در غیر این صورت در زمستان ممکن است، شاهد موج چهارم باشیم.

صادق نیت با اشاره به وضعیت بیماران در بخش آی‌سی‌یو گفت: ما سه گروه را در آی‌سی‌یو بستری می‌کنیم، اول مریض‌هایی که نیاز به مراقبت بیشتر دارند و باید توسط دستگاه مخصوص وضعیت اکسیژن خون و عملکرد قلب و ریه آنها کنترل شبانه روزی شوند، گروه دوم افرادی هستند که از دستگاه کمک تنفسی استفاده می‌کنند و سیستم تنفسی آنها به تنهایی قادر به تنفس نیست و گروه سوم افرادی هستند که ریه قادر به فعالیت موثر نیست و تنفس آنها فقط توسط دستگاه تنفس مصنوعی انجام می شود و معمولا بیمار هوشیار نیست.

وی ادامه داد: درصد مرگ و میر در این گروه آخر از بقیه گروه‌ها بسیار بالاتر است و وقتی بیمار به این مرحله می‌رسد از هر ۱۰ نفر، ۸ الی ۹ نفر نجات پیدا نمی‌کنند و بیش از ۸۰ درصد فوت می‌کنند، مسلما دو گروه اول و دوم احتمال بهبود بسیار بیشتری دارند.

رئیس بیمارستان امام خمینی در مورد وضعیت شرایط بیماران در هنگام مراجعه به بیمارستان، ادامه داد: با توجه به اینکه مراکز درمانی خارج بیمارستانی فعال شده اند و تعداد زیادی از بیماران به آنها مراجعه کنند، باعث شده تا مراجعات سرپایی بیمارستان‌ها کاهش پیدا کند، اما بیمارانی که مراجعه می کنند به نسبت قبل بیماران بدحال تری هستند و درصد بیشتری نیاز به بستری دارند.

وی با اشاره به خبر توزیع تست‌های پی‌سی‌آر سریع، بیان کرد: هنوز کیت‌های مربوطه به دست ما نرسیده است، اما پیگیر هستیم که این امکان، برای بیماران و به ویژه برای پرسنل بیمارستان مهیا شود.

صادق نیت افزود: هزینه‌های ما با تعرفه‌ی دولتی حساب می‌شود و اغلب مریض‌های مراجعه کننده به بیمارستان امام خمینی مشمول بیمه هستند.

وی افزود: مراجعین تحت پوشش بیمه ها حدود ۱۰ درصد هزینه‌ها را پرداخت می کنند و بقیه توسط بیمه های دولتی پرداخت می شود.

صادق نیت در پایان گفت: هزینه‌ها بستگی به مدت بستری دارد و اینکه آیا مریض در بخش آی‌سی‌یو بستری شده یا خیر، به هر حال بیش از ۸۰ درصد بیماران ما هنگام ترخیص کمتر از ۲ میلیون تومان هزینه پرداخت می کنند.

منبع: ایلنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها