جرج کلونی در واکنش به‌‌مقام‌های مجارستانی: «تنها یک بار با جرج سوروس ملاقات کرده‌ام»

پس از آنکه «جورج کلونی» هنرپیشه مشهور هالیوودی گفته بود دولت بوداپست نمونه ای از نفرت و خشم جهانی است، درگیر یک جنجال با ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان شد.

جرج کلونی در واکنش به‌‌مقام‌های مجارستانی: «تنها یک بار با جرج سوروس ملاقات کرده‌ام»

به گزارش خبر فوری به نقل از پولیتیکو، پس از آنکه «جورج کلونی» هنرپیشه مشهور هالیوودی گفته بود دولت بوداپست نمونه ای از نفرت و خشم جهانی است، درگیر یک جنجال با ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان شد.

بخشی از سخنان جورج کلونی در مصاحبه با مجله «GQ» (جی کیو) خشم مقامات مجارستانی را برانگیخته است. او در بخشی از مصاحبه درباره آخرین فیلمش «آسمان نیمه شب» که در آن او نقش یک دانشمند را در دنیای پساآخرالزمانی بازی می کند، گفت: حتی پیش از شیوع ویروس کرونا جهان دستخوش ترویج و گسترش خشم و نفرت و دوگانگی شده بود. خشم و نفرتی که برای حس و تجربه بیشتر آن باید به برزیل بولسونارو یا مجارستانِ اوربان بروید.

«جورج کلونی» با این اظهارات، «ویکتور اوربان» و سیاست هایش را عامل ترویج خشم و نفرت در مجارستان عنوان کرد.

مقامات رسمی مجارستان با انتقاد از این هنرپیشه محبوب هالیوودی، اظهارات وی درباره «ویکتور اوربان» را احمقانه خواندند.

«تاماس منچرز» سخنگوی وزارت امور خارجه مجارستان، در صفحه فیس بوک خود نوشت: جورج کلونی بازیگر خوب و مستحق احترام است، اما نباید از او توقع اظهارات سیاسی داشت.

«اُرس فارکاس»، سخنگوی دولت نیز درباره اظهارات جورج کلونی گفت: این هنرپیشه هالیوودی عامل و پیام آور، سیاست های مهاجرتی و جامعه باز «جورج سوروس» است.

سوروس، پدر انقلاب های مخملی، میلیاردر آمریکایی مجارتبار است که در ده سال گذشته در مجارستان به دشمن شماره یک دولت ویکتور اوربان تبدیل شده است.

جورج کلونی جوابیه خود به واکنش مقامهای مجارستانی را در وبسایت تلکس کشور مجارستان اینچنین عنوان کرد: دستگاه تبلیغاتی و پروپاگاندای اوربان بی وقفه دروغ می گوید. من تنها یک بار با جورج سوروس دیدار کرده ام. اگر روزی درباره قدرت طلبانی چون ویکتور اوربان واکنش نشان ندهم شرمنده خواهم شد.

«ویکتور اوربان»، نخست وزیر اسلام هراس و مهاجرستیز مجارستان بوده و از رهبران راست افراطی قاره اروپا محسوب می شود. سیاست های ضددموکراتیک و بعضا نژادپرستانه دولت مجارستان بارها مورد انتقاد دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و نهادهای حقوق بشری قرار گرفته است.

منبع: سینما پرس

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها