سخنرانی شکرگزاری

ترامپ حامیانش را به لغو نتایج انتخابات فراخواند و بایدن از اتحاد مقابل کرونا گفت 

رئیس جمهور منتخب آمریکا اساس سخنرانی خود به مناسب عید شکرگزاری را، توصیه به هموطنانش برای خودداری از اجرای سنتهای پرخطر در دوران تعطیلات پیش‌رو قرار داد تا به این ترتیب از شیوع بیشتر ویروس کرونا در کشور جلوگیری شود.

ترامپ حامیانش را به لغو نتایج انتخابات فراخواند و بایدن از اتحاد مقابل کرونا گفت 

این درحالیست که رقیب انتخاباتی‌اش دونالد ترامپ همچنان از حامیانش می‌خواست تا برای لغو نتایج انتخابات ۳ نوامبر تلاش کنند.

ترامپ روز چهارشنبه در جریان سخنرانی خود برای نشست قانونگذاران جمهوریخواه در ایالت پنسیلوانیا که بصورت تلفنی ایراد شد، بار دیگر ادعاهای «بی‌اساس» خود درباره تقلب در انتخابات آمریکا را تکرار کرد و گفت: «باید نتایج این انتخابات را برگردانیم.»

او همچنین در این روز مایکل فلین، مشاور امنیت ملی پیشین خود را که دو بار دربارۀ دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا به پلیس فدرال دروغ گفته بود، عفو کرد.

اما جو بایدن اعلام کرد که «آمریکایی‌ها در حال جنگ با ویروس کرونا هستند نه یکدیگر.»
او خطاب به ملت آمریکا گفت: «این حق همیشگی شماست که حقیقت را از رئیس جمهور خود بشنوید. ما باید سرعت گسترش این ویروس را کند کنیم. ما وضعیت امروز را مدیون پزشکان و پرستاران و کارکنان خط مقدم و مدیون همشهریان خود هستیم.»

او از اینکه کووید۱۹ برای مردم آمریکا «درد و ضرر و ناامیدی به ارمغان آورده» و جان بسیاری را گرفته، ابراز تاسف کرد و افزود: «کرونا باعث جدایی ما شده، خشم ما را برانگیخته و ما را در برابر هم قرار داده است. من می‌دانم که کشور از جنگ خسته شده است اما لازم است به یاد داشته باشیم که ما با ویروس درگیر جنگ هستیم نه با یکدیگر... ما باید تلاش خود را دو برابر کنیم و مجدداً برای جنگ آماده شویم.»

رئیس جمهور منتخب همچنین از آمریکایی‌ها خواست تا امسال به دلیل شیوع کرونا جشن‌های شکرگزاری خود را به شیوه‌ای متفاوت برگزار کنند و افزود که خود او نیز ترجیح داده به جای برگزاری یک میهمانی بزرگ، تعطیلاتش را فقط با همسر و دختر و دامادشان بگذراند.

او وعده داد که تمام تلاشش را برای مبارزه با همه‌گیری این ویروس انجام دهد و گفت: «می‌دانم که ما می‌توانیم این ویروس را شکست دهیم و این کار را خواهیم کرد. به شما قول می‌دهم که زندگی به حالت عادی برگردد. من باور دارم که این فصل ناخوشایند جدایی، جای خود را به سال وحدت و روشنایی خواهد داد.»

تعطیلات عید شکرگزاری در حالی از امروز ۲۶ نوامبر در ایالات متحده آمریکا آغاز خواهد شد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور همچنان رو به افزایش است و تا کنون دست‌کم ۱۳ میلیون و ۱۳۹ هزار نفر را آلوده کرده و جان بیش از ۲۶۸ هزار نفر را گرفته است.

منبع: یورونیوز

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها