معاون وزیر بهداشت:

حدود ۳۰ درصد مرگ‌ومیر در کشور بر اثر ابتلا به کرونا است

معاون وزیر بهداشت گفت: حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد مرگ‌ومیر امروز در کشور بر اثر ابتلا به بیماری کرونا بوده که این موضوع خیلی دردناک است.

حدود ۳۰ درصد مرگ‌ومیر در کشور بر اثر ابتلا به کرونا است

ایرج حریرچی صبح امروز در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین که با هدف بررسی طرح شهید قاسم سلیمانی در قزوین برگزار شد اظهار کرد: کرونا سهمگین‌ترین و مهیب‌ترین مشکلی است که جامعه بشری در ۱۰۰ سال اخیر تجربه کرده و بر تمام شئونات زندگی او از سلامت تا معیشت اثر گذاشته است.

وی افزود: قاعدتاً کشور ما که در دو جبهه کرونا و تحریم‌ها می جنگد اثرات این بیماری در او بیشتر بروز کرده است.

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: تحریم‌ها حتی بر روی داروها و واکسن آنفولانزای ما نیز اثر گذاشته است اما برای حفظ سلامت مردم از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهیم کرد و با تمام توان سعی می‌کنیم نیازهای درمانی مردم را فراهم کنیم.

وی افزود: همه دست به دست هم داده‌اند و نیروهای بسیج هلال احمر و گروه‌های مردمی نیز در کنار کادر بهداشت و درمان قرارگرفته اند تا بتوانند خدمت ارائه کنند و خدمت گذاری خود را به مردم اثبات کنند.

حریرچی با اشاره به طرح شهید سلیمانی در قزوین برای مقابله با کرونا تصریح کرد: این طرح ویژگی بزرگی دارد و آن قرار گرفتن نام شهید سلیمانی است و باید مثل ایشان بی نام و نشان و مؤثر و با برنامه کار کنیم.

وی اضافه کرد: در استان قزوین نیز همچون اکثر استان‌های سردسیری درگیری با بیماری کرونا شدت پیدا کرده است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: اقدامات خوب بیمارستانی صورت گرفته و تجهیزات بیمارستانی نیز در این مدت تقویت شده و باز هم باید تقویت شود اما نکته مهم اینجاست که راه مقابله با این ویروس از بیمارستان نمی‌گذرد.

وی با بیان اینکه راه اصلی مقابله با ویروس در سطح اجتماع و تغییر رفتار مردم است، گفت: همکاری و همچنین نظارت خوبی در قزوین برای مقابله با کرونا انجام شده اما این باید استمرار داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه در حوزه‌هایی مثل دورهمی که تحت نظارت و کنترل نیست همکاری مردم را می‌طلبد، اظهار کرد: روز گذشته ۱۵۰ نفر از افرادی که کرونا داشتند را از فرودگاه بازگرداندیم و این بدین معناست که این افراد قبل از حضور در فرودگاه در جمع‌های متعددی حضور داشته و بیماری را سرایت داده است.

وی تصریح کرد: در روزهای آینده تست‌ها بیشتر خواهد شد و با افزایش تعداد تست، تعداد موارد شناسایی نیز بالا خواهد رفت اما این نگران کننده نیست.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: آنچه که نگران کننده است افزایش تعداد بستری و تعداد مرگ است و باید تلاش کنیم تا این آمار کاهش پیدا کند.

وی افزود: با رفتار مردم در ۸۹ شهرستان که مدتی پیش قرمز شدید اعلام شد و محدودیت‌های شغلی در ردیف ۲ و سه و ۴ آنها اجرا شد ۶۹ شهرستان از قرمز خارج شد و در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

حریرچی خاطرنشان کرد: ما می‌دانیم که طرح نمی‌تواند دراز مدت باشد و بر معیشت مردم اثر مستقیم خواهد داشت جان مردم از همه چیز واجب تر است تا جایی که مقام معظم رهبری بین دوگانه سلامت و حتی امنیت اولویت را سلامت دانستند.

وی بیان کرد: متأسفانه ۳۰ تا ۳۵ درصد فوتی‌های کشور را بیماران مبتلا به کرونا تشکیل می‌دهند و این خیلی دردآور است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه باید اقدامات خود را تسریع کنیم تا با طرح شهید سلیمانی حداقل ۴۰ درصد موارد مرگ‌ومیر و ۵۰ درصد موارد بستری را کاهش دهیم گفت: امیدواریم با استمراری که از مردم انتظار داریم این حاصل شود.

وی تأکید کرد: اجرای طرح‌های حمایتی از افراد با وضعیت معیشتی بد که درگیر کرونا نیز شده‌اند و همچنین نظارت بر اجرای محدودیت‌ها از مهمترین انتظاراتی است که از بسیج قهرمان در طرح شهید سلیمانی داریم.

حریرچی با بیان اینکه طرح بلوک بندی در قزوین و استفاده از همه دستگاه‌ها برای نظارت اقدام بزرگی است که در قزوین انجام شده است، گفت: افراد بیمار که در جامعه تردد می‌کنند زنجیره انتقال را برملا می‌کنند و به خاطر مردم مجبوریم با تعدادی از قانون شکنان و خاطیان برخورد کنیم.

وی یادآور شد: امیدواریم با تداومی که این طرح خواهد داشت بتوانیم با این بیماری برخورد کنیم.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • کاربر ناشناس
    0

    مبارکت باشه انشاالله

  • کاربر ناشناس
    0

    خواستن توانسته

  • کاربر ناشناس
    0

    نزدیک یکسال است. و هیچ کس به مردم رسیدگی نمیکند و قرنطینه و کنترل هم تازه شروع شده از مترو و اتوبوس و قطار تا... خوب اینکارها اگر اول میشد این همه کشته مو مبتلا نمی شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها