عضو کارگروه اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی بابل:

دلیل اصلی ابتلا به کرونا در بابل چیست؟

عضو کارگروه اپیدمیولوژی و آمار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: همچنان مهمانی‌های خانوادگی بیشترین مکان ابتلا به کرونا در بابل محسوب می‌شود.

دلیل اصلی ابتلا به کرونا در بابل چیست؟

دکتر حسینعلی نیک بخت از گزارش ردیابی تماس بیماران مشکوک به کرونا در شهرستان بابل با همکاری واحد بیماریهای واگیر دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: مهمانی‌های خانوادگی همچنان بیشترین مکان های ابتلا به کرونا در بابل محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: میانگین سنی در افراد بستری ۵۶ و بیماران سرپایی ۴۵ سال بود که به‌طورکلی میانگین سنی بیماران از ابتدای بیماری تاکنون به‌طور کمی روند کاهشی داشته و میانگین سنی بیماران بستری همچنان حداقل یک دهه بیشتر است.

عضو کارگروه اپیدمیولوژی و آمار معاونت بهداشتی با اشاره به اینکه افراد مسن تر همچنان باید در اولویت برنامه های پیشگیری و مراقبت قرار گیرند، گفت: در بابل مدت‌زمان شروع علائم تا دریافت درمان ۲ روز بوده است.

نیک‌بخت با اشاره به اینکه کلیه بیماران به‌طور متوسط کمتر از ۴۸ ساعت در بابل شناسایی می‌شوند، تصریح کرد: طی بررسی به عمل آمده بیش از یک‌سوم این افراد به‌طور قطعی با یک بیمار دچار علائم تنفسی، تماس نزدیک داشتند و و این تماس نزدیک در حدود بیش از نیمی در خانواده و محل کار بوده و شرکت در مراسم و اجتماعات نیز در رده های بعدی قرار داشتند.

وی با اشاره به اینکه آموزش به خانواده‌ها و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل کار و عدم حضور کارکنان مبتلا به مدت حداقل دو هفته مورد تأکید است، بیان کرد: زنگ خطر فعلی، عدم پایبندی ۷۰ درصد از افراد بیمار به قرنطینه خانگی دوهفته‌ای است که این مقدار در پایان مهرماه ۷۵ درصد بوده است.

عضو کارگروه اپیدمیولوژی و آمار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: علاوه بر آموزش باید فرهنگ‌سازی و حمایت‌های اجتماعی و روانی صورت گیرد که همکاری‌های بین بخشی را می‌طلبد.

نیک‌بخت اظهار کرد: مراسم و مهمانی‌های خانوادگی با ۳۵ درصد، بازارچه‌های محلی با ۲۸ درصد، حضور در مراکز خدماتی بیش از ۲۱ درصد و حضور در مراکز خرید بزرگ مثل هایپرمارکت ها بیش از ۱۷ درصد محل تردد افراد مبتلا به کرونا طی ۱۴ روز قبل از شروع علائم بوده است که قابل‌توجه بوده و همچنان آموزش، فرهنگ‌سازی و نظارت بیشتر را می‌طلبد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها