خاطرات آیت‌الله هاشمی؛ ۵ آذر ۱۳۷۶:

وزیر دادگستری، اقدامات نقدی در جریان بازرسی مسئله شهرداری را برخلاف مقررات دانست

در خاطرات آیت الله هاشمی آمده است: دکتر [محمدعلی] هادی [نجف‌آبادی] آمد. از وضعی‌که پس از اظهارات آیت‌الله منتظری پیش‌آمده، اظهار نگرانی کرد و از من خواست که برای رفع غائله کمک‌کنم.

وزیر دادگستری، اقدامات نقدی در جریان بازرسی مسئله شهرداری را برخلاف مقررات دانست

خاطرات آیت‌الله هاشمی؛ ۵ آذر ۱۳۷۶:

پس از نماز صبح - بلافاصله بعد از اذان- از گلاب‌دره به کوه رفتیم. این بار پس از رفتن قسمتی از دره، به سوی دره سرسبز سمت چپ پیچیدیم. آبشارهای جالب، چشمه‌ها و درختان زیادی دارد. مسیر آبشار را نام‌گذاری کردم و کنار آن، اسم را با ماژیک نوشتم؛ آبشارهای گل، گلاب و عطر.

در ارتفاعات بالا، برف زمین را پوشیده و بسیار زیبا بود. گله‌کبکی هم با خواندن و پریدن و راه‌رفتن، منظره را جالب‌تر کرده بودند. بالاخره سر از راه کلَک‌چال درآوردیم و از آنجا پایین آمدیم. مسیر کلَک‌چال را هم برف‌گرفته و لغزنده بود. نزدیک سه ساعت رفت و برگشت، وقت‌گرفت.

به خانه آمدم. حمام‌گرفتم. صبحانه خوردم و به دفتر رفتم؛ با یک ربع تأخیر رسیدم. آقای [اسماعیل] شوشتری، وزیر دادگستری آمد. جریان بازرسی مسئله شهرداری‌ها در دادگاه را گزارش داد که با همراهی آقای [هادی] مروی از طرف رئیس‌جمهور اقدام کرده‌اند و نتیجه گرفته‌اند که اقدام [آقای محمدرضا نقدی، رئیس] حفاظت اطلاعات [نیروی انتظامی] و نحوه دستگیری و محاکمه و نگه‌داری در زندان و تبلیغات، برخلاف مقررات و روال عادی است. به رهبری هم گزارش داده‌اند، اما تاکنون اثری در اظهارنظرهای رهبری برای اصلاح وضع ندیده‌اند. نیز از آثار منفی بی‌توجهی دولت به سرمایه‌گذاری و سازندگی و اشتغال که طرح مسئله ثروت‌های بادآورده، بخش خصوصی را از سرمایه‌گذاری دورکرده و شرایط بد مسائل جاری و اقدامات آقایان منتظری و آذری [قمی] و عکس‌العمل‌ها، اظهار نگرانی کرد.

آقای [غلامرضا] صحراییان، استاندار فارس آمد. از راکد شدن بعضی از طرح‌های عمرانی استان، من جمله راه آهن شیراز به تخت جمشید، کارخانه موتور یخچال‌سازی، طرح تخلیه آب جنوب شیراز و... انتقاد داشت. خواست که نشانش را به سینه‌اش نصب کنم و عکس گرفته شود؛ قرار بود که در زمان ریاست‌جمهوری‌ام، در سفری به کرمانشاه نشان بدهیم‌که انجام نشد.

آقای [مهدی] کرباسیان، رئیس [کل] گمرک آمد. از حمایت‌های من در دوران ریاست سازمان تأمین اجتماعی تشکرکرد و در مورد شغل جدیدش، ریاست‌گمرک مشورت‌کرد و از سیاست‌های مدیریت جدید تأمین اجتماعی اظهار نگرانی نمود.
آقای [علی‌بخش] جهانبخش، استاندار سابق سیستان و بلوچستان آمد. توضیحاتی از برنامه اکتشاف معادن طلا به روش جدید در آنجا داد. از رأی پرونده‌ای که در مورد مصرف درآمد بازارچه‌های مرزی، در دیوان محاسبات برایش درست‌کرده‌اند، استمداد کرد.

عصر آقای [محمدرضا] آیت‌اللهی، استاندار تهران آمد. به خاطر شغل سابقش، راجع به معادن اورانیوم، منجمله معادن ساغند و انارک توضیح داد. در مورد مبارزه با قاچاق و مشکل گداهای تهران و و وضع زندانی‌ها گفت و استمدادکرد.

دکتر [محمدعلی] هادی [نجف‌آبادی] آمد. از وضعی‌که پس از اظهارات آیت‌الله منتظری پیش‌آمده، اظهار نگرانی کرد و از من خواست که برای رفع غائله کمک‌کنم. اصرار داشت که برای ایفای نقش مؤثرتر در مدیریت کشورکه فعلاً به وضع بدی درآمده، [در انتخابات آتی] به مجلس بروم.

شب، کاظم [مرعشی]، از رادیو بی بی سی نقل‌کرد که با طرح مطالب سخنرانی امروز رهبری در جمع بسیجی‌ها، تحلیل‌های تفرقه‌انگیزی با اشاره به تهدید ایشان برای پیگیری جرائم آقایان منتظری و آذری [قمی] داشته است.

منبع: انتخاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها