یک نماینده مجلس:

منظور امام این نبود که نظامی‌ها نمی‌توانند نامزد شوند/ نظامی‌ها مذاکره را بهتر بلدند

یک نماینده مجلس گفت: آقای روحانی هفت سال است که می‌گوید من سرهنگ نیستم و حقوق‌دانم ولی در این هفت سال چه گلی به سر این مملکت زده است؟

منظور امام این نبود که نظامی‌ها نمی‌توانند نامزد شوند/ نظامی‌ها مذاکره را بهتر بلدند

ابراهیم عزیزی درباره نامزدی چهره‌های نظامی در انتخابات ریاست جمهوری 1400، گفت: ما اگر به تاریخ نگاه کنیم و جهان امروز را ببینیم، متوجه خواهیم شد بسیاری از کشورهایی که موفق بودند از گزینه‌های منضبط و با دسیپلین و نظامی در امور اجرایی و سایر موضوعات استفاده کردند و لذا این نمی‌توان مساله نگران‌کننده‌ای باشد.

این نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که آقای روحانی هفت سال است که می‌گوید من سرهنگ نیستم و حقوق‌دانم ولی در این هفت سال چه گلی به سر این مملکت زده است، گفت: بزرگترین مشکلات امروز کشور ما ساخته دست همان کسی است که با افتخار می‌گفت من سرهنگ نیستم و حقوق‌دان هستم. این در حالی است که افراد نظامی با توجه به سوابق تشکیلاتی و انظباطی خودشان می‌توانند نظم بهتری به مدیریت امور بدهند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه در پاسخ به این پرسش که آیا یک چهره نظامی می‌تواند در عرصه سیاسی و اقتصادی یا سیاست خارجه موفق باشد، گفت: قطعا از خیلی از افرادی که ادعای آن را دارند، بهتر خواهن بود. نظامیان بهتر مذاکره را بلد هستند، چراکه با شجاعت و اقتدار و عزت پای میز مینشینند و ترس و لرزی ندارند.

این نماینده اصولگرای مجلس با طرح این سوال مگر مشکلات بزرگ شهر تهران به دست چه کسی حل شد و تحولات گسترده پایتخت در دوران چه کسی رقم خورد، گفت: تمام مشکلات تهران در دوران همان فردی که بهش لقب سرهنگ داده بودند، حل شد. اگر نظامیان نمی‌توانند موفق باشند، پس چرا قبلی‌ها و بعدی‌ها نتوانستند مشکلات شهر تهران را حل کنند یا تحولاتی را رقم بزنند؟

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ورود نظامیان با سخنان امام(ره) مبنی بر ضرورت عدم ورود نظامیان به سیاست تضادی ندارد، گفت: متاسفانه برخی سخنان امام(ره) را آن طوری که دوست دارند، تعبیر و تفسیر می‌کنند. منظور امام(ره) این نبود که افراد نظامی نمی‌توانند نامزد بشوند یا برخی موضوعاتی که بعضا از زبان برخی‌ها می‌شنویم. فراموش نکنید که یک رییس جمهور نظامی به معنای آن نیست که دولت یا حکومت نظامی شود.

عزیزی در پاسخ به این پرسش که آیا ورود یک چهره نظامی به انتخابات و حمایت یا عدم حمایت جریان‌های سیاسی از او باعث نمی‌شود تا در آینده آن نهاد نظامی به آن جریان سیاسی نزدیک یا از آن فاصله بگیرد، تصریح کرد: من موافق نیستم و این مقایسه و تفسیر را کاملا باطل می‌دانم.

وی افزود: شما به تخصص‌های لازم برای ریاست جمهوری اشاره کردید ولی من می‌خواهم بپرسم که آیا آقای روحانی که خودش را حقوق‌دان می‌داند، اقتصاد و عمران بلد بود؟ بدتر اینکه همین آقای حقوق‌‌دان هم برجام را به عنوان یک فاجعه پذیرفت. من تصور می‌کنم، کسانی که دنبال رشد و عزت و اقتدار ایران نیستند، این حرف‌ها را می‌زنند. وگرنه سوابق نظامیان در عرصه اجرایی مشخص است. عملکرد آقای قالیباف در تهران یک کارنامه درخشان است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه با اشاره به وزارت رستم قاسمی به عنوان یک چهره نظامی در وزارت نفت، گفت: بهترین دوران فروش نفت را ما در دوره آقای قاسمی داشتیم. همان پالایشگاه‌ها و تاسیسات نفتی و پتروشیمی‌ها که امروز به آن می‌نازند، ماحصل دوران آقای قاسمی است. مگر امروز جز خاتم الانبیا کس دیگری در ایران پروژه‌های بزرگ عمرانی انجام می‌دهد. چرا یک عده نگران حضور نظامیان هستند؟

منبع: انتخاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 31
  • بهروز
    0

    ایشان نماینده شیراز نیست و نماینده کرمانشاه است که ای کاش نبود چون در عمل فقط نماینده خود و منافعش است .. البته همه نماینده های کرمانشاه در همه ادوار همینند

    نظرات شما -
    • هاشم
      0

      داداش نارحت نباش وجه مشترک همه نمایندگان همینه یعنی نماینده خودش وخانواده وکسانی که دوربرشان بودن تاایشان بشه نماینده.

  • reza
    0

    اولا خبرفوری این اقا نماینده شیراز نیست بعدش اقای سردار عزیزی بزرگوار، نماینده محترمی که با 18000 رای تو حوزه 1400000 نفری کرمانشاه شدی نماینده. واقعا خودتو نماینده مردم می دونید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!

    نظرات شما -
    • امین
      0

      نبین کیه !؟ ببین چی میگه!؟

    • حسن
      0

      مهم نیست نماینده کجاست مهم اینکه حرف بی خودمیزنه هم بخودی حرف میزنه.

  • رضا
    0

    قسمتی ازوصیتنامه امام خمینی (ره):وصیت اکید من به قوای مسلح آن است که همانطور که از مقررات نظام ، عدم دخول نظامی در احزاب و گروهها و جبهه ها است به آن عمل نمایند؛ و قوای مسلح مطلقاً، چه نظامی و انتظامی و پاسدار و بسیج و غیر اینها، در هیچ حزب و گروهی وارد نشده و خود را از بازیهای سیاسی دور نگه دارند. در این صورت میتوانند قدرت نظامی خود را حفظ و از اختلافات درون گروهی مصون باشند. و بر فرماندهان الزم است که افراد تحت فرمان خود را از ورود در احزاب منع نمایند.

    نظرات شما -
    • جعفر غفوري نژاد
      0

      کجای وصیت فرموده که کاندیدا برای کشور نشوید فرموده وارد احزاب سیاسی نشوید اگر یک نظامی مستقلا بیاید مشکلی ندارد تازه اگر با حزبی هم بیاید مشکل ندارد چون این فرد که میاید قبلا استعفا داده شما چرا از بچه های انقلابی اینقدر میترسید ؟اصلا سخن امام این که شما برداشت کرده اید نیست ولی شما...

    • داش رضا
      0

      براي سپاهي ‌ها جايز نيست كه وارد بشوند به دسته ‌بندي و آن طرفدار آن يكي، آن يكي طرفدار آن يكي، به شما چه ربط دارد كه در مجلس چه مي‌ گذرد؟ در امر انتخابات باز هم به من اطلاع دادند كه بين سپاهي ‌ها باز صحبت هست، خوب انتخابات در محل خودش دارد مي ‌شود، جرياني دارد، به سپاه چه كار دارد كه آنها هم اختلاف پيدا بكنند، براي سپاه جايز نيست اين، براي ارتش جايز نيست اين. سپاهي را از آن تعهدي كه دارد، از آن مطلبي كه به عهده او است باز مي‌دارد و همين‌طور ارتش را. قسمتی ازبیانات امام خمینی

  • جهانگیر
    0

    جلالخالق!!!!!اینا چندوقت دیگه ادعا میکنن که فکر وذهن امام ودرنتیجه تصمیمات امام را اینا دیکته والقا میکردند!!!مردک تو مگر فکر وذهن ویا ایده امام رامیشناسی که اینطور یاوه میگی چندروز دیگرهم مثل وهابیها تفسیرقرآن را با عقل ناقصت اونطور که خودت میخواهی درست میدانی ونعوذبالله خود قرآن را اشتباه!!!@ کشور صاحب نداره بزنه تودهن این یاوهگویان؟؟؟

  • مهدی اکبری مقدم
    0

    سلام آقایان مسولين وصیت امام تفسیر به رای نکنید وصیت امام روشن و قابل مذاکره و تفسیر مثل این آقای نماینده نیست بروید در مجلس کار کنید قانون بگذارید آقایان مسولين و خانم های مسولين حق ندارند فرزندانی در کشور آمریکا داشته باشند یا حساب شخصی و اموالی داشته باشند در غیر قوروت لیاقت مسوليت مردم رنج دیده ناشی از تحریم ها را ندارند

  • حداد
    0

    البته مذاکره همراه با موشک . بغیر کشورهای دیکتاتوری هیچ مملکتی رییس جمهور نظامی نداشته و ندارد

  • خشی
    0

    حسن کلید ساز با همین حرفها سر ملت را شیره مالید.کدام حقوق دان ؟کدام اقتصادان؟خدایی مثل رمال دهن مردم را بست وبهش رای دادن. همین سرهنگها ونظامیهارفتن جنگ وکشته دادن .حسن وایل وتبارش کدامشان یک خراش هم برداشتن؟

    نظرات شما -
    • بی خبر
      0

      مسئولیت‌ها ی آقای روحانی درجنگ: در دوران جنگ ایران و عراق، روحانی مسئولیت‌های متعددی، از جمله عضویت در شورای عالی دفاع (از سال ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۷)، عضویت در شورای عالی پشتیبانی جنگ و رئیس کمیسیون اجرائی آن (از سال ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۷)، معاونت فرماندهی جنگ (از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۴)، ریاست ستاد قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۶) و فرماندهی پدافند هوایی کل کشور (از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۰) را بر عهده داشت.[۶۷] روحانی بین سال‌های ۱۳۶۷ تا ۱۳۶۸ به معاونت جانشین فرماندهی کل قوا منصوب شد.[۱۹][۳۸] بعد از پایان جنگ، حسن روحانی به همراه تعدادی از فرماندهان سپاه و ارتش، نشان درجه دو فتح[۶۸] و در مراسم دیگری در سالروز آزادسازی خرمشهر، به همراه جمعی دیگر از فرماندهان و مسؤولان پشتیبانی جنگ، نشان درجه یک نصر را از آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا، دریافت کرد.[۶۹] عضویت و ریاست شورای سرپرستی سازمان صدا و سیما از سال ۱۳۵۹ تا سال ۱۳۶۲ نیز از دیگر مسئولیت‌های وی در دوران پس از انقلاب بوده‌است.[۱۹][۳۸]

  • mojtaba
    0

    از وصیت امام چیزهایی که به نفع خودشان هست را به یاد دارند و عمل مکنن و چیزهایی که به نفع مردم هست رو میگن وجود نداره مانند رابگان شدن آب و برق و حمل و نقل و..

  • اعلایی
    0

    آقای کرمانشاهی آماری از حکام نظامی در۵۰سال اخیر در کشورهای دنیا بگیرید ملاحظه نمایید چه بلائی بالاخص از نظر آزادی سر ملتهای خود وارد کرده اند

  • عادل
    0

    با سلام طبق اقوام نظامی{به دستور فرمانده کل نیروهای مصلح حتی صحبت در مورد انتخابات برای نظامیان ممنوع است} چطور یک نظامی می تواند برای ریاست جمهوری ثبت نام کند.. بعد مثلا آقای دهقان که قبلا وزیر دفاع بودند چرا استعفا دادند{پیگیری کنید متوجه می شوید } چطور الان مشکلی ندار ند....

  • ایرانی
    0

    خدامیداندکه چقدرحرف حق به کام کدخداپرستان نوکرصفت تلخ است.یه موی نظامی شجاع ووطن پرست نون حلال خواربه تمام وجوددیپلمات های ترسو وبی گانه پرستی که هنری جزنجومی بگیری وریا ودروغ و اقازاده پروری ندارند، می ارزد

  • امین
    0

    شما چهل سال چه غلطی کردید جز تورم گرونی تحریم و...

  • م
    0

    امیر سرلشکر موسوی: دریا در توفانی‌ترین شرایط برای ملت بزرگ ایران، امن است/ دشمن اگر مستی کند و راهش کج شود، ضربتی توفانی دریافت می‌کند

  • اسدی
    0

    کسی که خود را به خواب زده بیدار کردنش محاله ؟ امثال ایک اقا خوب می دانند که چرا روحانی واصلاح طلبان موفق نبودند ، جوابش ساده است وهم این اقا می داند وهم احاد مردم، دلیلش این بودکه به محض روی کار امدن روحانی دوطیف بسیار قوی ومتنفذ چوب که نه ، اهن لای چرخ دولتش گذاشتند در خارج ترامپ امریکایی ونتانیاهوی صهیونیست وبن سلمان سعودی ومریم قجر عضدانلوی وطن فروش ونوکر بیگانه وربع پهلوی وهمپالکی هایش ودر داخل بخش اعظم اصولگرایان تمامیت خواه ومخالف اصلاح طلبان . انها در همان ابتدای برجام با موشک پرانی و طرد کامل آمریکا پس از برجام وذکر این نکته که همه دنیا می توانند برای تجارت به ایران بیایند به جز امریکا ، عملا امریکا را در مقابل برجام قرار دادندونتیجه این شد که امروز همه می بینند.

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      جناب اسدی بزرگوار ! اگر روحانی نتواتست و یا نگذاشتند که کار کند چرا باز در دور دوم شرکت کرد و برای پیروزی دست به هرکاری زد ؟؟؟؟ متاسفانه این حرف بسیار غلطی است که بگوییم نگذاشتند دولت کار کند . دولت روحانی کارکن نیست . قصد کار برای ملت ندارد . چه کسی نمیگذارد دولت گمرک را کنترل کند ؟ چه کسی جلوی دولت را گرفته که بازار ارز و طلا را مدیریت کند ؟ یا بورس را ؟؟؟؟

    • جعفر غفوري نژاد
      0

      هر کس رئیس جمهور میشود همه این مسائل را میداند مخصوصا این حسن اقا لذااین حرفها چرت است

  • ازادی وطن
    0

    حزب اصلاح طلب برای همیشه به تاریخ پیوست وحزب اصلاح طلب به خیال خودتلاش میکند حکومت ۱۴۰۰را دردست بگیردتا دولت بعدی اعضای حزبشان نتواند محاکمه کند اما با گندی که دولت روحانی به باراورد حال مردم ازشنیدن اصلاح طلب بهم میخورد پس بهتراست دست وپا نزدید فقط درانتظارمحاکمه باشید بدست قانون یامردم تامردم بدانند ازکجااورده اید این همه مال حرام

    نظرات شما -
    • تمیزی
      0

      شماهاچراازاصلاح متنفرید اگراصلاح طلبها نبودندهمین الآن شماهنوزتوی حمام عمومی توی صف خزینه بایه لنگ پاره منتظربودید تانوبتتون بشه بپریدشیرچه بزنیدوسط خزینه .قبل ازسید محمد خاتمی خیلی هانمی دونستن مشه ساعت مچی بست وشلوارکمری پوشیدوازعطروادکلن استفاده کردوهمزمان کفش شیک پوشید،انکارد کردتابشی یک سید خوشتیپ محبوب دل میلیون هانفرمی دونم همتون رگهای عصبانیتتان زدبیرون چون ازحرف حق همیشه ناراحت وعصبی میشید.

  • hadad
    0

    اتفاقا به آقای قالیباف اشاره کردید که در نوع خود فاجعه ای تمام عیار برای تهران بود. برج های منطقه 22 کدام مجوزهای قانونی دارند؟ املاک شهرداری به چه قیمتی و در اختیار چه کسانی است؟ باغهای تهران در دوران ایشان کجا رفتند؟ و...

    نظرات شما -
    • سهراب
      0

      اتفاقا تحولات بزرگ در شهر تهران در زمان اصلاح طلبان اتفاق افتاد شما فقط اسم خیابان و بزرگراههایی که عوض کردند و ببین عملکرد درخشان آنها مشخص است

  • حسن
    0

    ملت ما انقلاب کرد تا به آزادی ،دموکراسی ، توسعه و رفاه دست یابد ظاهرا" عده ای میخواهند روز به روز کشور را به یک حکومت امنیتی با اقتصاد کمونیستی نزدیکتر کنند.

  • چ
    0

    این دیگه از کجا پیداش شد؟ . برای اینکه خودشو به ما قالب و غالب کنه جعل روایت میکنه . اصلا کشور از همون روز اول انقلاب مال شما شد ما همه تابعیت موقت داریم حق رای و آزادی مال شما نژآد پرستای مفت خور عراقی.فعلا دور دور شماست. بچرخ تا بچرخیم

  • ناشناس
    0

    موقعی ایران آباد میشه که رئیس جمهورش نه عضو حزبی ، نه جریان خاصی و نه بی دانش باشه ، حالا میخواد هر شغلی داشته باشه فقط نیاد تا چهار سال اول پاکسازی حزب مخالف و چهارسال دوم هم پز کارهای نصف و نیمه . اگه قرار باشه هر کسی سهم خواهی کنه تو دولت خوب معلومه فقط دنبال منافع مالی خودشونن و به فکر مردم نیستن و بهترین رئیس جمهور کسی میشه بدون سفارش فقط بر اساس توانمندی تیم خودشو انتخاب کنه و از بالا به پایین پاکسازی اختلاص گران و رشوه گیران کند و ساده ترین و مهمترین کارش ایجاد اشتغال و تهیه مسکن مناسب برای مردم

  • مملی
    0

    بنده خدا حسن همه نوع سمت داشته ولی عصاره شده مرغ کیلویی ۴۰ هزار دلار۳۰ تومن. البته فعلا .همچین میگه توجنگ سمت داشته مثل اینکه همانند چمران توخط مقدم شهید یا جانباز شده . توی پناهگاهی تو تهران یا شمال مدیریت جنگ می کرد که چطور مملکت را به فنا بده

  • سید دانا
    0

    آفرین به این نماینده شجاع امیدوارم بتواند کمک به بر قراری عدالت اجتماعی و اقتصاد باشند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها