نکاتی که باید درمورد نصب سیستم اعلام حریق بدانید

سیستم اعلام حریق سامانه‌ای است که احتمال وقوع آتش را قبل از آنکه خسارات جبران ناپذیری را برای جان و مال افراد به وجود آورد، هشدار می‌دهد.

نکاتی که باید درمورد نصب سیستم اعلام حریق بدانید

این سیستم‌ها دارای انواع مختلفی هستند که هرکدام کاربری منحصر به فردی دارد. اگر قصد خرید و نصب سیستم‌های اعلام حریق برای منازل یا ساختمان‌های خود دارید، ما در این مقاله نکاتی را در مورد این نوع سیستم‌ها بیان می‌کنیم، که شما را بیشتر با این سامانه و کاربردهای آن آشنا می‌کند. اما قبل از بیان این نکات کمی بیشتر در رابطه با این سیستم‌ها بدانیم.

سیستم اعلام حریق چیست و چه کاربردی دارد؟

سیستم اعلام حریق مجموعه‌ای از تجهیزات اعلام حریق است که در همکاری با یکدیگر وقوع آتش را هشدار می‌دهند. اجزای اصلی این سیستم عبارت است از: پنل کنترل اعلام حریق، تجهیزات ورودی یعنی دتکتورها و شستی‌های اعلام حریق و تجهیزات هشداردهنده یعنی آژیرها و فلاشرها. کاربرد اصلی این سیستم در آشکارسازی و اعلام خطر به تمامی ساکنان و افرادی است که در محل حادثه حضور دارند. در ایران نصب و راه‌اندازی این سیستم برای ساختمان‌های بیش از 5 طبقه الزامی است و در صورت عدم نصب مجوز تکمیل پروژه به آن‌ها داده نمی‌شود.

چرا به سیستم اعلام حریق نیاز داریم؟

رشد سرسام‌آور جمعیت، گرم‌شدن زمین و افزایش زندگی شهرنشینی باعث شده‌است جان و مال مردم درمعرض خطرات طبیعی زیادی ازجمله آتش‌سوزی قراربگیرد. فرض کنید در ساختمان چندطبقه‌ای زندگی می‌کنید که افراد بسیاری در آن ساکن هستند و از نظر ایمنی به ساخت و ساز این ساختمان اطمینان کافی ندارید. یا حتی ممکن است برایتان سفری چندماهه پیش‌آید که برای مدت‌زمان طولانی از خانه‌ی خود دور باشید، چطور می‌توانید تضمین کنید که در این زمان خانه‌ی شما سالم می‌ماند؟ آیا با اطمینان خاطر به سفر می‌روید؟ تمامی این مسائل و دلایل گسترده‌ی دیگر از اهمیت وجود یک سیستم اعلام حریق در اماکن، مخصوصا ساختمان‌های پرخطر می‌گوید. زمانی که شما بدانید قراراست تا چند ساعت دیگر آتش‌سوزی بدی رخ‌دهد، تمامی تلاش خود را می‌کنید که جلوی وقوع آن را بگیرید و یا با ترک محل و برداشتن لوازم ضروری خود، خسارات جانی و مالی را به حداقل مقدار ممکن برسانید. حضور به موقع آتش‌نشان‌ها قبل از وقوع آتش تمامی خطرات را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. تمامی این‌ها در گرو آن است که یک سیستم اعلام حریق خوب در ساختمان‌ها نصب شود!

بهترین سیستم اعلام حریق چیست؟

سیستم‌های اعلام حریق توسط کمپانی‌های متفاوتی طراحی و ساخته شده‌اند. تمامی شرکت‌های تولیدی سعی می‌کنند محصولات خود را با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی‌ها و متدهای روز دنیا در این زمینه روانه‌ی بازار کنند و در بازار رقابتی امروز از رقیبان خود پیشی بگیرند. ما در گنجینه‌ پاوان برای تامین بهترین تجهیزات اعلام حریق با بهینه‌ترین قیمت و مطابق نیاز شما، تمام تلاش خود را به کار می‌بریم و از زمانی که شما تصمیم به ایمن‌سازی محیط کار یا زندگی خود می‌گیرید، در تمامی مراحل اعم از مشاوره، طراحی، تامین تجیهزات و اجرای نقشه‌های ایمنی و آتش‌نشانی در کنار شما خواهیم بود.

5 نکته‌ی مهم که باید در مورد نصب سیستم های اعلام حریق بدانید

1. باتوجه به اینکه سیستم‌های اعلام حریق برای تمام مردم دنیا از اهمیت بالایی برخوردارند، باید در حفظ و نگهداری آنها با نهایت دقت عمل کرد. با نصب این سیستم‌ها کار تمام نیست و نباید فکر کنید که تا به اینجا توانسته‌اید امنیت خود و ساختمان را تضمین کنید. باید هرازچندگاهی توسط متخصصین بررسی‌های لازم روی این سیستم‌ها انجام شود تا در صورت بروز هرگونه مشکل، به سرعت، آن مسئله رفع گردد.

2. این سیستم‌ها انواع مختلفی دارد. برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین نوع برای ساختمان، شرکت و موسسه‌ی خود حتما نیاز به مشورت با متخصصان در این زمینه دارید. پس قبل از خرید و نصب این سامانه حتما از کارایی آن نسبت به ساختمان خود اطمینان پیدا کنید.

3. سیستم اعلام حریق کاملا حساس است و نسبت به هر چیزی که احساس خطر را به آن تحمیل کند، واکنش نشان می‌دهد. پس بهتر است که تا جای ممکن از ایجاد هر گونه دود یا حرارت مضمن در ساختمان که موجب بلند شدن آژیر آن می‌شود، خودداری کنید.

4. منبع تغذیه سیستم‌های اعلام حریق، برق است. اما با توجه به اینکه ممکن است در ساعاتی از شبانه روز ساختمان‌ها با قطعی برق مواجه شوند، معمولا منبع دیگری همانند باتری برای سیستم‌های اعلام حریق در نظر گرفته‌اند تا در نبود برق منبع تغذیه‌ای برای این‌گونه سیستم‌ها باشد. بنابراین سعی کنید همواره باتری مناسبی برای آن تهیه نمایید تا در مواقع ضروری، از آن، جهت فعالسازی استفاده نمایید.

5. هشدارها و صدای آژیری که در این سیستم‌ها به کار رفته‌است، متناسب با استانداردهای آتش‌نشانی هر کشوری تهیه و تنظیم شده‌است. بنابراین اگر در سفرهای خود به مناطق و سرزمین‌های دوردست چنین تفاوتی دیدید، اصلا تعجب نکنید و آن را طبق استانداردهای آن کشور بدانید.

خرید و اجرای بهترین سیستم اعلام حریق

برای خرید سیستم اعلام حریق کافی است که در ابتدا از مشاوره‌ی افراد متخصص در این‌زمینه استفاده‌کنید. استانداردهای به‌کار‌رفته در ساخت هریک از انواع این سیستم‌ها متفاوت است. کارشناسان باید ساختمان و منطقه‌ی مورد نظر شما را بررسی کنند و نیازسنجی درستی از آن داشته باشند تا بتوانند بهترین نوع آن را به شما پیشنهاد دهند.

شرکت گنجینه پاوان با تجربه‌ای چند ساله و بهره‌مندی از کارشناسان مجرب به خوبی می‌داند چه نوع سیستم اعلام حریقی را برای نصب در ساختمان شما فراهم آورد. کارشناسان ما پس از یک جلسه بازدید حضوری در محل و بررسی تمامی جوانب، تجهیزات لازم را برای نصب و راه‌اندازی این سیستم با قیمتی مناسب به همراه گارانتی پس از فروش در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. جهت هماهنگی و ارتباط با مشاورین ما می‌توانید اطلاعات خود را از طریق آدرس و پست الکترونیکی که در پایان این صفحه قرار داده شده است، برای ما ارسال نمایید و یا با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

Info@GPavan.com

88558005 9821+

88558580 9821+

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها