افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان گلستان/ تعداد بیماران بدحال بیشتر شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از افزایش موارد ابتلا و بستری و هم چنین تعداد بیماران بدحال کرونایی در استان خبر داد.

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان گلستان/ تعداد بیماران بدحال بیشتر شد

عبدالرضا فاضل ظهر امروز آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان را در جمع خبرنگاران تشریح کرد و اظهار داشت: به رغم اعمال محدودیت‌ها و هشدارهایی که به مردم درخصوص خطر ابتلا به این بیماری داده شده، متأسفانه روند ابتلا به کرونا در استان افزایشی است.

وی گفت: نتیجه اعمال محدودیت‌های دو هفته‌ای، دو تا سه هفته پس از پایان این محدودیت‌ها خود را نشان خواهد داد و امیدواریم با کمک مردم زنجیره انتقال این بیماری را تا حدودی قطع کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه وضعیت شیوع کرونا در گرگان همچنان قرمز است، افزود: علاوه براین در شهرستان‌های آق قلا، بندرترکمن و کلاله نیز وضعیت قرمز را شاهد هستیم. در سایر شهرستان‌ها به غیر از رامیان که در وضعیت زرد قرار دارد، شرایط هشدار و نارنجی داریم.

وی یادآور شد: از اسفندماه پارسال تا کنون 27 هزار و 571 مورد آزمایش کرونا در استان انجام شده که در 11 هزار و 338 مورد جواب آزمایش‌ها مثبت بوده است.

فاضل بیان داشت: در شبانه روز گذشته نیز تعداد بیماران مبتلا و بستری شده در مراکز درمانی استان نیز افزایش پیدا کرده است. ضمن اینکه در این مدت حدود نیمی از افرادی که با علایم کرونا به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند، جواب آزمایش آنان مثبت شد.

وی گفت: تعداد بیماران بدحال نیز افزایش یافته و از مجموع بیمارانی که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، بیشتر از نیمی از آنان شرایط مناسبی ندارند و بدحال هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم چنین با بیان اینکه همچنان تعداد فوتی‌ها در استان دو رقمی است، از مردم خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و برگزار نکردن مراسم‌های دسته جمعی، ضمن مراقبت از خود و خانواده‌شان، از کادر بهداشت و درمان نیز حمایت کنند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها