مدیر برنامه‌ریزی مخازن سدهای سازمان آب و برق استان خبر داد

افزایش ذخایر سدهای خوزستان در بارندگی اخیر / کنترل دو سیلاب در دز و گتوند

مدیر برنامه‌ریزی مخازن سدها و رودخانه‌های سازمان آب و برق خوزستان از افزوده شدن ۲۵۴ میلیون مترمکعب آب به ذخایر سدهای استان خوزستان با بارندگی چند روز اخیر خبر داد.

افزایش ذخایر سدهای خوزستان در بارندگی اخیر / کنترل دو سیلاب در دز و گتوند

علی شریفی در خصوص آخرین وضعیت سدهای خوزستان پس از بارندگی چند روز اخیر اظهار کرد: در بارش‌هایی که از ۳۰ آبان‌ماه تاکنون شاهد بودیم، در مجموع ۲۵۴ میلیون مترمکعب آب به ذخایر سدهای استان خوزستان اضافه شد.

وی افزود: در این بارش‌ها، ۳۶۶ میلیون مترمکعب آب وارد سدهای خوزستان شد و از این میزان، ۲۵۴ میلیون مترمکعب در سدها ذخیره و باقی آن از دریچه سدها رهاسازی شد.

مدیر برنامه‌ریزی مخازن سدها و رودخانه‌های سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر حجم خالی مخازن سدهای استان خوزستان ۹.۹ میلیارد مترمکعب است که برای مهار و کنترل سیلاب‌های احتمالی مناسب است.

شریفی ادامه داد: این میزان فضای خالی برای کنترل سیلاب‌ها تا بهمن‌ماه مناسب است و با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده، جای نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: در حال حاضر در حوضه کارون ۴.۵ میلیارد مترمکعب حجم خالی وجود دارد. در حوضه دز ۱.۷ میلیارد مترمکعب، کرخه ۲.۲ میلیارد مترمکعب و مارون حدود ۷۰۰ میلیون مترمکعب و در سد جره ۱۱۷ میلیون مترمکعب حجم خالی وجود دارد.

مدیر برنامه‌ریزی مخازن سدها و رودخانه‌های سازمان آب و برق خوزستان گفت: در بارندگی‌های اخیر، یک سیلاب با پیک ساعتی ۲ هزار مترمکعب بر ثانیه در سد گتوند مهار و مدیریت شد. یک سیلاب نیز با پیک یک هزار مترمکعب بر ثانیه در سد دز کنترل شد.

منبع: ایسنا

74

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها