نجات 21 قطعه سهره طلایی از دست سودجویان کامیاران

رییس اداره حفاظت محیط زیست کامیاران گفت: مأموران اجرایی در گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت و زیستگاه های طبیعی موفق به شناسایی و دستگیری 4 نفر شکارچی متخلف شدند.

نجات 21 قطعه سهره طلایی از دست سودجویان کامیاران

مهدی رستمی اظهار کرد: 3 نفر از این شکارچیان سابقه دار در زیستگاه های کاشتر از توابع این شهرستان که 21 قطعه سهره طلایی را صید کرده بودند با رصد و اقدام به موقع نیروهای یگان حفاظت دستگیر شدند.
وی ادامه داد: در ادامه این گشت و کنترل در زیستگاه های طا و سرچی یک نفر شکارچی دیگر که یک بطانه سنجاب ایرانی را به دام انداخته بود و در صدد شکار و به دام انداختن تعداد دیگری از سنجاب ها بود با هوشیاری این محیط بانان دستگیر شد.

وی تصریح کرد: از این شکارچیان علاوه بر 21 قطعه سهره طلایی و یک بطانه سنجاب، 2 رشته تور صید پرندگان و 3 عدد قفس فلزی کشف و توقیف شد و موارد فوق توسط واحد حقوقی صورت جلسه و شکارچیان غیر مجاز نیز برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
رستمی خاطرنشان کرد: سهره ها و سنجاب توسط دامپزشک معاینه شدند و بعد از اطمینان از سلامت جسمی آنان، در زیستگاه های مناطق تحت مدیریت رها سازی و به دامان طبیعت بازگردانده شدند.
شهرستان کامیاران در جنوب استان کردستان قراردارد و دارای اکوسیستم ها، زیستگاه‌ها و مناطق با پتانسیل بالا می باشد که نمونه بارز آن منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان است که گونه های جانوری و گیاهی فراوانی را در خود جای داده است، کل و بز، خرس قهوه ای، پلنگ، جوجه تیغی، سمندر خال زردکوهستانی، عقاب طلایی از گونه های شاخص جانوری و انواع پرندگان، آبزیان و خزندگان از گونه های دیگر جانوری این شهرستان است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها