انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل امور زنان و خانواده استانداری و کانون وکلای دادگستری خوزستان

زینب پارسافخر افزود: طبق بررسی‌های انجام شده یکی از موارد مهمی که گریبان گیر زنانی در مسائل حقوقی شده عدم اطلاع و شناخت آن‌ها از قانون می‌باشد.

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل امور زنان و خانواده استانداری و کانون وکلای دادگستری خوزستان

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل امور زنان و خانواده استانداری وکانون وکلای دادگستری خوزستان
ظهر امروز (سه شنبه ۴ آذر) تفاهم نامه ی همکاری بین اداره کل امور زنان و خانواده استانداری خوزستان و کانون وکلای دادگستری استان با هدف ارائه آموزش های حقوقی وخدمات حمایتی ویژه زنان؛کودکان وخانواده ها منعقد شد.

سرپرست اداره کل امور زنان وخانواده استانداری خوزستان در جلسه انعقاد این تفاهم نامه ، با بیان اینکه این کانون وکلا، نهادی مدنی است که همواره به دنبال مدنیت و اخلاق مدنی بوده، اظهار کرد: ما جهت آگاه سازی شهروندان به ویژه زنان و خانواده‌ها در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و سایر موارد حقوقی زنان و خانواده ها که آن‌ها را براثر عدم اطلاع و عدم آموزش لازم در مسائل حقوقی مبتلا می‌کند، نیازمند همراهی تخصصی این کانون هستیم.

زینب پارسافخر افزود: طبق بررسی‌های انجام شده یکی از موارد مهمی که گریبان گیر زنانی در مسائل حقوقی شده عدم اطلاع و شناخت آن‌ها از قانون می‌باشد.

وی افزود: ما باید زمینه و بسترهای لازم را برای ارائه آموزش های حقوقی به زنان و خانواده ها فراهم کنیم.

مشاور استاندار خوزستان با تاکید براینکه باید ورود بهتری در آموزش مسائل حقوقی برای جامعه هدف (زنان و خانواده) خود داشته باشیم، تصریح کرد: در همین راستا کانون وکلا را برای همکاری بسیار مناسب دیدیم چرا که همیشه به طور مستقیم با زنان آسیب دیده و خانواده ها در جریان رسیدگی به امورات حقوقی مواجه هستند و همچنین همیشه دغدغه انتقال و هدایت مطالبات زنان را برای اصلاح برخی قوانین و بیشتر شدن بسته های حمایتی و حاکمیتی برای موکلان خود داشته اند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خوزستان تاکید کرد:لازم است در جهت آگاه سازی زنان نسبت به حقوق شهروندی و مسائل حقوقی خودشان تلاش بیشتری کنیم.

وی این موضوعات را رسالتی برای مجموعه ی کاری خود که باید تخصصی پیش برود، برشمرد و بیان کرد: به همین منظور این تفاهم نامه منعقد می شود و مواردی که در تفاهم نامه بیشتر به آن اهمیت داده شده موضوع آموزش است تا بتوانیم در مسائل آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کنیم.

این مقام مسئول افزود: اگر در زمینه پیشگیری ؛آگاهی های حقوقی لازم به جامعه هدف (زنان و خانواده) آموزش داده شود، باعث کم شدن بار هزینه ها برای دولت و همچنین کمتر شدن بزه‌ها، ناهنجاری‌ها و پرونده‌های حقوقی در جامعه می‌شود.

وی با عنوان اینکه کانون از ظرفیت بسیار خوبی از جمله وکیل معاضدتی برخوردار است، ابراز کرد: وکیل معاضدتی یا داوطلب یکی از بندهای مهم این تفاهم نامه می‌باشد به این صورت که مواردی را که معرفی می‌کنیم، وکیل داوطلب در اختیار آن زنان قرار می‌گیرد؛ به طور مثال زنانی هستندکه به دلیل مشکلات مالی برای استیفای حقوق خود با مشکل مواجه می‌شوند که این بند از تفاهم‌نامه می‌تواند حل مشکل آن‌ها کمک نماید به همین جهت از بندهای حائز اهمیت در تفاهم نامه برای ما می باشد.

وی از دیگر بندهای مهم این تفاهم نامه به برگزاری کارگاه‌ها و کلاس ها برای افراد تاثیرگذار در جامعه هدف اشاره کرد و گفت: به این صورت که افراد تاثیر گذار مانند مشاوران زنان در فرمانداری‌ها و دستگاه‌ها را مورد آموزش قرار می‌دهیم و آن‌ها اطلاعات و آموزش‌های حقوقی را به زیر مجموعه های خود می‌دهند.

وی با اشاره به موضوعات این تفاهم نامه عنوان کرد: برنامه ریزی و اجرایی سازی برنامه های کلی به ویژه برای زنان آسیب پذیر و آسیب دیده در استان که ما براساس برنامه‌های کلی آن ها را با جزییات در نظر می‌گیریم و با مشخص کردن گروه هدف آن ها را اجرایی می‌نماییم.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی‌های مشترک برای برگزاری سمینارها و دوره های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت،برگزاری دوره‌های آموزشی نیز از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

پارسا فخر تشریح کرد: مشارکت و همکاری در تهیه، تنظیم و انتشار دستورالعمل‌ها، برنامه‌ها و متون آموزشی در خصوص پیش بینی مقابله با آسیب هایی که زنان بر اثر عدم آگاهی های حقوقی در معرض آن قرار گرفتند،مشارکت و پشتیبانی علمی رسانه‌ای در برگزاری سمینارها، کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی علمی(حقوقی) و فرهنگی و آموزشی مشترک از جمله موضوعات دیگر این تفاهم نامه می‌باشد.

وی در پایان به تعهدات اداره کل امور زنان و خانواده استانداری خوزستان پرداخت و بیان کرد: بررسی پیشنهادات و مشارکت در اجرای سمینارهای آمورشی کانون وکلا و اعلام نتایج، بازخورد و اثربخشی آن‌ها به کانون، همکاری در برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای ارتقا کارشناسان معرفی شده، مشارکت و پشتیبانی علمی، اجرایی و رسانه ای در برگزاری سمینارها، کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی(حقوقی)، علمی، فرهنگی و آموزشی به صورت مشترک، اعلام نیاز وکیل معاضدتی جهت مشاوره حقوقی به زنان آسیب پذیر و آسیب دیده، مشارکت و همکاری در انتشار و در دسترس قرار دادن عمومی دستورالعمل‌ها، راهکارها و متون آموزشی مربوطه از موارد تعهدات اداره کل امور زنان و خانواده استانداری خوزستان می‌باشد.

خاطرنشان می شود مدت زمان این تفاهم نامه یک ساله می‌باشد که آغاز آن امروز است.

74

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها