مشمولان وام یک‌میلیونی تعطیلات کرونایی چه کسانی هستند؟

با اعلام خبر پرداخت وام یک میلیون تومانی از طرف رئیس جمهور این پرسش مطرح می‌شود که وام مذکور شامل کدام اقشار می‌شود؟

مشمولان وام یک‌میلیونی تعطیلات کرونایی چه کسانی هستند؟

رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا روز شنبه در جلسه این ستاد با اشاره به آغاز طرح جامع مقابله با کرونا از اول آذرماه گفت: امروز مصوب شد که برای نزدیک به ۳۰ میلیون نفر تا پایان سال در هر ماه، ۱۰۰ هزار تومان بلاعوض بدهیم و هم برای ۱۰ میلیون خانوار وام یک میلیون تومانی در نظر گیریم. همچنین برخی موارد حمایتی دیگر نیز وجود دارد.

در ادامه رئیس کل بانک مرکزی نیز در توضیح مشمولان دریافت وام یک میلیون تومانی تصریح کرد: پرداخت وام قرض‌الحسنه یک میلیونی به حدود ۱۰میلیون سرپرست خانوار که درآمد ثابت ندارند از محل همان اعتبارات ۷۵ هزار میلیارد تومانی اختصاصی نظام بانکی برای مقابله با آثار کرونا است. برای حفظ ثبات مالی و جلوگیری از انحراف از هدف تورمی، علی‌رغم نیاز به منابع مالی جهت تأمین نیازهای معیشتی مردم، بانک مرکزی چاره‌ای جز ادامه سیاست‌های انضباطی خود و عدم انبساط جدید پولی ندارد.

وام یک‌میلیونی کرونا به کارگران و اقشار حقوق بگیر پرداخت نمی شود

بر اساس گفته‌های رئیس جمهور این وام به یارانه بگیرانی تعلق می‌گیرد که حقوق بگیر دولت نیستند و حقوق ثابت نیز ندارند. بر این اساس اقشار کارگر بخش خصوصی نیز با وجود آن که بخش گسترده‌ای از آنها در دو هفته تعطیلی کار خود را از دست می‌دهند و ممکن است کارفرمای بخش خصوصی از پرداخت دستمزد آنها در این دو هفته خودداری کند، شامل این وام نمی‌شوند.

همچنین بر اساس اطلاعیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمامی افرادی که در نوبت قبل، وام کرونای معیشتی دریافت کرده‌اند و درآمد ثابت ندارند، می‌توانند متقاضی دریافت وام یک میلیون تومانی باشند، افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت های دولتی یا نهادها عمومی غیر دولتی، بازنشستگان، بیمه‌پرداز سازمان تامین اجتماعی یا سایر صندوق‌های بازنشستگی شامل این طرح نمی‌شوند.

منبع: آنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • محمدی
    0

    اخه یکی بگه این وام ها چه دردی از مردم دوا میکنه

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      ریس جمهور خجالت بکش با این حال وروز

  • متفاوت
    0

    توعکس ببینید پولها چه قشنگ لوله شده اند،کیف کنید.

  • ازادی وطن
    0

    نه وام نه یارانه نه میعیشتی نه ماهی نه تورماهی گیری فقط پول فروش نفت گاز معادن طلانقره مس وووووو بین تک تک مردم بطور مساوی تقسیم شود کافیه

  • احمد
    0

    فقط حقوق بگیرها رو معاف کنید نه اعضای خانواده اش رو خیلی حقوق بگیرهای خانم کوچکترین کمکی برای امرارمعاش خانواده نمیکنن وفقط خرج خودشان میکنن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها