مدیرکل بهزیستی مازندران:

خشونت خانگی، ۲۰ بانوی مازندرانی را روانه خانه امن کرد

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت که در نیمه اول امسال ۲۰ زن در این استان به خاطر قرار گرفتن در معرض خشونت خانگی و برای مصون ماندن از خشونت‌ورزی در خانه‌های امن اسکان داده شدند.

خشونت خانگی، ۲۰ بانوی مازندرانی را روانه خانه امن کرد

دکتر فرزاد گوهردهی افزود که در این مدت در مجموع ۶۲۰ زن در استان تحت خشونت خانگی یا آسیب های اجتماعی قرار گرفتند که از این تعداد ۲۰ نفر از زنان و دخترانی که خشونت جسمی، روانی یا جنسی دیدند ، به دلیل عدم امنیت جانی و نداشتن سرپناه به خانه های امن انتقال یافتند تا اقدامات اساسی برای توانمندسازی آنان صورت گیرد.

وی گفت : سازمان بهزیستی برای کنترل و کاهش خشونت های علیه زنان از جمله خشونت خانگی و حل مسائل و مشکلات زنان خشونت دیده و توانمندسازی آنان، اقدام به راه اندازی برنامه اورژانس اجتماعی، خانه امن، خانه سلامت و مرکز بازپروری زنان آسیب دیده اجتماعی کرده است.

گوهردهی از فعالیت ۱۸ مرکز اورژانس اجتماعی در استان خبر داد و افزود : علاوه بر این مراکز خانه امن، خانه سلامت و مرکز بازپروری زنان آسیب دیده اجتماعی در شهرستان ساری و آمل مشغول فعالیت است و در آنها خدمات تخصصی مانند روان شناسی، مددکاری، روان پزشکی و حقوقی به زنان خشونت دیده ارائه و پناه گاهی برای مصون ماندنشان از خطرات و پیامدهای مشکل تدارک دیده می شود.

این مسئول افزایش حمایت قانونی از زنان ، افزایش آگاهی خانواده در راستای ارتباط مناسب با دختران و زنان ، توجه ویژه در مدارس به ارائه مشاوره برای دانش آموزان و خانواده ها ، برگزاری کارگاه های آموزشی در خصوص حقوق دختران و زنان در دانشگاه ها را از جمله راهکارهای کاهش خشونت ورزی علیه زنان برشمرد و از شهروندان مازندرانی خواست تا در صورت مشاهده هرگونه خشونت علیه زنان و دختران مراتب را با خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی اطلاع دهند.

وی ارائه خدمات مددکاری اجتماعی از قبیل آموزش اقدامات محافظت کننده، حمایت یابی، اشتغال و تدریس ، ارائه خدمات روان شناختی از قبیل آموزش مهارت های زندگی، خانواده درمانی، درمان های شناختی رفتاری ، انجام طرح پژوهشی با عنوان تجارب زیستی زنان آسیب دیده به منظور بررسی علل خشونت علیه زنان را از جمله اقدامات بهزیستی مازندران برای کاستن از خشونت علیه زنان برشمرد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها