زیارت از دور حرم رضوی در سالروز میلاد امام حسن عسکری(ع)

 دلدادگان اهل‌بیت، همزمان با محدودیتهای کرونایی در سالگرد ولادت امام حسن عسکری (ع) از طریق فضای مجازی با حرم امام رضا (ع) ارتباط برقرار و از راه‌دور به ولی‌نعمتمان ابراز ارادت و عرض تبریک می گوییم.

زیارت از دور حرم رضوی در سالروز میلاد امام حسن عسکری(ع)

همچنین خادمان مخلص نقارخانه حرم مطهر رضوی در مناسبت مسعود هشتم ربیع‌الثانی سالروز ولادت فرخنده یازدهمین اختر تابناک آسمان درخشان امات و ولایت، علاوه بر روال نواختن همه روزه هنگامه طلوع خورشید امروز دو مرتبه پیش از اذان ظهر به مناسبت این میلاد خجسته در نقاره‌های شادی را نواختند.

از آنجا که حضور زائران و مجاوران به صورت گسترده در حرم مطهر رضوی به دلیل محدودیتهای ناشی از شیوع کرونا میسر نبود، آنان جشن میلاد امام حسن عسکری (ع) شامل مولودی خوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و سخنرانی کارشناسان مذهبی را به صورت زنده از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی آستان قدس رضوی یا از طریق زیارت نیابتی توسط خادمان حرم رضوی دنبال کردند.

در سالروز میلاد امام حسن عسکری (ع) جشن میلاد آن امام همام در رواق امام خمینی (ه) نیز از طریق شبکه استانی خراسان رضوی و شبکه قرآن به صورت زنده پخش شد.

مجاوران در این روز از طریق تماس تلفنی با شماره ۴۸۸۸۸ و زائران سایر شهرها از طریق تماس تلفنی با شماره ۰۵۱۴۸۸۸۸ می توانستند به طور مستقیم با روضه منوره رضوی ارتباط گرفته و آنجا را زیارت کنند.

علاوه بر اینها کتابهای ارزشمندی درباره امام حسن عسکری که در موزه و کتابخانه آستان قدس رضوی واقع در حرم موجود است در سالروز میلاد آن امام همام در معرض بازدید علاقه مندان قرار گرفت.

مرکز نسخ خطی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی نسخ خطی جالبی از امام حسن عسکری در اختیار دارد که مهمترین آنها شامل تفاسیر قرآن املا شده از سوی امام یازدهم به شاگردانشان و نامه ایشان به پدر شیخ صدوق است.

توقیع یا نامۀ امام حسن عسکری(ع) و وصیت ‌نامه ایشان از دیگر نفایس گنجینه رضوی است که قدمت برخی از این آثار به قرن دهم هجری می‌رسد.

از نفیس‌ ترین نسخه‌های منسوب به امام حسن عسکری(ع) در مرکز مخطوطات کتابخانه آستان قدس رضوی، تفسیر قرآن است که امام(ع) املای آن را در مدت هفت سال به دو تن از شاگردانشان به نامهای «ابویعقوب یوسف بن محمد» و «ابی الحسن علی بن محمد» سپردند.

دو نسخه دیگر از تفسیر قرآن توسط امام حسن عسکری(ع) یکی به روایت ابن بابویه مربوط به قرن چهارم هجری و دیگری به روایت علی بن حسن زواری (۹۶۸ قمری) با عنوان «آثار الأخیار» به فارسی ترجمه شده که در گنجینه رضوی نگهداری می‌شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها