غربالگری روزانه ۱۴۰ خانوار توسط هر تیم غربالگری کرونا در گیلان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از همکاری ۲۰۰ تیم سه نفره در خصوص غربالگری کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در سطح گیلان خبر داد و گفت: ظرفیت کاری این تیم ها ۱۴۰ خانوار در روز است.

غربالگری روزانه ۱۴۰ خانوار توسط هر تیم غربالگری کرونا در گیلان

دکتر آبتین حیدرزاده در جمع خبرنگاران با اشاره به دستوالعمل گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا (طرح شهید حاج قاسم سلیمانی)، برنامه ریزی، سازماندهی، مدیریت و هدایت تیم های عملیاتی، آموزش تیم های عملیاتی، استفاده از وسایل حفاظت فردی، ثبت و گزارش دهی فعالیت ها، نظارت و پایش، بودجه و اعتبارات، آموزش و تبلیغات عمومی و بهره گیری از ظرفیت برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت را از مهم ترین الزامات آماده سازی تیم های عملیاتی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی اقدامات محله محور در سه حیطه حمایت، مراقبت و نظارت به صورت مشارکتی با بسیج مستضعفان و سایر سازمان ها انجام می گیرد، افزود: اقدامات فنی با مسئولیت حوزه بهداشت و اقدامات پشتیبانی و حمایتی، با مسئولیت بسیج انجام خواهد گرفت.

حیدرزاده در ادامه از همکاری ۲۰۰ تیم سه نفره در خصوص غربالگری کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در سطح گیلان خبر داد و گفت: این تیم ها در سطح استان، در محلات و درب تک تک خانوارها به‌ منظور تب سنجی و سنج اکسیژن خون به ‌صورت سازمان‌ یافته حضور خواهند یافت و اگر فردی علائمی داشته باشد، مورد بررسی قرار می دهند.

وی با بیان اینکه ظرفیت کاری این تیم ها ۱۴۰ خانوار در روز است، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بسیج و استفاده از نیروهای این رده مردمی به منظور تأمین سفیران سلامت در راستای طرح شهید سلیمانی خانوارهای که سفیر سلامت ندارند شناسایی شده و فرم های سفیر سلامت جهت ثبت نام در اختیار آنها قرار می گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایام ضمن تشریح فرایند اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی، گفت: نیروهای هلال احمر در این بازدیدها همگام با واحدهای بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی گیلان ابتدا در رشت و سپس در شهرستان های تابعه استان توزیع خواهند شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها