توافق چهارجانبه برای ورود گردشگران عرب حوزه خلیج فارس به مسجدالاقصی

یک روزنامه عبری‌زبان از توافق چهارجانبه اردن، امارات، بحرین و تشکیلات خودگردان فلسطین برای ورود گردشگران کشورهایی که توافق صلح با رژیم صهیونیستی امضا کرده‌اند، به مسجدالاقصی خبر داد.

توافق چهارجانبه برای ورود گردشگران عرب حوزه خلیج فارس به مسجدالاقصی

به گزارش خبر فوری ، روزنامه "یسرائیل هیوم" در گزارشی اعلام کرد، گردشگرانی از امارات و بحرین که وارد اراضی اشغالی می‌شوند و مایلند از مسجد الاقصی بازدید کنند از طریق گذرگاه‌های اردن و فلسطین وارد این اراضی خواهند شد. هشت گذرگاه که مسلمانان از آن استفاده می‌کنند و باب المغاربه برای یهود و گردشگران وجود دارد.

در دیدار هفته گذشته بین نمایندگان امارات، بحرین، اردن و تشکیلات خودگردان فلسطین با این مسئله توافق شد. این توافق بعد از آن صورت گرفت که درگیری‌هایی میان مسئولان اوقاف و شهروندان اماراتی که اخیرا از مسجد الاقصی بازدید کردند، رخ داد.

این شهروندان در معرض دشنام قرار گرفتند و اکنون اماراتی‌ها نگران حملات از سوی فلسطینی‌ها هستند. توافق جدید امنیت زائران کشورهای اسلامی در مسجدالاقصی را تضمین می‌کند اما فلسطینی‌ها را مجبور می‌کند که عادی‌سازی روابط را به رسمیت بشناسند.

یک منبع آگاه اعلام کرد، این پیامی برای جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا است مبنی بر اینکه فلسطینی‌ها مخالف صلح نیستند.

این روزنامه نوشت: مانع اخیری که در سفر گردشگران اسرائیلی به امارات ایجاد شده بود، برداشته شد و وزارت خارجه در تل‌آویو و ابوظبی دوشنبه توافق کردند که اسرائیلی‌ها طی چند روز آتی بتوانند به دبی سفر کنند. در ماه آتی میلادی حدود ۲۵۰ پرواز از تل‌آویو به دبی و نه ابوظبی خواهیم داشت.

پیشتر با نظارت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا توافق‌های عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و امارات، بحرین و سودان امضا شد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها