نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات بازار و افکار عمومی ایپسوس نشان داد:

27 درصد از مردم جهان معتقدند ایران طی یک دهه آینده، تأثیر مثبتی بر امور جهانی خواهد داشت

نتایج نظرسنجی نشان می دهد 27 درصد از شهروندان در 28 کشور جهان معتقدند کشور ایران طی دهه آینده تاثیر مثبتی بر امور جهانی خواهد داشت. این رقم در سال 2019 برابر با 25 درصد بوده است که الان 2 درصد رشد را نشان می دهد.

27 درصد از مردم جهان معتقدند ایران طی یک دهه آینده، تأثیر مثبتی بر امور جهانی خواهد داشت

آخرین نظرسنجی مرکز تحقیقات بازار و افکار عمومی ایپسوس با اندازه نمونه 21104 نفر از شهروندان بین 16 تا 74 سال در 28 کشور جهان (مکزیک، هند، چین، پرو، کلمبیا، آفریقای جنوبی، اسپانیا، ترکیه، ایالات متحده امریکا، ایتالیا، ژاپن، بلژیک، فرانسه، انگلستان، هلند، روسیه، آرژانتین، مالزی، لهستان، عربستان سعودی، کانادا، کره جنوبی، سوئد، برزیل و ...) در تاریخ 21 آگوست تا 4 سپتامبر 2020 اجرا شده است.

از هر 10 شهروند، 8 نفر معتقدند کانادا طی یک دهه آینده تأثیر مثبتی بر امور جهانی خواهد داشت

نتایج نظرسنجی نشان می دهد، 42 درصد از شهروندان در 28 کشور معتقدند، کشور چین در دهه آینده تأثیر مثبتی بر امور جهانی خواهد داشت. این رقم در سال 2017 میلادی برابر با 58 درصد و در سال 2019 میلادی 53 درصد گزارش شده است. بیشترین نگاه مثبت به کشور چین در بین شهروندان روسیه (81 درصد)، مکزیک (72 درصد) و عربستان (65 درصد) و در مقابل بدترین نگاه در خصوص نقش آفرینی مثبت چین در یک دهه آینده به شهروندان کشورهای انگلستان (21 درصد)، کانادا (21 درصد) و ایالات متحده امریکا (24 درصد) مربوط است.

در سال 2016 و در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، 64 درصد معتقد بودند که کشور امریکا سهم و تأثیر مثبتی بر جهان طی یک دهه آینده خواهد داشت. این رقم پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ در سال 2017 به 55 درصد و اکنون به 50 درصد کاهش یافته است.

نتایج جالب توجه این است، 81 درصد از شهروندان در 28 کشور اشاره شده، کانادا را به عنوان مهمترین کشوری که در یک دهه آینده تأثیر مثبتی بر امور جهانی خواهد داشت، بیان کرده اند. آلمان با 78 درصد، فرانسه با 70 درصد، انگلستان با 66 درصد، هند با 50 درصد، روسیه با 46 درصد و عربستان با 42 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

نتایج نظرسنجی نشان می دهد 27 درصد از شهروندان در 28 کشور جهان معتقدند کشور ایران طی دهه آینده تاثیر مثبتی بر امور جهانی خواهد داشت. این رقم در سال 2019 برابر با 25 درصد بوده است که الان 2 درصد رشد را نشان می دهد.

علاوه بر کشورها، سازمان­ ها و نهادهای بین المللی تاثیرگذار در این نظرسنجی از شهروندان مورد پرسش قرار گرفته است. 70 درصد از شهروندان اتحادیه اروپا، 69 درصد سازمان ملل، 61 درصد بانک جهانی، 60 درصد ناتو و 59 درصد صندوق بین المللی پول را جزء سازمان ها و نهادهایی می دانند که در یک دهه آینده نقش مثبتی را در عرصه جهانی ایفا خواهند کرد.

78 درصد از شهروندان، پاندمی شیوع بیماری را مهمترین تهدید و نگرانی خود طی 12 ماه آینده اعلام کردند

نتایج نظرسنجی ایپسوس نشان می دهد، 78 از شهروندان ساکن در 28 کشور، شیوع بیماری را مهمترین تهدید در کشورشان طی 12 ماه آینده می دانند. هک و نفوذ به اطلاعات شخصی با اهداف جاسوسی و اخاذی با 74 درصد، حمله شیمیایی یا اتمی در جهان با 67 درصد، حوادث و بلایای طبیعی با 65 درصد، به خطر افتادن امنیت خود فرد یا یکی از اعضای خانواده با 61 درصد، بروز خشونت و درگیری بین گروه های مختلف قومی و اقلیت ها با 61 درصد، حملات تروریستی با 58 درصد و جنگ و حمله نظامی بین کشورها با 43 درصد جزء مهمترین تهدیدها و نگرانی هایی است که شهروندان با آن درگیر هستند.

نتایج نظرسنجی نشان می دهد، 53 درصد از شهروندان به توانمندی حکومت در کنترل اپیدمی بیماری و حفاظت از شهروندان اعتماد دارند. همچنین فقط 45 درصد از شهروندان معتقدند که حکومت شهروندان را در مقابل حملات سایبری و نفوذ به اطلاعات شخصی حفظ و حمایت می کند.

منبع: ایسپا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ایران
    0

    اگر افرادی متعهد وباخداوانقلابی ودلسوز سرکار بیان ۲۷درصد ۸۰درصد خواهدشد درود برمردم ومملکت باغیرت وصبور ایران خداوند شما را حفظ کندبحق این شب عزیز ومبارک یامهدی ادرکنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها