افزایش 26 درصدی جوجه‌ریزی در کرمانشاه

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از افزایش 26 درصدی جوجه‌ریزی در کرمانشاه در آبان ماه نسبت به ماه قبل از آن خبر داد.

افزایش 26 درصدی جوجه‌ریزی در کرمانشاه

بهرام خانی در جلسه امروز کارگروه تنظیم بازار کرمانشاه با اشاره به روند مناسب جوجه‌ریزی در آبان ماه که در کرمانشاه صورت گرفته، اظهار کرد: میزان جوجه‌ریزی در آبان ماه دو میلیون و 529 هزار قطعه بوده که نسبت به آبان سال گذشته هشت درصد و نبست به ماه قبل( مهر ماه امسال) 26 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در آذرماه نیز با وجود گذشته فقط سه روز از این ماه تا کنون نزدیک به 221 هزار قطعه جوجه‌ریزی داشتیم که نوید تولید مناسب مرغ را می‌دهد.

به گفته معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کرمانشاه، این میزان جوجه‌ریزی طی آبان و آذر در شرایطی صورت گرفته که کف جوجه‌ریزی ماهیانه مورد نیاز استان دو میلیون و 300 هزار قطعه است.

وی همچنین قیمت کنونی هر کیلو مرغ درب مرغداری را 23 تا 25 هزار تومان علام کرد و تاکید کرد: این رقم برای سراسر کشور و بسته به نحوه جوجه ریزی در استان‌ها متغییر است.

خانی اشاره‌ای هم به وضعیت تامین نهاده‎های دامی مورد نیاز مرغداران داشت و عنوان کرد: در آبان ماه نیاز ذرت مرغداران استان 6900 تن و نیاز سویای آنها نزدیک به 3500 تن بود که از این میزان 3700 تن ذرت و 1400 تن سویا معادل نزدیک به 45 درصد تامین و در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تامین نهاده‌های دامی از ابتدای آبان ماه امسال به صورت سیستمی صورت می‌گیرد و دیگر روند آن دستی نیست، گفت: تدابیر لازم برای تامین نهاده مورد نیاز مرغداران در پنج ماه آینده نیز انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کرمانشاه همچنین از افزایش قیمت شیر خام درب گاوداری هم خبر داد که برای شیر با 3.2 درصد چربی به کیلویی 4500 تومان رسیده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها