بیش از ۲۰۰ تن در اعتراضات روز یکشنبه بلاروس بازداشت شدند

فعالان حقوق بشر اعلام کردند، پلیس بلاروس بیش از ۲۰۰ تن را در جریان اعتراضات روز یکشنبه در بلاروس بازداشت کرد.

بیش از ۲۰۰ تن در اعتراضات روز یکشنبه بلاروس بازداشت شدند

چندین رسانه بلاروسی گزارش دادند که هزاران تن در اعتراضات روز یکشنبه به خیابان‌های مینسک آمدند و پلیس برای متفرق کردن آنها متوسل به استفاده از نارنجک‌های گیج‌کننده شد.

گروه حقوق بشری "وسنا ۹۶" (Vesna-۹۶) اعلام کرد، تاکنون ۲۰۵ تن بازداشت شده‌اند.

وزارت کشور بلاروس اواخر روز یکشنبه این بازداشت‌ها را بدون ارائه هیچ گونه تعدادی تایید کرد و گفت: بازداشت‌شدگان نظم عمومی را برهم زده بودند و در برابر نیروهای پلیس مقاومت کرده بودند.

مخالفان الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس به دنبال انتخابات ریاست جمهوری جنجالی اوت سال جاری میلادی اعتراضات منظمی برگزار کرده‌اند. آنها لوکاشنکو را به تقلب در انتخابات برای بسط دادن سلطه ۲۶ ساله خود بر قدرت متهم کرده‌اند. این در حالی است که لوکاشنکو تقلب در انتخابات را رد می‌کند و از استعفا امتناع کرده است.

سازمان‌دهندگان اعتراضات این هفته از مردم خواستند پیش از تشکیل گروه‌های بزرگ‌تر در چندین نقطه مختلف سراسر مینسک تجمع کنند تا کنترل جمعیت را برای نیروهای پلیس دشوارتر سازند.

به دنبال مرگ "رومن بوندارنکو"، یک معترض ۳۱ ساله در اوایل ماه جاری میلادی راهپیمایی‌های خیابانی جان تازه‌ای گرفت. به گفته معترضان، بوندارنکو پس از آنکه مورد ضرب و شتم شدید نیروهای امنیتی قرار گرفت در بیمارستان جان باخت.

این در حالی است که وزارت کشور بلاروس مسئولیت مرگ بوندارنکو را به عهده نگرفته و تاکید دارد که وی در جریان درگیری با غیرنظامیان کشته شده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمود
    0

    فکر کردم کشته شدند .یا از طرف سر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها