تایوان از سفر یک "مقام آمریکایی" به این جزیره خبر داد

وزارت امور خارجه تایوان اعلام داشت، یک مقام آمریکایی وارد این جزیره شده و توجیه کرد که جزئیات مربوط به این سفر را با توجه به این که علنی نشده‌اند، نمی‌تواند ارائه کند.

تایوان از سفر یک "مقام آمریکایی" به این جزیره خبر داد

پیشتر زمانی که آلکس ایزار، وزیر بهداشت آمریکا در ماه اوت و بعد از کیت کراچ، معاون وزیرامور خارجه آمریکا در ماه سپتامبر به تایوان سفر کردند چین واکنشی خشمگینانه به این اتفاق نشان داده و جنگنده‌هایش را هر بار به نزدیکی این جزیره اعزام کرد.

دولت دونالد ترامپ حمایت کشورش از تایوان را از جمله با فروش‌های تسلیحاتی جدید افزایش داده و این سبب به صدا در آمدن زنگ خطر برای چین شده است.

وزارت امور خارجه تایوان در بیانیه کوتاهی اعلام کرد، تعاملات مکرری با آمریکا وجود داشته و "ما از سفر مقام آمریکایی استقبال می‌کنیم".

در ادامه این بیانیه آمده است: اما از آنجا که برنامه این سفر علنی نشده، بر مبنای اعتماد دوجانبه میان تایوان و آمریکا، وزارت امور خارجه توضیح یا اظهارنظر بیشتری ندارد.

این وزارتخانه با این حال در بیانیه جداگانه‌ای اعلام داشت، این گزارش رسانه‌های تایوانی درباره این که هیاتی تحت رهبری جینا هاسپل، رئیس سازمان سیا وارد این جزیره شده‌اند نادرست بوده و هاسپل هیچ برنامه‌ای برای آمدن به آنجا ندارد.

سفارت غیررسمی آمریکا در تایپه نیز از اظهار نظر خودداری کرد.

آمریکا همچون اکثر کشورها روابط دیپلماتیک رسمی با تایوان ندارد اما مهمترین حامی بین المللی و تامین کننده سلاح این جزیره به حساب می‌آید. چند روز پیش نخست وزیر تایوان گفته بود که اندرو ویلر، رئیس آژانس حفاظت محیط زیست دولت آمریکا که مقامی در سطح کابینه این کشور است قرار است به تایوان سفر کند. رسانه‌های آمریکایی سفر او را در ماه آینده میلادی محتمل دانستند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها