قانونگذاران فرانسوی خواستار شدند:

با کسانی که خود را با جامعه فرانسه وفق نمی‌دهند، برخورد شود

قانونگذاران فرانسوی خواستار آن شدند که در این کشور تدابیر سفت و سخت‌تری برای مجازات کسانی که از وفق دادن خود با جامعه این کشور خودداری می‌کنند وضع شود.

با کسانی که خود را با جامعه فرانسه وفق نمی‌دهند، برخورد شود

اخیرا گزارش شد که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه با مقامهای شورای دین اسلام در این کشور دیدار کرده و خواستار آن شده که یک منشور از ارزشهایی که باید در این کشور مورد احترام قرار بگیرند، تهیه شود.

ژان لین لاکاپل، یک نماینده فرانسوی پارلمان اروپا به اسپوتنیک گفت، مقامهای فرانسوی باید تبعاتی را برای کسانی که از وفق دادن خود خودداری کرده یا از احترام به فرهنگ فرانسوی سرباز می‌زنند، از جمله افرادی که نامشان در فهرست تهدیدات امنیتی بالقوه موسوم به فهرست Fiche S قرار دارد، وضع کنند.

این فهرست امنیتی نام کسانی را که در آن قرار گرفته باشند به عنوان تهدیدی جدی برای امنیت ملی معرفی کرده و اجازه به تجسس و نظارت علیه آنها می‌دهد.

لاکاپل ادامه داد: اگر این اشخاص خارجی باشند باید دیپورت شوند. اگر آنها دو ملیتی باشند باید از ملیت فرانسوی خود محروم شده و دیپورت شوند. اگر آنها فرانسوی باشند باید جوری تحت نظر باشند که دو هدف برآورده شود؛ پیشگیری از حملات تروریستی (از طریق تقویت قابلیتهای امنیت داخلی) و جدا ساختن آنها از زمینه‌های مستعد رادیکال سازی.

همچنین ژان لوک ملانشون، رهبر یک حزب سیاسی چپ افراطی فرانسه نیز در توئیتر نوشت: هدف تروریسم اسلامگرا چیست؟ ایجاد ترس و شکاف. آن به دنبال جدا ساختن مسلمانان از مابقی جمعیت برای کشاندن آنها زیر قدرت سیاسی خود است. تروریستها باید بدانند ما را نمی‌ترسانند و به هدفشان دست نخواهند یافت.

ژان پل گارو، یک عضم دیگر پارلمان اروپا به اینکه زندانهای فرانسه مکان مناسبی برای افراطگری شده‌اند، اشاره کرده و گفت: بسیاری از تروریستها از این زندانها آمده و در ماه‌های آینده خارج خواهند شد. این بی تردید تهدید را در کشور افزایش خواهد داد.

گارو مهاجرت کنترل نشده را یک فاکتور مهم در پشت افزایش حملات تروریستی در کشورش خواند. او گفت که معتقد است اگر دولت در اقدام مناسب کوتاهی کند، این کشور همچنان هدف قرار خواهد گرفت. وی افزود: باید طرف ترس را تغییر داد.

او اظهار امیدواری کرد که پاریس نهایتا میزان خطر را درک کند اما اقداماتش کُند اتخاذ می‌شوند.

او گفت: ما تا کنون زمان زیادی را تلف کرده‌ایم و قرار نیست با بستن یک مسجد و اخراج ده‌ها خارجی که نامشان در ارتباط با تروریسم ثبت شده، آن هم در زمانی که به طور رسمی بیش از ۴۰۰۰ نفر از آنها در فرانسه هستند، به شکل موثر با تهدید تروریستی مبارزه کنیم.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها