«حسام الدین آشنا» مجرم شناخته شد

سخنگوی هیات منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی گفت: هیات منصفه رسیدگی به جرایم سیاسی، به اتفاق آراء حسام‌الدین آشنا را در هر دو مورد اتهامی، مجرم شناخت و همچنین با اکثریت آراء وی را مستحق تخفیف دانست.

«حسام الدین آشنا» مجرم شناخته شد

احمد مومنی راد از رسیدگی به یک پرونده جرم سیاسی در دادگاه کیفری یک استان تهران خبر داد و اظهار کرد: در تاریخ دوم آذرماه ۹۹، پرونده جرم سیاسی در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران با حضور هیات قضایی به ریاست قاضی محمدی کشکولی و با حضور هیات منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی برگزار شد.

سخنگوی هیات منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی خاطرنشان کرد: در این جلسه از دادگاه، پس از قرائت قرآن ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت کرد.

وی اظهار کرد: پس از تفهیم اتهام، حسام الدین آشنا به عنوان متهم جرم سیاسی بابت دو مورد اتهام نشر اکاذیب با شکایت معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور و همچنین شکایت سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه، دفاعیات خود را شرح داد.

مومنی راد اظهار کرد: هیات منصفه رسیدگی به جرایم سیاسی پس از استماع دفاعیات متهم و وکیل وی، به اتفاق آراء حسام‌الدین آشنا را در هر دو مورد اتهامی، مجرم شناخت و همچنین با اکثریت آراء وی را مستحق تخفیف دانست.

براساس اصل ۱۶۸ قانون اساسی، «رسیدگی به جرایم سیاسی و مطبوعاتی علنی است و با حضور هیات منصفه در محاکم دادگستری صورت می‌گیرد. نحوه انتخاب، شرایط، اختیارات هیات منصفه و تعریف جرم سیاسی را قانون براساس موازین اسلامی معین می‌کند.»

در دوره تحول قوه قضائیه اجرایی شدن قانون جرم سیاسی برای اولین بار پس از انقلاب با دستور ایت الله رییسی رییس قوه قضائیه کلید خورد که پس از دادگاه زاکانی و نعمت احمدی این سومین دادگاه جرم سیاسی است که با حضور هیات منصفه برگزار می‌شود.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • پرشین
    0

    با سلام به به جناب حاج آقا آشنا یک روزی خیلی آشنا بودی با لباس روحانیت چی شد ای بابا شما ها هزاران چهره دارید

  • غریبه آدم فروش
    0

    مجرم که هست باید خائن شناخته وبه دار مجازات آویخته شود آنهم در چها ر راه ولی عصر برای یک هفته آویزان بماند تا درس عبرتی برای سایر جنایتکاران مثل واعظی روحانی ربیعی و‌‌‌...بشود اگر مجرم دانستید چرا تخفیف مگر خائن را می بخشند تنفر ملت از اینها به اندازه ای است که بی نهایت یعنی انگل حیف است برای اینها

    نظرات شما -
    • وداد
      0

      بقیه نشمردی . نمایندگان مجلس ، رفیق دوست ، شمخانی ، قضات و تمام آنها که ۴۰ سال مسئول بوده اند

  • ازادی وطن
    0

    مایه دل گرمی است ادامه دارباشد جنایکاران وغارتگران کم نیستند

  • نهال
    0

    منظور از هیئت منصفه ؟؟؟؟؟؟؟ لابد چند نفر از لباس شخصی ها هستند که کلی هم کاسب هستند . هیئت منصفه باید از بین مردم عادی و بطور تصادفی انتخاب شوند ونه دادگاه .

  • ازادی وطن
    0

    ایا ازوزارت صمت هم بازرسی ونظارتی میشود

  • ریزه میزه
    0

    حب الدنیا راس کل خطیئه .واضافه فرمائیدحب الکدخدا یعنی غفلت ازخدا.

  • mohsen
    0

    تمام مسئولین مجرم هستند مگر اینکه خلافش ثابت بشه

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      کاملترین و پر معناترین حرف همینه

  • ناشناس
    0

    خائنی درلباس دوست فقط همین

  • کاربر ناشناس
    0

    خدا خودش رسوا و لعنت کنه هر کس که به این مردم خیانت می کنه در هر لباس و در هر جایگاهی

  • .
    0

    قانون جرم سیاسی بی پر و بال تصویب شده تا بگویند ما فلان اصل قانون اساسی را اجرا کردیم در حالیکه 99 درصد از فعالین سیاسی و مدنی را شامل نمی شود. مثلا ایا اگر کسی با مبارزه مدنی و صلح جویانه بخواهد قدرت را بدست بگیرد ایا این حرکت اصلا جرم است و یا جرم نیست و یک حق محسوب می شود. خیلی از حقوق مدنی و سیاسی فعلی را جرم انگاری کرده اند که خلاف قانون اساسی و منشور حقوق بشر و سازمان ملل و اصول اسلامی می باشد

  • احمد
    0

    چجوری زاکانی را می بره مجلس ولی ایشان را می بره زندان

  • پرسشگر
    0

    هیئت منصفه !؟ ... بعد اعضای این هیئت توسط چه کسانی انتخاب شدند ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها